AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Har uregelmessig syklus, og orker ikke stresse med testing o.l. med det første. Hvis vi har samleie hver tredje dag fra dag 7 og frem til mensen i et par mnd, bør ikke det klaffe etterhvert da? Vi er i midten av 20-årene hvis alder har noe å si. Anonymkode: 49a20...d85
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Det er sjanser for at det er nok, ja. Men vet du hvorfor du har uregelmessig syklus? Hvor uregelmessig snakker vi om her? Det kan være at noen av de er anovulatoriske og da er selvfølgelig sjansene dårligere. Ikke vent over 1 år før dere søker videre hjelp i alle fall Anonymkode: 01a68...830
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 1f611...f41
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Hvis du har uregelmessig mens men har sex hver 3. (eller aller helst hver 2.) dag, så vil det uansett klaffe før eller siden. Men du skriver du skal prøve "i et par måneder"? Det er helt normalt å prøve opp til et år, og dersom du ikke har oversikt over egen syklus (fordi den er ustabil) og du i tillegg bare har sex hver 3. dag så vil jeg påstå at det kan ta enda lenger tid også uten at noe er galt med noen av dere. Og om dere er i midten av 20-årene så har dere tiden på deres side også, ingen krise å prøve i 2 år. (Jeg gjorde som dere, bare hadde sex et par ganger i uka den første gangen jeg ble gravid, det tok 5 måneder.) Anonymkode: 8e5ad...089
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er sjanser for at det er nok, ja. Men vet du hvorfor du har uregelmessig syklus? Hvor uregelmessig snakker vi om her? Det kan være at noen av de er anovulatoriske og da er selvfølgelig sjansene dårligere. Ikke vent over 1 år før dere søker videre hjelp i alle fall Anonymkode: 01a68...830 Nei, jeg er usikker på hvorfor. Varierer fra 28 til 45 dager. Jeg tror det alltid har vært sånn. Vi har en 5-åring fra før, så jeg vet at jeg kan bli gravid. Men han kom uplanlagt, så vi har aldri vært prøvere før. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis du har uregelmessig mens men har sex hver 3. (eller aller helst hver 2.) dag, så vil det uansett klaffe før eller siden. Men du skriver du skal prøve "i et par måneder"? Det er helt normalt å prøve opp til et år, og dersom du ikke har oversikt over egen syklus (fordi den er ustabil) og du i tillegg bare har sex hver 3. dag så vil jeg påstå at det kan ta enda lenger tid også uten at noe er galt med noen av dere. Og om dere er i midten av 20-årene så har dere tiden på deres side også, ingen krise å prøve i 2 år. (Jeg gjorde som dere, bare hadde sex et par ganger i uka den første gangen jeg ble gravid, det tok 5 måneder.) Anonymkode: 8e5ad...089 Takk for innspill. Jeg har bare tenkt at hver 3.dag er mer "realistisk" å få til med tanke på vår travle hverdag og reising osv. Men jeg ser poenget ditt. Håper helst at det klaffer innen er år, og at vi slipper å stresse med for mye andre ting (temping, tilskudd osv) Anonymkode: 49a20...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå