Gå til innhold

Bekreftende PCR?

september-rain

Anbefalte innlegg

Fikk positiv hjemmetest på torsdag. Liten tvil om at den er reell, i dårlig form, har vært i nærkontakt med smitte, og resten av familien begynner også å blir dårlige. Jeg har to vaksinedoser, og planer om den tredje. Bør/må jeg komme meg til PCR-testing? Hvorfor i så fall?
Kjenner at hodet ikke klarer å lese gjennom og forstå reglene nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Men jeg lurer på hvorfor jeg ev bør PCR-teste. Nå er hele husholdningen syke, og vi har ingen umiddelbare planer om timer med kø for bekreftelse, ser ikke hensikten?

Hva gjør dere andre uten 3.dose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

september-rain skrev (44 minutter siden):

Takk for svar. Men jeg lurer på hvorfor jeg ev bør PCR-teste. Nå er hele husholdningen syke, og vi har ingen umiddelbare planer om timer med kø for bekreftelse, ser ikke hensikten?

Det er vel pga koronapasset du burde det, fordi de med 3 doser har gyldig koronapass og trenger sånn sett ikke registrert sykdom for å få gyldig pass.  Men har du bare 2 doser og sykdommen din ikke blir registrerert (noe en hjemmetest ikke blir) så får du ikke gyldig koronapass

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

september-rain skrev (2 timer siden):

Jeg skulle tatt 3. dose i dag men fikk positive hurtigtester i dag. Skal ta pcr test i morgen.  Hvis jeg ikke tar feil så slipper man karantene om en er nærkontakt de neste 3 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uperfekt mamma skrev (18 minutter siden):

Jeg skulle tatt 3. dose i dag men fikk positive hurtigtester i dag. Skal ta pcr test i morgen.  Hvis jeg ikke tar feil så slipper man karantene om en er nærkontakt de neste 3 mnd. 

Men det er vel ingen som må ha karantene lengre? Her er det lange testkøer, og med barn med 40 i feber frister ikke det så veldig..

rosemarin skrev (2 timer siden):

Det er vel pga koronapasset du burde det, fordi de med 3 doser har gyldig koronapass og trenger sånn sett ikke registrert sykdom for å få gyldig pass.  Men har du bare 2 doser og sykdommen din ikke blir registrerert (noe en hjemmetest ikke blir) så får du ikke gyldig koronapass

Da satser jeg på å heller ta 3.dosen før ev utenlandsferie.

Takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

september-rain skrev (9 minutter siden):

Men det er vel ingen som må ha karantene lengre? Her er det lange testkøer, og med barn med 40 i feber frister ikke det så veldig..

Da satser jeg på å heller ta 3.dosen før ev utenlandsferie.

Takk for svar😊

Stemmer er ikke helt med i dag…. Er dautrøtt og vil bare sove men det går ikke når en har et barn 100% alene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...