Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har noen erfaring med maling under graviditet? Fått anbefalinger frå legen/jordmor? Skal male trappa vår, med trestjerner gulvmaling. Har lest at man kan maler et rom med jotun sens under graviditet.. men finner ikkje noko om trestjerner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor sa man kunne male, men passe på å ha veldig god utluftning og helst ikke bruke oljemaling 😊 het ikke hva den malingen du har er, men kanskje spørre der du kjøpte den?

Anonymkode: 30455...9bc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jordmor sa man kunne male, men passe på å ha veldig god utluftning og helst ikke bruke oljemaling 😊 het ikke hva den malingen du har er, men kanskje spørre der du kjøpte den?

Er visst vanntynnet oljemaling… og har malet et strøk. Håper det ikkje gjør skader. Sambuaren har tatt over arbeide😬

Skrevet
Just now, jpgannonym said:

Er visst vanntynnet oljemaling… og har malet et strøk. Håper det ikkje gjør skader. Sambuaren har tatt over arbeide😬

Det går sikkert fint! Virket ikke som jm hadde noe voldsomt store motforestillinger når jeg spurte om maling altså! 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Legen min svarte at hvis noen andre kunne gjøre det, la de gjøre det. Vi skulle male et helt hus innvendig da jeg ble gravid, så jeg slapp billig unna med kommentaren fra legen der 😂 men vet jo at mange maler selv om de er gravide!

Anonymkode: 8785d...1dc

• Liker 1
Skrevet

All vanntynnet maling er fri for det man bør bekymre seg for når man er gravid, nemlig fettløselige midler. Jeg ville ikke malt med gammeldags oljemaling, og heller ikke brukt white spirit eller andre fettløselige midler. De kan være farlige for fosteret ved overdreven eksponering.

Vannløselig maling og sparkel jobbet jeg med ds jeg var gravid. Sørget for god lufting - men det var av hensyn til meg selv og egen luktesans

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...