albert cd Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Hei, vi skal veldig muligens flytte til Eidsvoll fra Oslo og jeg har noen spørsmål til noen som bor/har bodd der. jeg lurer nemlig på hvordan det er der. det føltes liksom helt ut på landet men det er jo ikke det. Hvordan er ungdomslivet der? Er det bra med butikker osv. Hva med nærhet til det meste? føltes det ut som du kan nå alt på en halvtime liksom? dette dreper meg jeg gruer meg no helt jævlig Vi flytter mest sannsynlig til Eidsvoll/Sundet, men jeg vil gjerne ha innspill om Råholt også om det er mulig Takker
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Sundet er bare sorgen. Omtrent ingen butikker. Råholt er større og mer liv. Skal du flytte nordover anbefaler jeg heller Jessheim. Der finner du alt. Anonymkode: 94a4d...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Ifølge en kollega som bor der med større barn så har ikke kommunen vært gode på å etablere ungdomstilbud på fritiden - og når da 2 foreldre pendler blir det mye alenetid = mer kvalm typisk på kjøpesenteret på Jessheim (om jeg husker riktig kjøpesenter 😅). Men ellers kjenner jeg til 3 som har flyttet dit, ingen nevner egentlig planer om å endre på det. Og har inntrykk av fin natur. Tror Råholt er regnet som et «bedre» (og dermed dyrere) boligstrøk? Er jo mye utbygging der nå, så tviler på det er helt bygd. Men jeg hadde nok forsøkt å få noe hjemmekontor for en av oss sånn at det hyppig er voksen hjemme når skolen slutter og man dermed kan ha litt oversikt. Pendling blir jo mye alenetid for unger om man ikke er hjemme før kl 18 typisk. Anonymkode: 9c0a2...c96
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Jeg bor på Verket og synes det er veldig bra. 10 min gange til togstasjonen med en halvtime til Oslo S eller 10 min til Gardermoen. 10 min gange til (inn)sjøen, båtliv og strand. Kort vei til Råholt hvor mye av det man trenger finnes, men fortsatt kort vei til Jessheim eller Oslo. Så landlig og idyllisk med Eidsvollsbygningen og all kulturen, men fortsatt så sentralt med så mange muligheter. Fantastisk sted for ungene og vokse opp. Gode barnehager og en god barneskole. Men jeg bor nettopp her jeg bor på Verket pga dette. Hadde nok ikke bosatt meg verken på Råholt eller i Sundet. Anonymkode: f9c1a...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Jeg har bodd i Eidsvoll, men flyttet tilbake til Oslo. Ikke veldig glad i stedet, synes det er deprimerende. Veldig bygd. Lite butikker. «Kort» til Oslo med tog, men det er et pes ifht bane. Vil ikke anbefale å flytte dit om dere kan unngå det. Anonymkode: ab994...314
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Jeg kan ikke svare på det med ungdomslivet, men jeg elsket å bo på Eidsvoll i tjueårene. (Hvorfor skriver flere i Eidsvoll, man sier vel på Eidsvoll?) Bodde 4 min unna Sundet med bil, mot Råholt. Kjøpte dagligvarer og dro på kafé i Sundet, alt annet på amfi på Råholt. Var veldig greit. Kjørte til Hamar eller Jessheim innimellom. Synes generelt det var kjempefint der. Eneste er at elva i sundet lukter ganske ille iblant, så ville bosatt meg litt unna. Anonymkode: 7c155...554 1
Anonymous 91 Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Jeg er født og oppvokst der. Og skal aldri bo der igjen.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 22.52): Sundet er bare sorgen. Omtrent ingen butikker. Råholt er større og mer liv. Skal du flytte nordover anbefaler jeg heller Jessheim. Der finner du alt. Anonymkode: 94a4d...cd8 Og masse ungdomsproblemer, narkogjenger og faenskap. Anonymkode: be0ea...4c9
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 Bodd på Råholt i nærmere 10 år, og trives godt. Har gått både på barneskole og ungdomsskole her, og synes det har vært fint miljø. Var i hvertfall en del tilbud for ungdommen før, og flere idrettslag man kan bli med i. Enten på Råholt, Eidsvoll, Dal eller på Bøn (fotball, håndball, innebandy, etc). Det bygges jo ut en del nå, så er jo mer folk som kommer til. Kollektivt så er det 30 min til Oslo og 10 min til Gardermoen med tog. Bussen går til Jessheim 4 ganger i timen i ukedagene (tar ca 30 min), 20 min med bil. Mye turmuligheter både til badeplasser, skogsturer og Eidsvollbygningen. Vil si det er veldig sentralt. Jessheim senteret er selvfølgelig et bedre alternativ, men Amfi holder i massevis. Du får tak i det viktigste. Kiwi, Rema, Coop og Spar ligger i alle retninger. Du finner både tannlege, legekontor, dyrlege, fysio og kjøreskoler her. Flere fine take away steder (wok to go, sushi asia, pizzabakeren og flere kebabsjapper). For å si det pent så er jeg mer eller mindre aldri i Eidsvoll. Det er mer usentralt for min del. Råholt har mer og by på rett og slett. Anonymkode: 5758f...5cc 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 ville helt klart valgt Råholt/Eidsvoll Verk foran Sundet (Eidsvoll sentrum). Og også foran Jessheim. Jessheim har skikkelig dårlig miljø, består kun av et enormt shoppingsenter og er svindyrt. Togforbindelsen mellom Jessheim og Oslo er helt håpløs med masse innstilte tog og store forsinkelser, mens toget fra Eidsvoll Verk er stabilt og tar faktisk kortere tid fordi det ikke stopper to millioner ganger på veien. Anonymkode: e1824...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Anonym et hakk over - mente i 20 år og ikke i 10 🙈 Anonymkode: 5758f...5cc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og masse ungdomsproblemer, narkogjenger og faenskap. Anonymkode: be0ea...4c9 Sånn er det overalt. Spesielt på Jessheim. Anonymkode: ab47b...1b3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 Harry. Og akkurat som på Jessheim ender 90% av jentene opp som forsidepiker i vi menn. Anonymkode: 4d672...a7d
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 albert cd skrev (På 4.2.2022 den 22.47): Hei, vi skal veldig muligens flytte til Eidsvoll fra Oslo og jeg har noen spørsmål til noen som bor/har bodd der. jeg lurer nemlig på hvordan det er der. det føltes liksom helt ut på landet men det er jo ikke det. Hvordan er ungdomslivet der? Er det bra med butikker osv. Hva med nærhet til det meste? føltes det ut som du kan nå alt på en halvtime liksom? dette dreper meg jeg gruer meg no helt jævlig Vi flytter mest sannsynlig til Eidsvoll/Sundet, men jeg vil gjerne ha innspill om Råholt også om det er mulig Takker Muligens? Dere flytter fra Oslo for å få større hus, bare innrøm det. Og dere gir egentlig blaffen i hvordan det er der. Så overfladiske mange som flytter fra Oslo og til mindre steder. Anonymkode: 7bc74...ec6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå