Natta1980 Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Noen som har erfaring med å gå ned i vekt ved å spise mye suppe, vanlig posesuppe? Vet det er sunnest med hjemmelaget grønnsakssuppe, men klarer ikke smaken akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Kjøper mye av de ferdigsuppene som heter «Mere». De er sunne, magre og smaker godt. Kommer i sånne bokser, så er bare å varme i mikroen eller en kjele. Anonymkode: 58dc0...2e8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Nei, du skal ikke på en kræsj diett som bare ødelegger kroppen din mer. Drit i den der "quick fix" og "rask start" fordi du kommer bare til å ende tilbake der du var + 5 kilo. Posesupper inneholder masser av salt og mangler masse av det du trenger. Spis normalt, bare mindre. Anonymkode: a6f09...dfc
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #4 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøper mye av de ferdigsuppene som heter «Mere». De er sunne, magre og smaker godt. Kommer i sånne bokser, så er bare å varme i mikroen eller en kjele. Anonymkode: 58dc0...2e8 Og svindyre Anonymkode: d1776...fab
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #5 Skrevet 5. februar 2022 Dietter er bare tull. Du må endre livsstil. Det tar ca 3 uker å opprette en ny vane. Ta èn vane av gangen. Anonymkode: c0305...edd 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og svindyre Anonymkode: d1776...fab De er da ikke så dyre, jeg syns hvertfall de er verdt prisen:) Har en travel hverdag, og disse passer fint inn fordi jeg vil spise sunt og få i meg masse grønnsaker. Anonymkode: 58dc0...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er da ikke så dyre, jeg syns hvertfall de er verdt prisen:) Har en travel hverdag, og disse passer fint inn fordi jeg vil spise sunt og få i meg masse grønnsaker. Anonymkode: 58dc0...2e8 Rundt 60 kr for en boks er mye. Anonymkode: d1776...fab 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Rundt 60 kr for en boks er mye. Anonymkode: d1776...fab Kommer jo selvfølgelig an på hva slags økonomi man har. For meg er en boks to lunsjer. Helt greit for meg å bruke 30kr på en lunsj, særlig når jeg vet at det kun er ordentlige ingredienser. Man betaler for å slippe å lage litt tidkrevende mat. Men selvfølgelig, vil du heller kjøpe pose med Toro tomatsuppe og koke pulver og vann er det jo helt greit. Jeg tolker at ts skal spise sunnere og mindre nå, så tipper hun sparer litt penger på godis/snacks osv. Hun skrev ingenting om økonomiske begrensninger. Anonymkode: 58dc0...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kommer jo selvfølgelig an på hva slags økonomi man har. For meg er en boks to lunsjer. Helt greit for meg å bruke 30kr på en lunsj, særlig når jeg vet at det kun er ordentlige ingredienser. Man betaler for å slippe å lage litt tidkrevende mat. Men selvfølgelig, vil du heller kjøpe pose med Toro tomatsuppe og koke pulver og vann er det jo helt greit. Jeg tolker at ts skal spise sunnere og mindre nå, så tipper hun sparer litt penger på godis/snacks osv. Hun skrev ingenting om økonomiske begrensninger. Anonymkode: 58dc0...2e8 Jeg lager supper selv jeg,så nei ingen Toro Anonymkode: d1776...fab
Spell Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Du vil gå på suppediett, men liker ikke hjemmelagde supper...? Med hjemmelagde supper kan du i alle fall variere mye. Trenger ikke være sånne klassiske kjedelige. Du kan også lage masse på en gang, porsjonere i kjøleskap og fryser. Suppedietten er vel slik at du kan i praksis spise så mye du vil, så du skal i utgangspunktet slippe å være sulten, men problemet er at man bare blir drittlei, så det frister ikke å spise mer suppe allikevel. Min mor gikk på en suppediett flere ganger i oppveksten, samme suppa hele tiden. Takler ikke den lukta, og har gjort at jeg ikke er noe glad i sånne vannete supper. Stod i en kjele i kjelleren så det stinket der, og ble varmet opp porsjoner mange ganger om dagen. Gikk ikke på den dietten selv, men følte jeg gjorde det 😂 Og nei, det hjalp ikke henne det grann å gå på den dietten med tanke på varig vektnedgang i alle fall. Skal du gå på suppediett en periode må du i alle fall ha en plan for hva du skal gjøre etterpå. Du kan ikke da bare fortsette som før. Om du bare spiser suppe en periode, så vil du kanskje få mindre søtsug f.eks. Men tenker at de fleste som går på den dietten bare lengter etter å spise alt mulig godt etterpå. Jeg er glad i mange diverse pure- og kremete supper, og kan spise dette 1-2 uker i strekk med variasjon uten problemer. Har gjort det flere ganger under forkjølelse og vond hals, men nå under pandemien har jeg ikke hatt dette problemet i det hele tatt, så det har blitt mindre suppe 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå