AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Flytta til nytt borettslag for noen måneder siden. Felles oppgang med fire leiligheter. «Pynten» i gangen er smakløs, grusom og stygg. Hvem bestemmer hva som skal henge i gangen, ene bildet som er hengt opp er så grusomt stygt og gammeldags, og henger i etasjen som hvor vi er bare to leiligheter. Er det innafor å spørre om det kan byttes med noe annet? Føles som å bo på et gamlehjem. Anonymkode: a35a3...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Flytta til nytt borettslag for noen måneder siden. Felles oppgang med fire leiligheter. «Pynten» i gangen er smakløs, grusom og stygg. Hvem bestemmer hva som skal henge i gangen, ene bildet som er hengt opp er så grusomt stygt og gammeldags, og henger i etasjen som hvor vi er bare to leiligheter. Er det innafor å spørre om det kan byttes med noe annet? Føles som å bo på et gamlehjem. Anonymkode: a35a3...cb9 Det er vel de som bor der som bestemmer det. Der jeg bor er det ingen veggpryd, jeg foretrekker at det ikke er for mye privat i oppgang. Hos moren min bor det mange gamle og de liker å pynte og så er de uenige i hva som er pent. Anonymkode: c5bbe...4c4 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er vel de som bor der som bestemmer det. Der jeg bor er det ingen veggpryd, jeg foretrekker at det ikke er for mye privat i oppgang. Hos moren min bor det mange gamle og de liker å pynte og så er de uenige i hva som er pent. Anonymkode: c5bbe...4c4 Her er det gammeldagse malerier og et glorete amatørmaleri som ikke ser ut. Bedre uten. Anonymkode: a35a3...cb9
visp Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 Det er jo fellesområde. Send mail til styret og forhør deg. 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er det gammeldagse malerier og et glorete amatørmaleri som ikke ser ut. Bedre uten. Anonymkode: a35a3...cb9 Ja da har du vel en gammel nabo. Er det verdt å krangle med naboen om? Du kan jo spørre om det er din nabo som har hengt det opp. Hvis det er en som bodde der før kan du jo bare fjerne det. Anonymkode: c5bbe...4c4 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Men i alle dager, hvem faen bryr seg om hva som eventuelt henger på veggen i en oppgang da? Man oppholder seg jo ikke der engang. Hos meg ligger det sparkesykler og søppelposer strødd (ikke mitt) i gangen. Og du bryr deg om et bilde på veggen 😂😂 Slutt å vær så Narvestad Anonymkode: b9533...61e 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja da har du vel en gammel nabo. Er det verdt å krangle med naboen om? Du kan jo spørre om det er din nabo som har hengt det opp. Hvis det er en som bodde der før kan du jo bare fjerne det. Anonymkode: c5bbe...4c4 Nabodama vil jeg helst ikke kommunisere med, men Spurte dog for lenge siden om hun har malt (det glorete) bildet og hun pirka på det og sa hun ikke visste hvem som har malt eller hengt opp det. Anonymkode: a35a3...cb9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men i alle dager, hvem faen bryr seg om hva som eventuelt henger på veggen i en oppgang da? Man oppholder seg jo ikke der engang. Hos meg ligger det sparkesykler og søppelposer strødd (ikke mitt) i gangen. Og du bryr deg om et bilde på veggen 😂😂 Slutt å vær så Narvestad Anonymkode: b9533...61e Kanskje fordi man ikke vil se på noe som ligner på bæsj hver dag? Anonymkode: a35a3...cb9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Absolutt innafor. Ville kanskje spurt de som bor i den andre leiligheten i etasjen? Tenk om vedkommende synes det bildet er fint, eller kanskje til og med eier det. Og synes det du henger opp er jævlig. Og meld fra til styret. Tipper det er null problem. Det bildet som henger der er vel noe gammel drit kan jeg tenke meg, som endte der i stedet for i en søppelkasse. I min oppgang henger det ingenting, men en nabo har satt ut en plante og det er koselig. I en annen oppgang så har ei malt veggene og hengt opp bilder, det la hun ut på FB-gruppa til borettslaget også, som tips til oss andre. Det blir jo mye hyggeligere, men jeg har ikke sååå enormt lyst å bruke tid og penger på å pusse opp gangen her. Det er vel borettslaget sin jobb. I tillegg burde jeg jo spurt alle 5 leiligheter i gangen her om hva de synes om mitt valg av kunst, og jeg kjenner ikke alle og har heller ikke lyst til å bli kjent med alle Anonymkode: d29ff...c39 1
Daria Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Hvis dere bare er to i etasjen er det vel bare å snakke med de(n) i den andre leiligheten? Men det er ikke noe jeg ville giddet å krangle på, for å si det pent...
