AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #41 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 1.30): Jeg vet det. Men jeg ser ut som en muslim på dette bilde? Kjæresten min er muslim og jeg vurderer å konvertere 🥰 Ts Anonymkode: d40bc...ef0 Djeeez. Synes synd i deg. Snakk om å være lettpåvirkelig og uten egne meninger. Anonymkode: 773e3...7c7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #42 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 16.03): Jeg synes det er flott at kvinner bruker hijab, det betyr at de har forstått at de er underlegne i forhold til menn og da er det mindre sjanse for at de finner på tullete ting på egen hånd. Får håpe at Sharia innføres i Norge snart, da blir det enklere å få straffet de som ikke gjør som mannen sin sier. Anonymkode: fa926...9a9 Har ingenting med det å gjøre. Det handler om at de fleste (nesten alle) menn er så stygge av utseende at de har ingen skjønnhet å dekke over. Anonymkode: 8e493...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 8. februar 2022 #43 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 13.48): Seriøst? Så hvis folk hadde sagt at du ikke hadde passet å gå med hijab så hadde du ikke konvertert? 😂 Du vet at alle passer hijab? Ikke konverter til islam hvis du ikke står for det Koranen står for. Har du lest Koranen? Hilsen ei som er ateist og synes denne tråden var veldig merkelig. Anonymkode: a55a3...a89 Dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 8. februar 2022 #44 Del Skrevet 8. februar 2022 Du vurderer å konvertere basert på om du ser bra ut i hijab eller ikke? Hvis du faktisk vurderer å konvertere så vennligst gjør det av de rette grunnene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 8. februar 2022 #45 Del Skrevet 8. februar 2022 Neglelakken må mest sannsynlig fjernes. Du kan ikke gjennomføre wudu med den på. Personlig tror jeg du vil slite når spenningen (og kanskje forelskelsen) har lagt seg. Å leve et religiøst liv handler om mye mer enn hvordan man ser ut i religiøse plagg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #46 Del Skrevet 9. februar 2022 Gjør det du kler det 🧕 Anonymkode: fc71d...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #47 Del Skrevet 9. februar 2022 Nei, ingen kler å bli undertrykket. Anonymkode: 49ed5...c8c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #48 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 1.30): Jeg vet det. Men jeg ser ut som en muslim på dette bilde? Kjæresten min er muslim og jeg vurderer å konvertere 🥰 Ts Anonymkode: d40bc...ef0 Konventerer du pga AT DU DELER TROEN? Hvis ikke er det ingen god grunn å konvertere bare pga klesdrakt hallo. Klesdrakt er bare en liten del av religionen. Anonymkode: 30e36...36b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #49 Del Skrevet 9. februar 2022 Om du vurderer å konvertere trenger du ikke dekke håret - du kan såklart det, men det er valgfritt. Anonymkode: 83d6e...0fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #50 Del Skrevet 9. februar 2022 De fleste muslimer jeg kjenner bruker ikke hijab, så jeg forstår ikke helt hvorfor det er interessant for deg. Jeg var sammen med en muslimsk araber, og hadde aldri brukt hijab for han. Jeg er selv fra religiøs kristendom. Nå er jeg sammen med en muslimsk albaner og der bruker ingen hijab. Det er hovedsaklig kultur, ikke religion. Og det er en undertrykkende kultur det du begir deg ut i. Hvorfor skal du dekke til håret ditt? For menns lyster? Jeg skal love deg at menn ser på deg seksuelt uavhengig av om du bruker hijab eller ei. I religionen til både islam og kristendommen er det slik at man skal dekke håret under bønn, det er ikke noe krav om å gå i hijab 24/7 utez kun pga menns seksuelle drifter. Det at menn får stå av håret ditt, viser bare at de ikke er religiøse, når de ser på kvinner på den måten, derfor er det ikke no poeng i å bruke det uansett. Du kan ikke styre menn til å ikke se på deg seksuelt, det vil noen gjørr UANSETT om du går i burka eller hijab. Det som derimot kan hjelpe er å ikke vise kløft/rumpe eller lettkledd for å begrense oppmerksomheten litt. I tillegg til det å slutte å sminke seg så mye. Jeg ønsker ikke menns oppmerksomhet, så jeg går ofte i klær som er vakre, men som skjuler litt av formene mine, og jeg sminker meg minimalt.. det har vært stor forskjell fra hvordan jeg kledde meg/sminket meg før. Start heller der, og konverter KUN hvis det er ditt eget ønske og du faktisk tror på Allah. Jeg kunne aldri blitt muslim, for jeg tror på Jesus som Guds sønn og ikke profet. Det er min grunn til å ikke konvertere, i tillegg til at reglene om å be 5 ganger om dagen ikke er slik jeg tror Gud mener vi skal leve. Jeg vil heller snakke med Gud når jeg vil og føler for det, enn av ritualer. Jeg klarer fint å være sammen med en muslim fordet, selvom samboer er lite troende da. Men klarte det fint før også. Ikke la deg påvirke av kvinnene i familien til typen din, ikke ta på hijab fordi du vil bli akseptert av hans kultur og miljø, for det blir du aldri.. og det er altfor mye toxic oppførsel i mange religiøse miljøer. Dekk deg gjerne til, men å gå med hijab synes jeg man skal gjøre om man føler det er rett, ikke om andre føler det er rett. Anonymkode: 852d1...d3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #51 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 1.30): Jeg vet det. Men jeg ser ut som en muslim på dette bilde? Kjæresten min er muslim og jeg vurderer å konvertere 🥰 Ts Anonymkode: d40bc...ef0 Konvertere fordi kjæresten er muslim? Å konvertere betyr vel å bytte religion. Jeg synes du bør spørre deg selv om hvorfor du vil det. Aksepterer ikke kjæresten din din nåværende tro? Å bytte tro må komme innenfra. Det kan jo ikke gjøres fordi noen andre vil det. Anonymkode: 3ab6c...9de 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #52 Del Skrevet 9. februar 2022 On 2/5/2022 at 1:30 AM, AnonymBruker said: Jeg vet det. Men jeg ser ut som en muslim på dette bilde? Kjæresten min er muslim og jeg vurderer å konvertere 🥰 Ts Anonymkode: d40bc...ef0 Samboeren min er muslim, men han synes jeg er helt fin slik jeg kler meg ellers. Jeg har ikke tenkt til å konvertere noen gang, og det synes han er helt greit. Veldig pene uttrykksfulle øyne da, Ts 😊 Anonymkode: af06a...