AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Del Skrevet 5. februar 2022 Jeg vurderer å kjøpe denne, noen med erfaringer? https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/chromebook/346153/lenovo-81mc0043mx-2-in-1?utm_id=Pricecomparison2989_5_False&utm_medium=Pricecomparison Anonymkode: 7706d...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Del Skrevet 5. februar 2022 Så lenge du ikke trenger Windows og klarer deg med Chrome OS så er den helt grei, skjermen er ganske liten men det er vanlig på stort sett alle Chromebook. Anonymkode: 2b8e0...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så lenge du ikke trenger Windows og klarer deg med Chrome OS så er den helt grei, skjermen er ganske liten men det er vanlig på stort sett alle Chromebook. Anonymkode: 2b8e0...37e Ikke Windows? Anonymkode: 7706d...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke Windows? Anonymkode: 7706d...fbc Alle Chromebook har Chrome OS og ikke Windows, skal du ha en "ekte" laptop med Windows så må du opp i pris. Anonymkode: 2b8e0...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Del Skrevet 5. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Ikke Windows? Anonymkode: 7706d...fbc Enkelte chromebooks kan kjøre windows, men de fleste er som regel levert med ChromeOS, slik som den du har funnet over. Denne maskinen har veldig lite lagringsplass, og er noe treg, men som alltid får man hva man betaler for. Hvis behovet ikke er større enn å surfe litt på nett og lese noen dokumenter, se litt bilder osv. så er den helt grei. Anonymkode: fd9b0...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Del Skrevet 5. februar 2022 Hvis man skal anse det som en normal bærebar maskin, er svaret på spørsmålet i tittelen et soleklart nei. Det er ikke en BRA laptop. På ingen måte egentlig. Anonymkode: fd9b0...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Del Skrevet 5. februar 2022 Chromebook er ikke en datamaskin. Det er èn enkel nettleser. Chrome. Bruker du kun Chrome og har alt av bilder og filer lagret i skyene, så er Chromebook et perfekt valg. Jeg gjør det og har Acer Chromebook, og er veldig fornøyd. Men kjenner jo at det tidvis begrenser meg, og det tar litt tid å venne seg til det. Ønsker du Windows så kjøper du selvfølgelig ikke Chromebook. Anonymkode: 9ba69...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Chromebook er ikke en datamaskin. Det er èn enkel nettleser. Chrome. Bruker du kun Chrome og har alt av bilder og filer lagret i skyene, så er Chromebook et perfekt valg. Jeg gjør det og har Acer Chromebook, og er veldig fornøyd. Men kjenner jo at det tidvis begrenser meg, og det tar litt tid å venne seg til det. Ønsker du Windows så kjøper du selvfølgelig ikke Chromebook. Anonymkode: 9ba69...6f4 Jeg vurderte å avbestille iPad og heller kjøpe denne men gjør ikke det da Anonymkode: 7706d...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 5. februar 2022 #9 Del Skrevet 5. februar 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Chromebook er ikke en datamaskin. Det er èn enkel nettleser. Chrome. Bruker du kun Chrome og har alt av bilder og filer lagret i skyene, så er Chromebook et perfekt valg. Jeg gjør det og har Acer Chromebook, og er veldig fornøyd. Men kjenner jo at det tidvis begrenser meg, og det tar litt tid å venne seg til det. Ønsker du Windows så kjøper du selvfølgelig ikke Chromebook. Anonymkode: 9ba69...6f4 Klart en Chromebook er en datamaskin, hva skulle det ellers være? For å være mer konkret: Det er en datamaskin med en nedstrippet Linux-distro (operativsystem), og primært nettleseren Chrome med webapps heller enn lokal programvare. Du må ha en Google-konto, og det er lagt opp til at du skal bruke Googles skyløsning, Drive, for lagring. Når det er sagt kjører den selvsagt også andre lokale programmer, du kan lagre alt du vil lokalt, bruke den offline, og også installere Android-programvare. Angående den du nevner, TS, så har jeg en Lenovo i tilsvarende prisklasse, Duet. Om den er bra? Tja. Den gir enormt mye for pengene, det kommer du ikke rundt. Angrer ikke på kjøpet. Samtidig får du jo det du betaler for, og det er klart at den har begrensninger i forhold til en maskin som koster det dobbelte eller kjører et "skikkelig" OS. Du må nesten se an behovene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #10 Del Skrevet 7. februar 2022 Okapi skrev (På 5.2.2022 den 18.47): Klart en Chromebook er en datamaskin, hva skulle det ellers være? For å være mer konkret: Det er en datamaskin med en nedstrippet Linux-distro (operativsystem), og primært nettleseren Chrome med webapps heller enn lokal programvare. Du må ha en Google-konto, og det er lagt opp til at du skal bruke Googles skyløsning, Drive, for lagring. Når det er sagt kjører den selvsagt også andre lokale programmer, du kan lagre alt du vil lokalt, bruke den offline, og også installere Android-programvare. Angående den du nevner, TS, så har jeg en Lenovo i tilsvarende prisklasse, Duet. Om den er bra? Tja. Den gir enormt mye for pengene, det kommer du ikke rundt. Angrer ikke på kjøpet. Samtidig får du jo det du betaler for, og det er klart at den har begrensninger i forhold til en maskin som koster det dobbelte eller kjører et "skikkelig" OS. Du må nesten se an behovene dine. Gamer du på den? Anonymkode: 7706d...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 7. februar 2022 #11 Del Skrevet 7. februar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Gamer du på den? Anonymkode: 7706d...fbc Ikke egentlig. Har prøvd litt ymse emulatorer på den, og de fungerte forsåvidt greit nok, men tror heller jeg ville valgt en Switch om jeg ville ha en bærbar gamingdings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #12 Del Skrevet 7. februar 2022 Chromebook vil stort sett dekke samme behovene som Ipad, og mer. Men ikke samme behovene som Windows (eller mac) pc. Hva tenkte du bruke denne til? Anonymkode: ca36d...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå