Gå til innhold

Tørrhoste etter korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå 10 dager siden jeg testet positivt. Formen er bra men jeg tørrhoster som en gal, har gjort det i 1 ukes tid. Har fått cosylan men hjelper ikke noe særlig. 

Er det normalt å hoste så mye og så lenge etterpå? Er det bare å vente til det går over av seg selv eller bør man gå til legen? 

Skrevet

Helt normalt.. hoster ennå og det er 3 uker siden positiv test her 🙈

• Nyttig 2
Skrevet

Normalt. Også nesten 3 uker siden og hoster enda. Har heldigvis roet seg litt den siste dagen. Tar noskapin tabletter mot hoste, og det hjelper noe

• Nyttig 1
Skrevet

14 dager nå og hosten har blitt enda litt verre. Hoster hele dagen og om kvelden hoster jeg konstant. Føles som jeg skal hoste opp alt innvendig snart. Har fått cosylan men blir veldig sløv av det og funker ikke så bra heller. Er det fortsatt normalt, eller bør jeg gå til legen? Kan det potensielt være lungebetennelse eller noe? Allmenntilstanden ellers er helt fin. 

Skrevet
lady90 skrev (14 timer siden):

14 dager nå og hosten har blitt enda litt verre. Hoster hele dagen og om kvelden hoster jeg konstant. Føles som jeg skal hoste opp alt innvendig snart. Har fått cosylan men blir veldig sløv av det og funker ikke så bra heller. Er det fortsatt normalt, eller bør jeg gå til legen? Kan det potensielt være lungebetennelse eller noe? Allmenntilstanden ellers er helt fin. 

Har du fått  cosylan uten å være hos lege?sist jeg fikk det var det på resept....

Skrevet
Mozart73 skrev (10 minutter siden):

Har du fått  cosylan uten å være hos lege?sist jeg fikk det var det på resept....

Fått på resept av legen ja

Skrevet (endret)
Silisium skrev (På 5.2.2022 den 0.30):

Helt normalt.. hoster ennå og det er 3 uker siden positiv test her 🙈

Vasa skrev (På 5.2.2022 den 0.35):

Normalt. Også nesten 3 uker siden og hoster enda. Har heldigvis roet seg litt den siste dagen. Tar noskapin tabletter mot hoste, og det hjelper noe

Har det roet seg litt eller hoster dere like mye som

@lady90

Endret av Grønt blad
Skrevet
lady90 skrev (17 minutter siden):

Fått på resept av legen ja

Oki. Skjønte det som du vurderte er legebesøk, derav spm. Min fast lege gir kun resept på faste medisiner i 6 mnd uten å se meg,  deretter må je ha time for å kontrollere medisiner. Så jeg hadde ikke fått Cosylan uten time 

Skrevet
Grønt blad skrev (45 minutter siden):

Har det roet seg litt eller hoster dere like mye som

@lady90

Nå har det roet seg enda mere. Bare litt hoste igjen, og formen er på vei opp. Første rolige joggeturen i dag.

• Liker 2
  • Opprett ny...