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #53 Del Skrevet 9. februar 2022 En kristen kvinne eller en jødisk kvinne trenger ikke å konvertere i henhold til islamsk lære. Anonymkode: af06a...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #54 Del Skrevet 9. februar 2022 On 2/5/2022 at 4:03 PM, AnonymBruker said: Jeg synes det er flott at kvinner bruker hijab, det betyr at de har forstått at de er underlegne i forhold til menn og da er det mindre sjanse for at de finner på tullete ting på egen hånd. Får håpe at Sharia innføres i Norge snart, da blir det enklere å få straffet de som ikke gjør som mannen sin sier. Anonymkode: fa926...9a9 Vi lever i vesten, ikke i middelalderen (Midt-Østen). Anonymkode: af06a...7a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #55 Del Skrevet 9. februar 2022 Du trenger ikke å dekke deg til med hijab/niqab for å få frem øynene dine, vi har jo munnbind! 😄 Flere studier viser jo at mennesker blir penere med munnbind på, for da synes bare øynene. Herlig! Anonymkode: 84270...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #56 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har ingenting med det å gjøre. Det handler om at de fleste (nesten alle) menn er så stygge av utseende at de har ingen skjønnhet å dekke over. Anonymkode: 8e493...293 Riktig og derfor har disse mennene laget regler for kvinner som f.eks. at de skal dekke seg til, de eier jo tross alt kvinnene og da er det ikke bra at de kan friste andre menn. Kvinner som ikke dekker seg til er ikke ærbare og det bringer skam over de mannlige familiemedlemmene, dessuten så er de fritt vilt for andre menn når de ikke dekker seg til. Anonymkode: fa926...9a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #57 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Riktig og derfor har disse mennene laget regler for kvinner som f.eks. at de skal dekke seg til, de eier jo tross alt kvinnene og da er det ikke bra at de kan friste andre menn. Kvinner som ikke dekker seg til er ikke ærbare og det bringer skam over de mannlige familiemedlemmene, dessuten så er de fritt vilt for andre menn når de ikke dekker seg til. Anonymkode: fa926...9a9 Dette er det MENN som har bestemt, ikke Gud/Allah. Så det blir tåpelig å bruke som argument. Kristne, jøder og muslimer skal dekke til håret under bønn, men utenom det er det ikke et krav. Jeg er kristen, sammen med en muslim (balkan), og der bruker de ikke hijab. Men de kler seg så klart sømmelig, noe jeg tror de fleste religiøse uansett ønsker. Det går fint ann å dekke til former, bryst og rumpe, uten å gå med hijab. En mann som tenker skittent om deg gjør det uavhengig av om du går med hijab eller ikke. Jeg kjenner til muslimske jenter som går med tighte bukser og hijab, det gir absolutt ikke mening.. for rumpe og pupper, ben og midje er da mye mer seksuelt enn hår! Skal du først gå med hijab for å tilfredsstille mannen din, så må du også dekke deg veldig mye for å unngå skitne tanker fra andre menn. Det er ikke ditt problem hva andre tenker og lyster folk har, det er det Gud som skal dømme dem for. Det vil alltid være de som tenker skittent om kvinner med hijab/niqab/burka. Man kan ikke styre andres sinn, men man kan unngå å tiltrekke seg unødvendig seksuell oppmerksomhet, noe som er en stor forskjell. Anonymkode: 852d1...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ummi Skrevet 10. februar 2022 #58 Del Skrevet 10. februar 2022 Salaam søster❤ For det første så skal man aldri konvertere til islam for noen andre en seg selv. Fint at du har fått deg kjæreste osv men ikke konverter bare Fordi din kjæreste er Muslim. For det andre så skal man ikke bruke hijab for andre en seg selv og gud. Religion er mellom.deg og gud og om du ønsker og konvertere til islam så synes jeg det er fantastisk så lenge du gjør det Fordi du ønsker og komme nærmere gud. Dessuten finnes det muslimer som dekker seg til og som ikke dekker seg til. Og man kan være muslim selvom. Selv bruker jeg hijab og dette har jeg valgt helt selv. Ikke vær så opptatt av hva andre tenker tenk selv på hva som passer deg og relasjonen mellom deg og gud Fordi det er bare gud som skal dømme oss alle. Og vi er ikke perfekte noen av oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ummi Skrevet 10. februar 2022 #59 Del Skrevet 10. februar 2022 On 2/9/2022 at 9:30 PM, AnonymBruker said: der bruker de ikke hijab. Blir litt feil og si at ingen fra Balkan bruket hijab. Det blir som og tro på julenissen selvfølgelig er det noen der som bruker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 10. februar 2022 #60 Del Skrevet 10. februar 2022 Blir et underlig solskille til sommeren😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå