Gå til innhold

Noen som har opplevd å bli oversett ved handling i dagligvare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å stusse over om det er meg det er noe galt med. Minst tre ganger det siste året opplever jeg at tre ulike mannlige butikkansatte på Rema ikke ser på meg engang, når jeg skal betale i kassen. De hilser ikke, men når kunden bak meg kommer, så er det «heisann» og «hei» med en gang. Nå bruker jeg og de fleste munnbind, så det er ikke lett å se «utstrålingen» min uansett. Noen som har opplevd dette? Hva kan være «galt» med meg? Er dame på 36 år. 

Anonymkode: 9eaa1...4e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

1. Noen som har opplevd dette?

2.Hva kan være «galt» med meg?

1. Ja. Den samme ansatte oppfører seg stygt (inkludert det å ikke si hei m.m.) mot flere.

2. Det er ikke noe galt med deg. Feilen ligger hos den ansatte.

Anonymkode: b4a68...870

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det skal sies at alle kvinnelige ansatte i butikk hilser på meg. Får alltid god service av kvinner, så vet ikke hva det er med de mannlige ansatte.. 

Skrevet

En dag du har god tid, kan du observere kundebehandlingen en stund, og da vil du sikkert observere at samme ansatt ignorerer også andre kunder og ikke kun deg.

• Liker 4
Skrevet

På en butikk som jeg ofte handler i så er det 1 ansatt som oppføer seg slik mot meg hver eneste gang. En venninne av meg har fortalt at hun har erfart det samme med den samme ansatte.

Skrevet

Jeg er kvinne, 39 og handler på mange supermarkeder i Oslo. Tror aldri jeg har opplevd noen sure eller arrogante i kassa - uansett form, farge og hva de har mellom bena. Synes alle er veldig hyggelige og blide.

Prøv å si noe til dem. Småsnakk. 

Kan være du ser så godt ut at de blir litt nervøse.

Anonymkode: 0004e...d20

• Liker 1
Skrevet

Bare jeg som blir lettet når jeg slipper å småprate med den ansatte? Alt jeg trenger er å betale og gå hjem med varene mine.

Anonymkode: 1542f...e1c

• Liker 6
Gjest laPistola
Skrevet

Er du samme som lagde tråd om dette før? 
det er sikkert ikke deg det er noe galt med, men hilser du først uten og få svar? Kan kunden bak ha vært en bekjent/ kjent stamkunde? Munnbind ødelegger mye kommunikasjon ja, det holder liksom ikke og smile lenger. Jeg opplever stort sett at butikkpersonalet hilser, men hvis ikke gjentar jeg «HEI» høyere for og poengtere at jeg forventer og bli hørt og sett. Hadde ikke brydd meg så mye om det egentlig.. 

Skrevet

Etter jeg gikk ned 27 kg får jeg myyye bedre service. Synd men sant.

Anonymkode: 29ca9...d24

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare jeg som blir lettet når jeg slipper å småprate med den ansatte? Alt jeg trenger er å betale og gå hjem med varene mine.

Anonymkode: 1542f...e1c

Hvis du ikke hilser og sier takk eller hade er du uhøflig, men småprate utover det må du jo ikke. Det får evt kunden legge opp til, og helst ikke om det er kø 😅

Skrevet

Ja, men bare på en butikk. Alle andre sier hei og det vanlige de sier til alle. Det som er rart er at han sier hei til andre som handler før og etter meg, mens til meg er det ofte ingenting. Jeg synes ikke at det skal være nødvendig at jeg må begynne å småprate med dem, men et hei, blikkontakt og annen kommunikasjon synes jeg faktisk at man kan forvente. Jeg er alltid høflig, takker osv, men jaja opplever aldri ellers å bli behandlet dårlig så ikke vet jeg.

Uansett, så er det andre ting jeg ikke liker ved den butikken så har sluttet å handle der. Litt dumt siden det er den butikken som ligger nærmest.

Anonymkode: 89d44...3e4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, men bare på en butikk. Alle andre sier hei og det vanlige de sier til alle. Det som er rart er at han sier hei til andre som handler før og etter meg, mens til meg er det ofte ingenting. Jeg synes ikke at det skal være nødvendig at jeg må begynne å småprate med dem, men et hei, blikkontakt og annen kommunikasjon synes jeg faktisk at man kan forvente. Jeg er alltid høflig, takker osv, men jaja opplever aldri ellers å bli behandlet dårlig så ikke vet jeg.

Uansett, så er det andre ting jeg ikke liker ved den butikken så har sluttet å handle der. Litt dumt siden det er den butikken som ligger nærmest.

Er dette på sørlandet? 

Skrevet
Frøkenfreken95 skrev (1 minutt siden):

Er dette på sørlandet? 

Nei, i Nord-Norge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Etter jeg gikk ned 27 kg får jeg myyye bedre service. Synd men sant.

Anonymkode: 29ca9...d24

Jeg er i hvert fall slank. Jeg er litt blanding av grå mus og pen om det gir mening 😅

Denne mannlige ansatte kunne jeg sikkert nesten vært mora til, så det er nok ikke fordi han synes jeg er attraktiv at han ikke hilser.

TS

Skrevet

Jeg ønsker i alle fall å bli kjappest mulig ferdig med handlingen.    

i steden for å kaste bort tid på å tomt småprat med noen av de ansatte... 

Anonymkode: 0853e...b8f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er i hvert fall slank. Jeg er litt blanding av grå mus og pen om det gir mening 😅

Denne mannlige ansatte kunne jeg sikkert nesten vært mora til, så det er nok ikke fordi han synes jeg er attraktiv at han ikke hilser.

TS

Du er sikkert en klassisk skjønnhet som gjør han målløs og nervøs. 

Ikke bry deg om hva folk i kassa gjør, majoriteten er vel snille og hyggelige. 

Skrevet

Nei, men som butikkansatt har jeg opplevd mange ganger å bli totalt ignorert av kunder. Jeg klikker innvendig og hilser gjerne to ganger og er EKSTRA hyggelig. *Gahhh!* 

Anonymkode: a2454...14f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette er tilfeldig. Noen ganger ser han meg, hei og hade, snakker, andre gang annerledes. Tror du må tenke på at han eller hun er menneske, har et liv, har tanker bekymringer oppi hodet, det handler ikke om deg. 

Anonymkode: 3d24d...325

• Liker 1
Skrevet

Sa du hei først da?

Anonymkode: c5cbd...d7c

Skrevet

Det er vanlig. Noen kunder er også mer imøtekommende enn andre, og noe kanskje de faktisk kjenner. 

Anonymkode: 1389e...19c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...