AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Da hadde ikke folk klart å vlogge fødselen sin, de hadde ikke klart å legge ut bilder på sosiale medier et par timer etter fødselen, ei heller være opp på beina samme dag. Heller ikke klart å ta seg av et spebarn, amme, skifte bleie kose, dra hjem samme dag, føde hjemme osv. Anonymkode: d57fe...902 2 1
Populært innlegg Eryn Skrevet 5. februar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 5. februar 2022 Er du en mann? 53
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Så fint! Jeg er overbevist om at fødsler er forskjellig. Noen har en enkel fødsel og kommer seg raskt, mens andre har tøffe fødsler, mer vondt, større plager o.l. og trenger mer tid. Noen har tøff fødsel, men kommer seg raskt. Det er så forskjellig. Det er kjempefint at noen drar hjem få timer etter fødselen, mens andre blir i flere dager eller uker. 😊 Anonymkode: cbb02...1cd 46
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Eryn skrev (9 minutter siden): Er du en mann? Nei, er du ikke enig at det jeg skisserte faktisk ikke henger på greip? Når har vondt, er dårlig etc er jeg svært medtatt og har på ingen måte anledning til å gjøre det som fødende gjør under og etter fødsel, så så ille kan det da umulig være? Anonymkode: d57fe...902 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Du får håpe på det 😉 Anonymkode: c36f6...57c 8
bib_84 Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, er du ikke enig at det jeg skisserte faktisk ikke henger på greip? Når har vondt, er dårlig etc er jeg svært medtatt og har på ingen måte anledning til å gjøre det som fødende gjør under og etter fødsel, så så ille kan det da umulig være? Anonymkode: d57fe...902 Bare én måte å finne det ut på: prøv selv 😁😆 34 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Jeg tenkte også slik, helt frem til jeg selv fødte. Nå vet jeg bedre. Og jeg kunne gå fra fødestua og inn på barsel for egen maskin etter fødsel. Det betyr ikke at selve fødselen ikke var helt vanvittig smertefull. Anonymkode: 37604...ed9 32 1 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har født, hele 4 ganger. Kjappe greie fødsler. Men fy faen så vondt!! Anonymkode: cb55b...e7a 14
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Alle fødsler er forskjellige. Alle fødende er forskjellige. Hvordan har dine fødsler vært ts? Ikke hatt noen? Nei, men da vet du jo hva du går til. Bra flaks for deg asså 😉 Anonymkode: f4bae...414 14
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, er du ikke enig at det jeg skisserte faktisk ikke henger på greip? Når har vondt, er dårlig etc er jeg svært medtatt og har på ingen måte anledning til å gjøre det som fødende gjør under og etter fødsel, så så ille kan det da umulig være? Anonymkode: d57fe...902 Klarer du ikke det? Det sier jo mer om deg enn noe annet. Anonymkode: 34d29...e6c 12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Vel, her døde nesten både babyen og jeg under første fødsel, og babyen under andre. Likevel var det ikke noe problem å være oppe å gå dagen etterpå, siden det meste av smertene forsvinner så snart fødselen er over, og de smertene som er igjen forsvinner i den hormonelle lykkerusen. Slet litt pga. blodtap etter første fødsel, da, men det gikk seg til. Så jeg er overbevist om at du ikke har peiling på hva du snakker om. Anonymkode: ab5b4...192 30 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 Det er ille der og da, men det går jo som regel fint!😊 (født to) man har jo ønsket dette, og man vet at fødsel er prisen man må betale👍 Anonymkode: 6acc0...1f5 2
Gjest Villfisker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 (endret) Alle vet at det er vondt. De som har født, de som ikke har født, og de som ikke kan føde. Vi vet også at fødsel er en like naturlig del av livet som døden, og kvinner har kommet seg gjennom fødsler i alle år. Noen heldigere enn andre med sine. Men hver fødsel er forskjellig, og folk opplever dem forskjellig. Ikke alltid den første er den verste heller. Endret 5. februar 2022 av Villfisker
Lorieen Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Det er ikke ille. Jeg har født vaginalt fem ganger og aldri følt behov for smertelindring. 3
Tvist Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 Nei, det er helt sikkert ikke ille. Går sikkert fint. Fødsel er jo bare det farligste kvinner går gjennom i løpet av livet. 18
vintage Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 Tar enkelte av dere å lager innlegg direkte hentet fra e-avisa på Facebook eller? 😄 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tenkte også slik, helt frem til jeg selv fødte. Nå vet jeg bedre. Og jeg kunne gå fra fødestua og inn på barsel for egen maskin etter fødsel. Det betyr ikke at selve fødselen ikke var helt vanvittig smertefull. Anonymkode: 37604...ed9 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har født, hele 4 ganger. Kjappe greie fødsler. Men fy faen så vondt!! Anonymkode: cb55b...e7a Jeg har aldri tvilt på at dte er vondt å føde, bare at totalopplevelsen ikke kan være så ille når man får til alt jeg ramset opp i første innlegg. Anonymkode: d57fe...902
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 bib_84 skrev (15 minutter siden): Bare én måte å finne det ut på: prøv selv 😁😆 To mnd til termin nå :D Anonymkode: d57fe...902
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri tvilt på at dte er vondt å føde, bare at totalopplevelsen ikke kan være så ille når man får til alt jeg ramset opp i første innlegg. Anonymkode: d57fe...902 Ok. Så alle de som sier at det er det mest smertefulle de noensinne har opplevd, burde holde kjeft fordi du mener at totalopplevelsen deres ikke var så ille? PS - Du vet at man får noen sprøtt heftige lykkehormoner etter fødsel som gjør at man fikser å være mor til den lille? Uten dem hadde vi nok aldri vært en menneskehet i det hele tatt. Anonymkode: b8c7b...ca4 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå