Gå til innhold

Går på medisiner, hvordan gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på neurontin og paralgin forte, pga prolaps. Dette har satt en stopper for at jeg ikke klarer å trene, venter på å kunne bli operert, men nå har jeg snart gått slik et helt år og jeg har lagt på meg 15 kilo. (Jeg er 170 og veide rundt 60 før, nå veier jeg 75). Jeg gikk fra å ha en fin, trent kropp - til å rase opp i vekt og føle at jeg er "fanget" i en kropp som ikke er min.

Jeg har prøvd å spise sunnere, mindre porsjoner, prøver å gå få gått noen turer i løpet av uka (noe som kan gjøre forferdelig vondt til tider og belaste prolapsen jeg har, så jeg blir sengeliggende dagen derpå)

Tar gjerne imot tips om hva jeg burde og ikke burde gjøre! 

Anonymkode: 3b8e1...131

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finne måter å trene på som ikke belaster prolapsen + ligge i kaloriunderskudd. 

• Liker 1
Skrevet

Spise mindre. Jeg går på de samme medisinene (pluss Sarotex, som har vektøkning som bivirkning), ingen problem å verken holde vekta eller gå ned. Så lenge du inntar mindre enn du forbrenner, vil du gå ned i vekt. 

Anonymkode: 4c7bb...f17

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar! Skal innrømme at jeg har inntatt en del mer kalorier og trøstespist i... Men hvordan skal jeg klare å bli "strammere" i fisken?😅 Jeg har prøvd en del øvelser, men det gjør så innmari vondt😖 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Spise mindre. Jeg går på de samme medisinene (pluss Sarotex, som har vektøkning som bivirkning), ingen problem å verken holde vekta eller gå ned. Så lenge du inntar mindre enn du forbrenner, vil du gå ned i vekt. 

Anonymkode: 4c7bb...f17

Hva spiser du for å holde vekta? Og trener du?

Anonymkode: 3b8e1...131

Skrevet

Spis mindre 💡

Anonymkode: 5bcf3...059

Skrevet

Trening er for å forbedre kondisjon og bygge muskler, matinntak er for å få høyere eller lavere fettprosent.

Anonymkode: 7f92f...fa8

Skrevet

Jeg er helt inaktiv pga sykdom. Jeg har nylig gått ned 10 kg ved å bruke periodisk faste, og ved porsjonskontroll - altså tilpasse porsjonen etter hva det er. Mindre lasagneporsjon, stor suppeporsjon. 

Du trenger ikke trene for å gå ned i vekt. Det er selvsagt bra for kroppen, men jeg er et bevis på at du ikke må. Har mye smerter i kroppen også. Skal ikke si det var behagelig, men jeg gikk nå ned.

Anonymkode: cd363...b30

• Liker 1
Skrevet

Ikke bry deg så mye om at du ikke får trent. Ikke tenk på medisinene heller. Prøv å huske hva du spiste på en vanlig dag før du ble syk, også spiser du litt mindre enn det nå. Det er ikke mer komplisert egentlig. Finn trøst i andre ting, begynn på en ny podcast feks?

Anonymkode: e8491...6eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...