visp Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men i alle dager, hvem faen bryr seg om hva som eventuelt henger på veggen i en oppgang da? Man oppholder seg jo ikke der engang. Hos meg ligger det sparkesykler og søppelposer strødd (ikke mitt) i gangen. Og du bryr deg om et bilde på veggen 😂😂 Slutt å vær så Narvestad Anonymkode: b9533...61e Man bør prøve å jobbe mot at det blir litt slum over området. Ved salg av leilighet er det også greit at det ser fint ut i gangen. Det gir fort avsmak om man møtes av noe glorete og rotete. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Absolutt innafor. Ville kanskje spurt de som bor i den andre leiligheten i etasjen? Tenk om vedkommende synes det bildet er fint, eller kanskje til og med eier det. Og synes det du henger opp er jævlig. Og meld fra til styret. Tipper det er null problem. Det bildet som henger der er vel noe gammel drit kan jeg tenke meg, som endte der i stedet for i en søppelkasse. I min oppgang henger det ingenting, men en nabo har satt ut en plante og det er koselig. I en annen oppgang så har ei malt veggene og hengt opp bilder, det la hun ut på FB-gruppa til borettslaget også, som tips til oss andre. Det blir jo mye hyggeligere, men jeg har ikke sååå enormt lyst å bruke tid og penger på å pusse opp gangen her. Det er vel borettslaget sin jobb. I tillegg burde jeg jo spurt alle 5 leiligheter i gangen her om hva de synes om mitt valg av kunst, og jeg kjenner ikke alle og har heller ikke lyst til å bli kjent med alle Anonymkode: d29ff...c39 Jeg har ikke hengt opp noenting. Men nå fikk jeg en idé. 😎 Anonymkode: a35a3...cb9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 visp skrev (2 minutter siden): Man bør prøve å jobbe mot at det blir litt slum over området. Ved salg av leilighet er det også greit at det ser fint ut i gangen. Det gir fort avsmak om man møtes av noe glorete og rotete. Nettopp! Går an å ha det litt classy…. Slum er ikke bra. Anonymkode: a35a3...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men i alle dager, hvem faen bryr seg om hva som eventuelt henger på veggen i en oppgang da? Man oppholder seg jo ikke der engang. Hos meg ligger det sparkesykler og søppelposer strødd (ikke mitt) i gangen. Og du bryr deg om et bilde på veggen 😂😂 Slutt å vær så Narvestad Anonymkode: b9533...61e Usj, så utrivelig. Er du sånn som setter kjøleskapet ut i hagen i stedet for å kaste det også? Vi er mange som ikke ønsker å bo et sted som ser ut som slummen. Kan tenke meg du bor på en relativt kjip adresse. Anonymkode: d29ff...c39 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men i alle dager, hvem faen bryr seg om hva som eventuelt henger på veggen i en oppgang da? Man oppholder seg jo ikke der engang. Hos meg ligger det sparkesykler og søppelposer strødd (ikke mitt) i gangen. Og du bryr deg om et bilde på veggen 😂😂 Slutt å vær så Narvestad Anonymkode: b9533...61e Er enig i at det blir litt smålig og pirke på hva som skal henge på veggene, men det at det ligger sparkesykler og søppelposer i gangen, må jo falle inn under brannfare/rømningsveier? Anonymkode: 13a42...134 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 Hvis du ikke har klaget til noen andre i blokka, kan du stilt og rolig etter par måneder plukke det ned kjøre det vekk ei mørk natt. Det gjorde noen hos meg og temaet kom aldri opp enda det er bare tre leiligheter der «amatørkunsten» hang.😎 Anonymkode: d57ea...851
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 Snakk om om å gjøre et problem større enn det er. Er ikke verre enn å spørre styret eller den ene naboen om du kan bytte det. Sannsynligvis har det bildet vært der lenge, og ingen vet hvem som hengte det opp i utgangspunktet. Anonymkode: 9676d...74e 1
Taluno Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 Det er bare å snakke med styret å høre hvordan det foregår i det borettslaget. Her jeg bor så kan vi henge opp bilder og pynt selv, så lenge det ikke er til fare for noe. Sette en liten plante i ett hjørne er helt greit, så lenge det ikke er snublefare, henge opp dørskilt eller bilder er null problem. Der jeg bodde tidligere var det ikke lov gjøre noe som helst.
Taluno Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men i alle dager, hvem faen bryr seg om hva som eventuelt henger på veggen i en oppgang da? Man oppholder seg jo ikke der engang. Hos meg ligger det sparkesykler og søppelposer strødd (ikke mitt) i gangen. Og du bryr deg om et bilde på veggen 😂😂 Slutt å vær så Narvestad Anonymkode: b9533...61e Selv om det tillates at det ligger ting som kan tiltrekke seg skadedyr eller være snublefare og fare ved evakuering der du bor, så kan andre ha interesse av at det ser bra ut i oppgangene der de bor. Her hadde det blitt tilsnakk ganske øyeblikkelig, og eventuelt skriftlig varsel fra styret om noen hadde satt søppelposer, leker, sykkel/sparkesykkel eller annet slikt privat i oppgangen.
Hero1 Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 Her henger kun blueprint/planløsningen til de forskjellige leilighetene i oppgangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå