Gå til innhold

Hvordan regne isolasjonstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene ungen min fikk feber på morgenen tirsdag 1 februar og testet positivt på hurtigtest. Fikk time til pcr dagen etterpå, og fikk sms fra kommunen der det står at:

Din isolasjon startet 03.02.2022 og varer til og med 06.02.2022.

Jeg tenker at hun var isolert fra 1 februar til 4 februar, og at vi derfor kan ta en liten tur ut på lekepass i dag 5 februar. Men vil ikke gjøre noe som ikke er lov. 

Hva tenker dere?

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Ryddeguri said:

Den ene ungen min fikk feber på morgenen tirsdag 1 februar og testet positivt på hurtigtest. Fikk time til pcr dagen etterpå, og fikk sms fra kommunen der det står at:

Din isolasjon startet 03.02.2022 og varer til og med 06.02.2022.

Jeg tenker at hun var isolert fra 1 februar til 4 februar, og at vi derfor kan ta en liten tur ut på lekepass i dag 5 februar. Men vil ikke gjøre noe som ikke er lov. 

Hva tenker dere?

4 døgn fra symptomstart, så isolasjonen skal være over på morgenen 5. februar gitt at barnet har rt feberfritt minst 24t.

Kommunen vet ikke når symptomene startet.

Barn har også lov til å være utendørs i isolasjonstiden så om dere er i tvil kan dere likevel gå ut om dere holder avstand til alle utenom husstanden.

Endret av gjest:)
  • Liker 1
Skrevet

Isolasjonen starter fra barnet fikk symptomer, altså fra tirsdag morgen. Isolasjonen varer 4 døgn, altså fra 1-5.febr. 

Hvis barnet har vært feberfritt det siste døgnet kan det gå ut av isolasjon i dag på det tidspunketet symptomene oppsto.

Skrevet

Takk for svar dere! Hun våknet med feber i 7 tiden på tirsdag, så da er hun ferdig med isolasjonen nå 🥳 Hadde feber tirsdag og onsdag, så over 24 timer siden.

• Opprett ny...