Gå til innhold

Er i foreldre perm når det er lønnsforhandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lønnsforhandling hvert 2. År om høsten, men da er jeg i foreldrepermisjon, hvordan blir dette vanligvis løst?

Har ikke gått opp på mange år så vil ikke gå glipp av dette.n

Anonymkode: e0920...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Er ikke dette noe du bør spørre sjefen om eller fagforeningen?

Anonymkode: ac67d...5ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke dette noe du bør spørre sjefen om eller fagforeningen?

Anonymkode: ac67d...5ae

Jeg lurer på om noen her har erfaringer med dette eller vet.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg lurer på om noen her har erfaringer med dette eller vet.

Er ikke det.

Anonymkode: bad18...9dd

Skrevet

Yes, fikk "ikke grunnlag for vurdering".

Anonymkode: b67ad...f27

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Yes, fikk "ikke grunnlag for vurdering".

Fordi du var i perm? Er det lov da, trodde betalt foreldrepermisjon likestilles med arbeid...

Skrevet

Jobber du statlig eller privat? 

Jobber selv statlig, og årets lønnsoppgjør er sentralt, slik at vi ikke legger inn krav, men blir en del av forhandlingene uten å gjøre noe. 

Skrevet
nordlending skrev (Akkurat nå):

Jobber du statlig eller privat? 

Jobber selv statlig, og årets lønnsoppgjør er sentralt, slik at vi ikke legger inn krav, men blir en del av forhandlingene uten å gjøre noe. 

Kommunalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi du var i perm? Er det lov da, trodde betalt foreldrepermisjon likestilles med arbeid...

Selvfølgelig er det lov, de har jo ikke noe grunnlag for å vurdere om du har vært borte de siste 7 månedene og lønnstrinnene forfordeles naturligvis de som har vært på jobb og gjort en innsats. Det er noe annet om lønnsforhandlingene går 2 mnd etter du har født og du har bidratt hele året. Så det kommer jo helt an på. At det er lønnsforhandling betyr ikke at du har rett på lønnstrinn.

Forbundet vårt har forhandlet fram en sentralavtale som automatisk gir alle som har vært med enn 6 mnd i betalt foreldrepermisjon et lønnstrinn for å kompensere for manglende vurdering under permisjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kommunalt.

Må dere sende inn lønnskrav, eller går det sentralt? 

Tenker uansett at det er greit å forhøre seg med fagforeningen sin, de kan gi et eksakt svar 😊 

Skrevet
nordlending skrev (28 minutter siden):

Må dere sende inn lønnskrav, eller går det sentralt? 

Tenker uansett at det er greit å forhøre seg med fagforeningen sin, de kan gi et eksakt svar 😊 

Ja jeg får gjøre det:) må sende inn lønnskrav også er det fagforbundet som tar denne videre. Synes det er rart man må være organisert på vår jobb for å bli med i forhandlingene, blir ikke tatt med om jeg legger inn dette "privat". Lurer på å bare bytte jobb isteden, er mye som ikke er på stell der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja jeg får gjøre det:) må sende inn lønnskrav også er det fagforbundet som tar denne videre. Synes det er rart man må være organisert på vår jobb for å bli med i forhandlingene, blir ikke tatt med om jeg legger inn dette "privat". Lurer på å bare bytte jobb isteden, er mye som ikke er på stell der.

Okei. Vi hadde det sånn i fjor. Da fikk vi et skjema vi kunne sende inn til dem, så tok de det videre. I år har de imidlertid et oppgjør hvor alle får like mye (annethvert år), og da trenger man ikke sende inn noe for å bli vurdert. Usikker på hvordan det hadde fungert her om man ikke var organisert, siden fagforeningene gjør hele jobben. 

Skrevet

Hos oss er det kollektiv avtale, og man tjener ansiennitet under permisjon. Så man blir behandlet helt likt som alle som er på jobb.

Anonymkode: 2831c...04e

Skrevet

Det vil variere. Både etter hvilken avtale en er på og hvor flinke ledelsen er til å følge opp. En skal i teorien ikke tape på å være i barselspermisjon i det offentlige. 

Anonymkode: d29a4...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...