Anonym-bruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Klarer rett og slett ikke slutte med sukker. Har flere ganger tenkt at nå, nå er det slutt. Ikke mer sjokolade, juice, kjeks, kaker. Men så går det 1 uke eller 2 så er jeg i gang igjen. Vil ned i vekt, så vet jeg må slutte. Men syns det er vanskelig. Jobber i tillegg natt, syns kostholdet blir ekstra vrient å holde da. Flere som har det sånn? Hva hjalp dere? Takknemlig for alle råd:)
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Hold ut litt lengre. Men noe godt må du unne deg. For eks en ting på lørdager, må ikke være godteri eller så mye. Og kos deg med kjeks på tur, og et kakestykke i selskap. Anonymkode: f8655...1ce
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 Spise mindre porsjoner sukker. Vet ikke hvor mye godteri du tillater deg men hva med å spise mindre av det? I stedet for 200 gram sjokolade hva med å kutte ned til 100 gram? Anonymkode: 0bfa7...899
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Jobber natt selv nå, og merker jeg har blitt så sukkeravhengig! Det har bare vært i perioder tidligere, men nå har det vart lenge. Går ikke spesielt opp i vekt, men det er ikke sunt å leve sånn... Hjelper ikke bare slutte tvert, må lage en nedtrappingsplan, for jeg føler meg som en narkoman når jeg får skikkelig søthunger. Aner bare ikke hvor mye jeg skal tillate meg, for det er så varierende hvor mye jeg spiser nå for å stagge søtsuget, noen ganger holder det med 2-3 biter sjokolade, på det verste har jeg spist en hel smash-pose... Anonymkode: 22513...e57
Anonym-bruker Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber natt selv nå, og merker jeg har blitt så sukkeravhengig! Det har bare vært i perioder tidligere, men nå har det vart lenge. Går ikke spesielt opp i vekt, men det er ikke sunt å leve sånn... Hjelper ikke bare slutte tvert, må lage en nedtrappingsplan, for jeg føler meg som en narkoman når jeg får skikkelig søthunger. Aner bare ikke hvor mye jeg skal tillate meg, for det er så varierende hvor mye jeg spiser nå for å stagge søtsuget, noen ganger holder det med 2-3 biter sjokolade, på det verste har jeg spist en hel smash-pose... Anonymkode: 22513...e57 Akkurat det samme med meg! Jobbe natt er en utfordring i forhold til mat.. Hva pleier du spise på en nattevakt?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jobber natt selv nå, og merker jeg har blitt så sukkeravhengig! Det har bare vært i perioder tidligere, men nå har det vart lenge. Går ikke spesielt opp i vekt, men det er ikke sunt å leve sånn... Hjelper ikke bare slutte tvert, må lage en nedtrappingsplan, for jeg føler meg som en narkoman når jeg får skikkelig søthunger. Aner bare ikke hvor mye jeg skal tillate meg, for det er så varierende hvor mye jeg spiser nå for å stagge søtsuget, noen ganger holder det med 2-3 biter sjokolade, på det verste har jeg spist en hel smash-pose... Anonymkode: 22513...e57 For meg hjalp det å kutte helt ut sjokolade og heller få sukkeret fra annet godteri, feks vingummi. Da får jeg søtsuget dekket samtidig som jeg ikke syns smaken er så nydelig som sjokolade. Og da er neste steg med å kutte dette også mye lettere. Anonymkode: c42cd...6d2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har så og si kuttet helt, bruker honning som søtning. De få gangene jeg spiser noe med sukker merker jeg at jeg liksom aldri blir mett vil ha mermer. Synes det er ekkelt og tydelig at det er avhengighetsskapende. Ville prøvd med en avvenning. Du kan lage smoothie,chiagrøt,kakao med honning, spise saltenøtter, mørk sjokolade, dadler, skjære opp forskjellig frukt etc for å dekke søtsug Anonymkode: 92e3e...55d
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har så og si kuttet helt, bruker honning som søtning. De få gangene jeg spiser noe med sukker merker jeg at jeg liksom aldri blir mett vil ha mermer. Synes det er ekkelt og tydelig at det er avhengighetsskapende. Ville prøvd med en avvenning. Du kan lage smoothie,chiagrøt,kakao med honning, spise saltenøtter, mørk sjokolade, dadler, skjære opp forskjellig frukt etc for å dekke søtsug Anonymkode: 92e3e...55d Dadler har enorme mengder sukker da. Riktignok fruktsukker, men for helse/tannhelse/vekt er det ingen forskjell. Anonymkode: 77a79...e04
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Jeg blir uvel etter å ha spist godteri som sjokolade, vingummi og lignende. Lager meg en god skål av yoghurt med mye proteiner, deilig frukt og bær + noe usaltet nøtter. Det føles utrolig søtt og godt når i en tid har vært uten sukker. Men kanskje det også kan fungere godt i overgangsperiode? Ta heller det som et ekstra måltid som både metter og føles søtt? Anonymkode: 2b0e7...6d4
Anonym-bruker Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg blir uvel etter å ha spist godteri som sjokolade, vingummi og lignende. Lager meg en god skål av yoghurt med mye proteiner, deilig frukt og bær + noe usaltet nøtter. Det føles utrolig søtt og godt når i en tid har vært uten sukker. Men kanskje det også kan fungere godt i overgangsperiode? Ta heller det som et ekstra måltid som både metter og føles søtt? Anonymkode: 2b0e7...6d4 Det er en god ide jeg spiser ikke godteri, men mye sjokolade, kaker.. Men yoghurt med frukt og bær er en god ide, det skal jeg prøve:) 1
Gjest lurven Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Sukker er bra det gir deg energi, men du kan begynne å trene da vil du bruke opp sukkeret
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Anonym-bruker skrev (20 timer siden): Akkurat det samme med meg! Jobbe natt er en utfordring i forhold til mat.. Hva pleier du spise på en nattevakt? Spiser ikke så mye under vakta. Som regel knekkebrød og musli/havregryn med melk. Er av en eller annen grunn veldig glad i melkemat på kveld/natt. Er på dagtid før middag, og etter middag at søtsuget kommer... Så er god og mett og full av energi når vakta starter i det minste. Anonymkode: 22513...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå