Gå til innhold

Hva gjør man i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i begynnelsen av 50-årene som skal et par dager til Bergen om noen uker. Hva gjør man i Bergen? Kjenner ikke til andre attraksjoner enn akvariet og Fløibanen. Ønsker også tips om gode restauranter (ikke pizza/pasta) og barer med litt voksent klientell.

Anonymkode: ac28b...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva liker dere å gjøre? 
Jeg synes Nordnes sjøbad er trivelig (er et gammelt offentlig basseng like ved akvariet, så ikke noe luksus. Men fin stemning både på dagtid og kveldstid). https://nordnessjobad.no

Lunsjrestauranter: Bergen brunsj, afternoon tea på Opus XVI, Bod 24 Sandviken.

Restuaranter: Bare

Anonymkode: 5235d...604

Skrevet

Naturhistorisk museum, Ulriksbanen, Japanhagen, Troldhaugen og Siljustøl museum, Lyse kloster(et stykke unna sentrum da), spasertur gjennom Fjellveien, besøk KODE kunstmuseum, Klatreparken og Ado Arena svømmehall. Gå ombord på MF Beffen, verdens minste ferge og spis verdens beste fiskekaker hos Hagelins midt i sentrum.

Gode restauranter: Lysverket, 1877, Enhjørningen fiskerestaurant, Microbryggeriet og Munken bistro. 

Anonymkode: d8d55...3a2

• Liker 4
Skrevet

Fjellturer er jo noe av det Bergen er kjent for. Fløibanen er stengt, men er veldig fint å ta turen opp og ned. Time det til en dag Fløistuen er oppe slik at dere kan ta litt mat, med utsikt. Eventuelt gå fjellveien, om man ikke føler for å gå hele veien opp. Ulriksbanen. 

Restauranter; Bare, Bare Vestland, 1877, Nama, Bjerck, Lysverket, Colonialen, Cornelius (mulig ikke åpen)

Barer; Børskjelleren, Dyvekes Vinbar, Dark&Stormy (hvis været er ok) 

Shopping; veldig begrenset. Men Illums, og Strandgaten, er ok. 

Anonymkode: b8e8c...eb7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gode restauranter: Lysverket, 1877, Enhjørningen fiskerestaurant, Microbryggeriet og Munken bistro. 

Anonymkode: d8d55...3a2

Konkurs...

Skrevet

Bryggen er jo et must å vandre rundt på, håkonshallen, rosenkrantztårnet, gamlehaugen og trollhaugen om du vil ta utflukten. 

ulriksbanen er vel åpnet igjen, med nye og større vogner. 

Turer på byfjellene, er mange fine turveier fra sentrum. 

Jeg synes Arti og Taj Mahal har god indisk. Horn of Africa (utover mot Akvariet) har god Etiopisk mat. Søstrene Hagelin har kjempegod sjømat (ikke de koseligste lokalene, men åååhh, den fiskesuppen! glimrende med en lunsj der). China Palace på Torgalmenningen for kinesisk. Salsa for sør-amerikansk. 

Anonymkode: c2c6b...8ca

• Liker 1
Skrevet

Slår et slag for spisekroken, kjempegod mat i intime lokaler. 

• Liker 3
Skrevet

Lepramuseet, dyremuseet

Anonymkode: 94950...3a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bryggen er jo et must å vandre rundt på, håkonshallen, rosenkrantztårnet, gamlehaugen og trollhaugen om du vil ta utflukten. 

ulriksbanen er vel åpnet igjen, med nye og større vogner. 

Turer på byfjellene, er mange fine turveier fra sentrum. 

Jeg synes Arti og Taj Mahal har god indisk. Horn of Africa (utover mot Akvariet) har god Etiopisk mat. Søstrene Hagelin har kjempegod sjømat (ikke de koseligste lokalene, men åååhh, den fiskesuppen! glimrende med en lunsj der). China Palace på Torgalmenningen for kinesisk. Salsa for sør-amerikansk. 

Nei. Bare nei. Ingen av disse resturantene har god mat. 
skal du ha indisk må du på India gate. Hagelin lever på gamalt rykte. China palace er det verste stedet.. 

Følg heller forslagene til dem over. 

Anonymkode: 99e74...8fb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

skal du ha indisk må du på India gate. Hagelin lever på gamalt rykte. China palace er det verste stedet.. 

Vel, det synes jeg de har. Så jo. De har god mat. Min smak er like mye verdt som din ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vel, det synes jeg de har. Så jo. De har god mat. Min smak er like mye verdt som din ;)

Men du anbefaler jo alle turistfellene. Der man kan få nærmest like god mat i "hvilken som helst" turistby. Veldig kjedelig om man som turist er ute etter gode restauranter, slik TS spør om. 

Skrevet

Cornelius er jo en opplevelse å spise på, fantastisk sjømat. Det går båt tur-retur. 

ellers er OpusX og 1877 gode restauranter. 

Skrevet
Spoiler

Takk for svar, tar gjerne flere tips, også tips om hvordan man får bort spoiler når man har kommet borti den ved et uhell 😂

Anonymkode: ac28b...acd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig i dette. Arti har ikke spesielt god mat, dessverre, og China Palace har rett og slett uspiselig mat.

Anonymkode: 62262...884

Skrevet

Jeg liker godt både mat og drikke på Plassen og Pymaglion. Kaffemisjonen har nydelig kaffe.

Skrevet

Ta båt ut til Modalen

Anonymkode: 44005...2fa

Skrevet

Spis på 1877 eller Cornelius, begge deler er helt nydelig! :) 

Anonymkode: d4704...e13

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Spis på 1877 eller Cornelius, begge deler er helt nydelig! :) 

Anonymkode: d4704...e13

Skriver under på Cornelius sjømatresturant. En helt fantastisk resturantopplevelse.

Skrevet

Cornelius rest. er veldig oppskrytt, de er ikke engang spesielt gode på sjømat...Men beliggenheten er nydelig og det er en opplevelse å ta både dit en godværsdag. 

Anonymkode: cf79d...011

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...