Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #1 Del Skrevet 23. oktober 2005 Vi har hund, og har hatt i 5 år, sønnen vår er 9 år, og har hatt utslag (laveste på skalalen) for allergi mot hund. Hudspesialisten sa at vi ikke trengte å kvitte oss med hunden, men måtte passe på at ikke sønnen vår koste med hunden når han hadde mye eksem. Sønnen vår har atopisk eksem, og har aldri vært plaget av rennende øyne og nese, eller kløe i øyne og nese. Dette har vi gjort, samt at vi er svært nøye på å støvsuge, tørrmoppe gulv, fjerne hår fra møbler (selv om ikke hunden får ligge i møblene) og tepper, og børste hunden. Hunden får heller ikke lov å være på rommet hans. Nå har hunden røytetid, og sønnen vår har fått utslett , og det klør fælt. Han har forøvrig hatt en lang periode der han har vært fin, muligens pga at det har vært sommer og sol!?! Det er 3 år siden vi tok testen, og lurer nå på om vi bør ta en ny test, for å se om allergien mot hund har forværret seg, eller at det bare er tilfeldig at sønnen vår har fått så mye eksem nå. Hunden er et kjært familiemedlem, men vi tar selvfølgelig hensyn til sønnens helse først og fremst. Leste for en stund siden om noe man kunne smøre inn i pelsen til hunden, slik at man ikke fikk så store allergiske reaksjoner. Er det noen som har prøvd dette, og eventuelt hva heter dette middelet? Er det noen andre som har erfaring med barn og allergi mot hund? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #2 Del Skrevet 23. oktober 2005 petal cleanse fås kjøpt på dyrebutikker og hos veterinær. Synes dere så abs bør prøve dette produktet før dere velger å kvitte dere med hunden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 23. oktober 2005 #3 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hudspesialisten høres mindre intelligent ut. Allergi er en progressiv sykdom som forverres når man blir utsatt for de tingene man ikke tåler. Ettersom sønnen din har atopisk eksem er det tydelig at han er typisk allergisk disponert, og nå tydeligvis i ferd med å utvikle hundeallergi. Jeg kan ikke forstå at helsa hans skal gå fløyten på bekostning av hundeholdet. Her er det snakk om prioriteringer! Hvis du ikke helt vet hva allergi går ut på syns jeg du bør sette deg grundig inn i problematikken før du evt. velger å beholde hunden. Men jeg er søren meg ikke i tvil om hva jeg hadde gjort dersom datteren min hadde utviklet allergi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #4 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hudspesialisten høres mindre intelligent ut. Allergi er en progressiv sykdom som forverres når man blir utsatt for de tingene man ikke tåler. Ettersom sønnen din har atopisk eksem er det tydelig at han er typisk allergisk disponert, og nå tydeligvis i ferd med å utvikle hundeallergi. Jeg kan ikke forstå at helsa hans skal gå fløyten på bekostning av hundeholdet. Her er det snakk om prioriteringer! Hvis du ikke helt vet hva allergi går ut på syns jeg du bør sette deg grundig inn i problematikken før du evt. velger å beholde hunden. Men jeg er søren meg ikke i tvil om hva jeg hadde gjort dersom datteren min hadde utviklet allergi... ← For det første så sa hudspesialisten til oss at man tidligere anbefalte folk å kvitte seg med hunden, mens man i dag sier at man fint kan tåle sin egen hund. Å si at en hudspesialist høres mindre intelligent ut, sier mer om deg enn henne. For det andre så prioriterer vi selvsagt vår sønn fremfor hunden vår, det skrev jeg også i det første innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #5 Del Skrevet 23. oktober 2005 petal cleanse fås kjøpt på dyrebutikker og hos veterinær. Synes dere så abs bør prøve dette produktet før dere velger å kvitte dere med hunden! ← Tusen takk for tips, vi skal prøve dette. Vi vil også få tatt nye prøver, og snakke med hudspesialist igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 23. oktober 2005 #6 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg ville helt klart tatt en ny test. Man kan jo forandre seg og vokse av seg allergi med årene, og hva om det er noe helt annet han reagerer på? Da ville det jo vært veldig synd å oppdage det når dere evt. ikke har hunden lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 23. oktober 2005 #7 Del Skrevet 23. oktober 2005 Jeg kan ingenting om allergi, men jeg vet at en hund som røyter gjerne også flasser -og at det er flasset mange reagerer på. Det finnes sikkert utallige produkter som liksom skal hjelpe på pelskvaliteten (og flasset). Selv har jeg prøvd fiskeolje (mener den var av laks). Det var det halvuseriøse svaret, så over til det seriøse: sjamponer og balsamer hunden! Da slipper den pelsen veldig mye raskere. Blir et pelshus uten like noen dager, men så blir det mye bedre etterpå. Det fungerer helt utmerket her i hus - i alle fall på den ene hunden (den andre er sterilisert og røyter derfor bare litt hele tiden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #8 Del Skrevet 23. oktober 2005 Hudspesialisten høres mindre intelligent ut. Allergi er en progressiv sykdom som forverres når man blir utsatt for de tingene man ikke tåler. Ettersom sønnen din har atopisk eksem er det tydelig at han er typisk allergisk disponert, og nå tydeligvis i ferd med å utvikle hundeallergi. Jeg kan ikke forstå at helsa hans skal gå fløyten på bekostning av hundeholdet. Her er det snakk om prioriteringer! Hvis du ikke helt vet hva allergi går ut på syns jeg du bør sette deg grundig inn i problematikken før du evt. velger å beholde hunden. Men jeg er søren meg ikke i tvil om hva jeg hadde gjort dersom datteren min hadde utviklet allergi... ← Men med dette nye produktet man smører inn i pelsen kan det hende trådstrarter kan prioritere både hundens liv og sønnens helsetilstand. Den holdningen du legger for dagen (ut med hunden med en gang ungen nyser) er skremmende! Hvis man ikke kjenner noen til å overta hunden er alternativene enten å sette den på et omplasseringshjem eller avlivning. Jeg har selv vært og sett på et hundehjem med eierløse hunder, og det er et sted jeg aldri ville satt hunden min. Når man har hund blir de jo som en del av famlien, et høyt elsket familiemedlem. Selvsagt prøver trådstarter å finne andre løsninger, avliving av friske og menneskekjære dyr skal være aller siste utvei! Jeg skjønner at det er forf tungt for trådstarter dette her, men jeg tror det går an å løse dette på annen måte enn å kvitte seg med hunden. Jeg vil vel tro at barnet i famlien også har blitt glad i hunden. Så til du som mener man skal kaste ut bikkja med en gang: håper aldri du noen gang får deg et dyr, den der innstillingen du viser er mye av grunnen til problemene man har med eierløse kjæledyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #9 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg hadde kvitta meg med hunden uten tvil. Jeg har 3 allergiske unger og er veldig glad i dyr, men når jeg ser hvor godt ungene har det uten dyr og altså uten kløe osv. savner jeg faktisk ikke dyrene i det hele tatt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 24. oktober 2005 #10 Del Skrevet 24. oktober 2005 For det første så sa hudspesialisten til oss at man tidligere anbefalte folk å kvitte seg med hunden, mens man i dag sier at man fint kan tåle sin egen hund. Å si at en hudspesialist høres mindre intelligent ut, sier mer om deg enn henne. For det andre så prioriterer vi selvsagt vår sønn fremfor hunden vår, det skrev jeg også i det første innlegget. ← Hei. Jeg har hørt det motsatte. Går selv til spesialist fordi jeg har uthalt astma og allergi. Hund er det jeg regerer mest på. Ettersom jeg er så preget på hund utviklet min allergien min seg fra plagsom til livstruende. Flere leger sa til mine foreldre (1980-tallet) at det kunne være sunt for meg å være sammen med hunder slik at jeg "vendte allergien til disponering"Mine besteforeldre hadde en hund jeg var mye sammen med. Dette kunne ikke vært mere feil. I dag har dette ført til at jeg har vært kjørt til sykehuset uten bevissthet og uten pust. Jeg har rett og slett utviklet en dødelig sykdom. Jeg ville aldri gamble med at det "kan gå bra" . MVH La Guapa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 24. oktober 2005 #11 Del Skrevet 24. oktober 2005 Nå vet ikke jeg hvordan det er med levende dyr, men en type allergibehandling er jo hypodesensibilisering. Altså å utsette personen for det man ikke tåler (men da i sprøyteform...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #12 Del Skrevet 24. oktober 2005 Takk for alle seriøse svar Har vært i kontakt med lege, og fått ordnet en ny blodprøve i første omgang. Skal vurdere en ny prikktest hos hudspesialist også. Vi skal prøve Petal Cleanse i tillegg. Sønnen vår har kun de laveste utslag på prøver på alt han er allergisk mot, og vi har ikke noe problem i hverdagen ellers med allergien hans heldigvis. Jeg er selv litt allergisk, og ble utredet for dette i ungdommen. Vi reagerer begge på større mengder av sjokolade, nøtter, appelsiner ol. Det går mest på kløe og litt elveblest. Til La Guapa: Jeg skriver bare det vår hudspesialist sa, og dette var for noen få år siden. De lærde strides muligens, men jeg tror jeg vil prøve en annen hudspesialist for å være sikker. Takk igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå