Gå til innhold

Spise ute på Julaften

Perlen

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet om en varm og koselig restaurant hvor det går an å spise middag på selveste julaften - i og rundt Oslo? Det meste er vel stengt den dagen, men det må da finnes noen unntak? Tenkte jeg skulle ta med meg mann og barn ut å spise denne julaften til en forandring. Slippe alt "stresset" hjemme, og bare kose oss med kaker, julegodt og pakkeåning hjemme på kvelden.

Har dilla på jul og der til hørende tradisjoner, men tenkte det kunne være artig med en liten vri på det i år!

:nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dalwhinnie

Noen av hotellene har nok åpen restaurant. F.eks. Lysebu hadde jo vært et fantastisk sted å spise julemiddag hvis de har åpent (nb: dyrt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Perlen_*

Hei!

Takk for tipset! Har vært inne på samme tanken. Og jeg mailet Lysebu og to andre tilsvarende steder, men de holder stengt i jula alle sammen. Sukk! Men jeg får bare fortsette å søke. Gir meg ikke så lett for jeg synes fortsatt det er en glimrende idé! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Mener at SAS-hotellet i Nydalen skal holde åpent i jula, og der er både hyggelig og de har god mat, men samme julestemningen som på Lysebu blir det jo ikke.

Andre stemningsfulle hoteller i området som det kan være verdt å sjekke: Losby gods, Leangkollen, Soria Moria og Holmenkollen Park. Refsnes gods er også nydelig, om dere gidder å ta turen ned til Jeløya (ca 50 minutters kjøring fra Oslo sentrum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipset. Hvorfor tenkte ikke jeg også på det - som selv har vært i turistbransjen i ørten år!?! Ha, ha! Begynte å bli "motløs" nå - etter å ha sjekket både her og der. Men nå skal jeg følge ditt råd, så får vi se om "mors" ønsker for denne julen blir oppfylt likevel! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...