AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Del Skrevet 5. februar 2022 Leser du litt hver dag, eller har du en lengre lese-økt på søndag? Eller kanskje begge deler? Anonymkode: 78dcf...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 5. februar 2022 #2 Del Skrevet 5. februar 2022 Litt her og der når jeg husker det. Har bibelappen på mobilen og er ofte innom og leser dagens bibelvers 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. februar 2022 #3 Del Skrevet 5. februar 2022 Den leser jeg aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Del Skrevet 5. februar 2022 Har en bibel jeg arva av en gammel tante, den står i bokhylla mellom koranen og eventyrbøkene der den hører hjemme og fungerer som hyllefyll, har aldri åpnet den. Anonymkode: 603ac...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 5. februar 2022 #5 Del Skrevet 5. februar 2022 Leser ett kapittel mandag og fredag. Blir kanskje utvidet etterhvert. Akkurat nå holder jeg på i Ordspråkene. Veksler litt på å lese på mobil eller i vanlig bokutgave. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 5. februar 2022 #6 Del Skrevet 5. februar 2022 I blant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Del Skrevet 5. februar 2022 Har aldri lest den. Er den bra? Anonymkode: 8949a...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Del Skrevet 5. februar 2022 Når vi går lei av Asbjørnsen og Moe plukker vi et eventyr fra bibelen i stedet. Det med den brennende busken er bra. Anonymkode: a939a...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 6. februar 2022 #9 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri lest den. Er den bra? Anonymkode: 8949a...082 Jeg er vel på fjerde gjennomlesning nå. Et omfattende persongalleri gjør at man ved 2., 3., osv gjennomlesning får med seg mer av relasjonene. En tidslinje er også kjekt. Bibelens tekster er ikke sortert kronologisk. Jeg mener å huske at noen regnet på hvor mange personer som sier noe i Bibelen; ca 1000 ulike stemmer. Noen er nevnt ved navn; andre ikke. Jeg ville gitt den et forsøk. Start med Forkynneren? Ført i pennen av kong Salomo. En av mine personlige favoritter. En konge som hadde ALT, men likevel begynner denne boken med at livet er fullstendig meningsløst. I kapittel 2 vers 17 har han begynt å hate livet. En annen liten bok, er profeten Jona. En mann som flyktet unna oppdraget Gud gav ham. Bare fire kapitler. Han er sint på Gud etter endelig å ha utført sitt oppdrag, og boken slutter med et spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 6. februar 2022 #10 Del Skrevet 6. februar 2022 Leste den som barn/ungdom. Ikke lest den siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 6. februar 2022 #11 Del Skrevet 6. februar 2022 Aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 6. februar 2022 #12 Del Skrevet 6. februar 2022 Mange år siden jeg har lest i bibelen. Gjorde det ofte da jeg jobbet på sykehjem, da enkelte av beboerne ikke klarte å lese selv lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Del Skrevet 6. februar 2022 Jeg leser ikke science fiction. Utenom Harry Potter,. Jeg tror mer på å få ting til å fly med formelen Vingardium Leviosa, enn om en eller annen gærning som gikk på vannet for 2000+ år siden. Personen som har skrevet "bibelen" på bakgrunn at det har skjedd i virkeligheten må ha en fryktelig livlig fantasi. Lurer på når filmen kommer 🤣 til og med Spider-man er jo også mer ekte Anonymkode: e5225...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har aldri lest den. Er den bra? Anonymkode: 8949a...082 Ikke spesielt. Veldig tunglest og moralistisk. Mange steder er moralismen helt feilslått. Karakterene oppfører seg noe uforståelig til tider. Den har vanskelig for å bestemme seg om det er en samling av eventyr eller en krønike. 2 av 6 stjerner. Anonymkode: 154aa...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Del Skrevet 6. februar 2022 Jeg er voksen og leser ikke eventyr lenger. Så aldri. Anonymkode: 6f9a3...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 6. februar 2022 #16 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) Lesing er kjedelig. Jeg får kunnskap direkte fra Gud. Hvis jeg skal lese, så leser jeg heller andres tanker. Bibelen sier mye sannhet, men også mye løgn. Men en ting alle hadde til felles som er sant; Gud finnes. Jesus sa, jeg og min Far er en. Hvis du forstå hva dette betyr og er hadde du forstått og opplevd den største Sannheten av virkeligheten; Ikke-dualitet. Gud er Sannhet. Kjærlighet er Sannhet. Enhet er Sannhet. ------- Filosofisk og vitenskapelig materialisme er en løgn. Punktum. Ingen mer diskusjon. Endret 6. februar 2022 av Conal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå