Gå til innhold

Dere kristne tror dere virkelig at Gud tilgir absolutt alt?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Det sies at alle som virkelig angrer blir tilgitt av Gud. Men tror dere virkelig at massemordere f.e.k.s kan bli tilgitt av Gud? Isåfall er det helt feil av Gud å tilgi massemordere og hva med Hitler og Mussolini tror de var kristne men de drepte millioner av mennesker kan gud tilgi det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud tilgir alt så lenge du bekrefter din tro på Jesus. Det betyr at Hitler er tilgitt, men ikke Gandhi.

Anonymkode: 3fa38...cb9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gud tilgir alt så lenge du bekrefter din tro på Jesus. Det betyr at Hitler er tilgitt, men ikke Gandhi.

Det er svært skremmende at Hitler er tilgitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne siden av flere religioner som skremmer meg «gjør hva du vil, drep om du vil….» men så lenge du ber om tilgivelse er alt ok. Mye ondskap kommer ut av dette.

Kardemommeloven burde bli en religion! (For de som trenger en religion) 

Anonymkode: cf0f7...010

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er denne siden av flere religioner som skremmer meg «gjør hva du vil, drep om du vil….» men så lenge du ber om tilgivelse er alt ok. Mye ondskap kommer ut av dette.

Ja kardemommeloven er mye bedre enn religiøse lover som sier at hvis du dreper men etter det angrer og ber om tilgivelse kommer du til himmelen. Ja kardemommeloven er grei nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud tilga meg. 

Urett var gjort mot meg selv. 

Men Gud tilga meg. 

Gud er Stor, all lovprisning tilkommer verdenes Herre alene. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis man virkelig angrer, og ber om tilgivelse ja. Hitler var ikke troende heller, så tror ikke han ba noen om tilgivelse.

Anonymkode: 9523d...1ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Gud kan dømme, så dere kan ikke akkurat sitte å si at Hitler er tilgitt, det er ikke opp til dere. 

Anonymkode: 8e5ad...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, da har du misforstått. Stor forskjell på å gjøre noe galt, for så å angre seg, og på å planlegge å gjøre noe galt, for så å be om tilgivelse. Da vil jeg si angeren ikke er så veldig tilstedeværende.

Kardemommeloven er forsåvidt ikke dum. Man kan gjøre nesten hva man vil, så lenge man ikke plager andre, og ikke gjør noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare Gud kan dømme, så dere kan ikke akkurat sitte å si at Hitler er tilgitt, det er ikke opp til dere. 

Anonymkode: 8e5ad...118

Det er sant. Derfor er det egentlig en uting å sitte og diskutere hvem som er tilgitt, og hvem som ikke er det. Ser jeg kunne formulert meg litt bedre i forrige innlegg, men får ikke rediget det som ab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Sommer2464 said:

Det er svært skremmende at Hitler er tilgitt.

Enda mer skremmende når kristne tror at jødene Hitler drepte havner i helvete. 

Anonymkode: 143de...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (11 timer siden):

Det sies at alle som virkelig angrer blir tilgitt av Gud. Men tror dere virkelig at massemordere f.e.k.s kan bli tilgitt av Gud? Isåfall er det helt feil av Gud å tilgi massemordere og hva med Hitler og Mussolini tror de var kristne men de drepte millioner av mennesker kan gud tilgi det?

Tror du en massemorder ber om tilgivelse fordi han angrer med hele sitt hjerte eller fordi han ønsker å oppnå noe?

Der har du svaret.

Anonymkode: fd94b...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enda mer skremmende når kristne tror at jødene Hitler drepte havner i helvete. 

Anonymkode: 143de...fc8

Det er det nå ingen som tror.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet du hva jeg tror? Det er ikke opptil oss mennesker å dømme. Det er opptil Den overordnede makt. Jeg vil ikke kalle Gud/Allah en person, og heller ikke Jesus en person, men heller åndelig makt. Riktignok var sistnevnte et menneske da han var på jorden, men med en stor kraft. 

Om en massemorder kommer inn i Guds Rike er ikke opptil meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen er en falsk religion som fremmer kjærlighet, men ingen kjærlighet når det kommer til stykket. Du kan bli dolket av en kristen, ditt barn kan bli voldtekt og allikevel kan voldtektsmannen ha godt samvittighet takket være kristendommen.

Anonymkode: 48c56...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en er frelst så får en tilgivelse hvis en angrer sine syndere til Gud. Men det er en ting som aldri vil bli tilgitt og det er å spotte Den Hellige Ånd. sa Jesus. Guds sin fantastiske Ånd er så god og gir fred ❤️ 

Anonymkode: 6551a...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tror du en massemorder ber om tilgivelse fordi han angrer med hele sitt hjerte eller fordi han ønsker å oppnå noe?

Der har du svaret.

Det er opp til Gud å tro ham. Ingen klarer å lure Gud.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge en er frelst så får en tilgivelse hvis en angrer sine syndere til Gud. Men det er en ting som aldri vil bli tilgitt og det er å spotte Den Hellige Ånd. sa Jesus. Guds sin fantastiske Ånd er så god og gir fred ❤️ 

Anonymkode: 6551a...059

Han sa også 'Han tilgir all din skyld og leger alle dine sykdommer'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er det nå ingen som tror.

Vel det står skrevet at troen på Jesus gir deg evig liv og det betyr at det skal være nødvendig å tro på dette for å komme til himmelen.

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Gud tilgir, så lenge man faktisk angrer. På ordentlig. Ikke fordi man er redd eller spiller et spill, men når man virkelig angrer, så tror jeg gud tilgir. Jeg tror og han tilgir der det er snakk om sykdom som ligger bak dårlige handlinger. Når vedkommende ikke vet bedre eller forstår bedre. 

Anonymkode: 499d6...44d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...