Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, for å ikke gjøre situasjonen forvirrende så skriver jeg punktvis.

Min samboer er kollega med en venninne.

etter at jeg og kjæresten hadde datet i 5 måneder så spør venninen min/kollegaen hans «få se et bilde da» av hun han skulle på date med (meg).

han hadde da svart noe med at det ikke finnes mange bilder av meg? Eller at han ikke hadde mange bilder? Uansett: han hadde vist et bilde hvor jeg hadde tatt bilde i et speil. Helfigur, langt unna med mobilen foran ansiktet. Altså min venninne hadde ikke engang kjent meg igjen! Så hadde han fortalt at jeg var kjempe kort. Joda 150, selvom min venninne hadde sagt «nå er du 2 meter så du synes kanskje alt er kort, men 150 er hun nok ikke. Det er veeeldig lavt». Foresten så er jeg 156… 🙄 men forstår at 150 høres enda kortere ut, nærmere kortvokst/dverg.

han hadde altså vist et bilde av meg slik at vi nå som vi hadde innflytningsfest, DA forstod min venninne at hennes kollega er min kjæreste.

men jeg stusser over at man ikke drar fram et bilde som man kanskje er stolt over litt sånn «dette er dama mi» men heller et bilde hvor jeg er skjult? Bare for å vise noe liksom. 

bare jeg som synes dette er rart? Og nei, min venninne har mann og barn og lever et luksusliv da mannen er en velkjent person her til lands.. kan liksom ikke spørre samboer «hvorfor viste du ikke er ordentlig bilde av meg når noen spør om å få se daten din».

Anonymkode: 7db62...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hun kjente vel han igjen når du viste bilde av daten din?
Eller datet dere fem måneder uten at du stolt viste fram bilde "dette er daten min" ? Jeg synes det er mer rart at du ikke har vist fram bilde av kjæresten din til venninnen din i løpet av fem måneder.

Anonymkode: c3403...f96

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men hun kjente vel han igjen når du viste bilde av daten din?

Tenkte det samme! 

Anonymkode: 367e5...ed6

• Liker 2
Skrevet

Du må ha visst at de jobbet på samme sted ganske fort etter at dere begynte å date. Hvorfor sa du ikke til han "Venninna mi jobber på coop" eller til henne "han jobber på coop, kjenner du han?"

Anonymkode: a047f...b31

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må ha visst at de jobbet på samme sted ganske fort etter at dere begynte å date. Hvorfor sa du ikke til han "Venninna mi jobber på coop" eller til henne "han jobber på coop, kjenner du han?"

Jeg tenkte også at arbeidsstedet mest sannsynlig er Coop, ettersom venninna er velkjent her til lands. Humra godt av den der 😛

Jeg synes også det er rart om TS ikke har snakket med venninnen om sin date I løpet av hele fem måneder. Hun må jo ha visst at de jobber på samme sted! Veldig merkelig. 

Ts, har du snoker på telefonen for å se dette? Eller har venninna di sagt det? Uansett, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare kan spørre han du dater om dette..? Det er jo fullt mulig å stille spørsmål ved ting på en grei måte som ikke høres anklagende ut, så kan man få en god samtale rundt det? 

Anonymkode: bceaf...af6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte også at arbeidsstedet mest sannsynlig er Coop, ettersom venninna er velkjent her til lands. Humra godt av den der 😛

Jeg synes også det er rart om TS ikke har snakket med venninnen om sin date I løpet av hele fem måneder. Hun må jo ha visst at de jobber på samme sted! Veldig merkelig. 

Ts, har du snoker på telefonen for å se dette? Eller har venninna di sagt det? Uansett, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare kan spørre han du dater om dette..? Det er jo fullt mulig å stille spørsmål ved ting på en grei måte som ikke høres anklagende ut, så kan man få en god samtale rundt det? 

Anonymkode: bceaf...af6

Det står vel at mannen til venninna er velkjent her til lands. Jeg slår et slag for mangfold og folkelighet og ser for meg denne usnobbete venninna som ikke vil gi opp jobben hun har hatt siden tenårene selv om hun og mannen har fått luksusliv nå. Gjennom korona har hun og kollegene fått en ny giv etter at alle skjønte at jobben de gjør er kritisk for oss alle. Og venninna har ikke tenkt å snu ryggen til Oddbjørg, Marit og Erna fordi hun og mannen er blitt høyt på strå. De stod last og brast med henne da hun satt på lageret som 18-åring og gråt sine tårer fordi kjæresten hadde vært ute med den mest populære jenta i klassen. Noen bedre kolleger får hun ikke, og det er mer verdt enn designerstoler og jacuzzi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...