Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på babysvømming med Mini på 8 måneder. Har aldri vært før og gruer meg litt til garderobe/dusj situasjonen. Har dere noen tips til hvordan vi kan gjennomføre dusj/bad på en god måte? 

Anonymkode: f9b72...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har gjerne stoler i garderobene, hvertfall her jeg bor, som man kan sette baby i når man dusjer :) Det er gjerne tilrettelagt slik at det er lett å skifte baby til/fra badebleie, og det er ikke noe problem å amme i garderoben her jeg bor om det skulle være behov.

Er det noe spesifikt du lurer på? :)

Anonymkode: 150c1...759

Skrevet

Bruk bæresele til og fra. Ha med et ekstra håndkle som du legger på gulvet pluss en IKEA pose. Legg ungen oppi der med en leke. Ankom ferdig skiftet, dvs med badetøy under klærne. Kle av deg mens baby ligger på gulvet i posen. Så skifter du på baby. Dusj sammen, klar ferdig bad! Etterpå følger du samme prosedyre! Kle deg i noe som går raskt av og på! Denne «metoden» gjør skiftet unnagjort på 10 min! Anbefaler også å amme i bassenget, det roer baby og man slipper å bruke tid på det i garderoben. 😅

Anonymkode: 85177...477

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruk bæresele til og fra. Ha med et ekstra håndkle som du legger på gulvet pluss en IKEA pose. Legg ungen oppi der med en leke. Ankom ferdig skiftet, dvs med badetøy under klærne. Kle av deg mens baby ligger på gulvet i posen. Så skifter du på baby. Dusj sammen, klar ferdig bad! Etterpå følger du samme prosedyre! Kle deg i noe som går raskt av og på! Denne «metoden» gjør skiftet unnagjort på 10 min! Anbefaler også å amme i bassenget, det roer baby og man slipper å bruke tid på det i garderoben. 😅

Hvorfor bæresele, er ikke vogn praktisk så man kan legge fra seg baby og saker isteden for sele og ikea pose med baby oppi😂

Anonymkode: 445e7...805

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har gjerne stoler i garderobene, hvertfall her jeg bor, som man kan sette baby i når man dusjer :) Det er gjerne tilrettelagt slik at det er lett å skifte baby til/fra badebleie, og det er ikke noe problem å amme i garderoben her jeg bor om det skulle være behov.

Er det noe spesifikt du lurer på? :)

Anonymkode: 150c1...759

Takk for svar 😊 det var helst hvor baby skal være mens jeg dusjer? Hun kan ikke sitte opp av seg selv ennå. Kan hun sitte i stol da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Baby i ikeapose? Det er noe jeg aldri hadde tenk på. Takk for svar!

Skrevet

Vært på babysvømming med begge mine. I begynnelsen satt ungene i bilstolene. Jeg skiftet først på babyen, la han i bilstolen mens jeg selv skiftet, dusjet og tok på badetøy. IKKE skift hjemme! Man skal dusje før man går i bassenget!

Etterpå gjentok samme, skiftet på baby først og la han i bilstolen mens jeg skynte meg og gjøre meg klar. Da jeg slutta å bruke bilstol så brukte vi ikea barnestoler som stod i garderoben.

Litt ulikt fra basseng til basseng, men de har garantert en god løsning som funker nå det er så mange babyer på en gang. Et eget håndkle ungen kan ligge på på gulvet funker jo også :) 

Lykke til. Dere kommer til å kose dere masse.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor bæresele, er ikke vogn praktisk så man kan legge fra seg baby og saker isteden for sele og ikea pose med baby oppi😂

Anonymkode: 445e7...805

Mange svømmehaller har ikke plass til vogn i garderoben (ref egen tråd om dette som jeg så for noen dager siden 😄) Man kan jo sjekke hvordan det er der man skal på babysvømming da :) Men uten å sjekke ville jeg iallfall antatt at jeg ikke kunne ta med vogn i garderoben.

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar 😊 det var helst hvor baby skal være mens jeg dusjer? Hun kan ikke sitte opp av seg selv ennå. Kan hun sitte i stol da? 

Jeg har tenkt at man dusjer sammen med baby? Man trenger jo ikke å vaske håret med shampoo osv.. får ikke såpet seg inn da men det burde vel gå greit om man er ren når man ankommer at man bare dusjer i varmt vann? Jeg har ikke vært i svømmehall med baby selv da men vi skal om et par måneder så følger tråden ☺️

Anonymkode: 49832...215

Skrevet

Hadde med en oppblåsbar stellematte (IKEA). Den tåler vann og er enkel å tørke av - baby lå på den ved siden av mens jeg dusjet/skiftet :) 

Anonymkode: df259...eb9

Skrevet

Jeg holdt babyen i dusjen, mange andre hadde ikeapose med bretter håndkle oppi og baby oppi der igjen. I garderoben hadde jeg baby liggende på et håndkle. Når hun var så stor som 8 mnd krabba hun rundt i garderoben men jeg kledde på meg. Husk å kle på baby først når dere er ferdig (så den ikke blir kald), ha snacks eller mme/puppen klar, for de er som regel sultne etter en svømmetime. Og sovner raskt når de kommer oppi vogna på vei hjem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...