AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Jeg hadde ikke tvilt om det hadde vært postet i VG eller byens største avis. Men siden det er såpass lokalt så er jeg usikker. Ingen navn er nevnt men sted og tid og alder er det. Synes bare det er så sjokkerende hendelse og oppførsel at flere burde bli oppmerksomme på det. Men jeg vet jo ikke om forfatter er ok med det. Hva tenker dere? Bryter jeg noe hvis jeg deler? Anonymkode: 41793...758
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Tror ikke du gjør det, altså. Innlegget er jo lagt ut for offentligheten, selv om det (foreløpig) kun er i «bare» en liten lokalavis. Anonymkode: 6f3fc...7dd 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Det er en offentlig avis, så det har jeg sett mange gjøre. Tror det går helt fint. Vi har jo uansett ytringsfrihet. Anonymkode: c4ef6...301 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Personen som skrev ønsker nok at så mange som mulig skal lese det - ellers er det jo veldig rart å skrive til avisa om det. Det er offentlig, og vi må stole på at avisa har gjort de nødvendige etiske vurderingene ift om dette kan publiseres - for eksempel angående anonymisering osv. MEN hvis du selv er usikker på om det er anoymisert godt nok etc, så hadde jeg droppet å dele. Av hensyn til de involverte. Anonymkode: 6fdf7...e40
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Du kan dele det (dele link) dersom det er et innlegg som ikke krever innlogging, krever det derimot innlogging trenger du tillatelse. Anonymkode: 75a7a...9e7 1
NiceOrNothing Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde ikke tvilt om det hadde vært postet i VG eller byens største avis. Men siden det er såpass lokalt så er jeg usikker. Ingen navn er nevnt men sted og tid og alder er det. Synes bare det er så sjokkerende hendelse og oppførsel at flere burde bli oppmerksomme på det. Men jeg vet jo ikke om forfatter er ok med det. Hva tenker dere? Bryter jeg noe hvis jeg deler? Anonymkode: 41793...758 Ting som står i en avis er offentlig informasjon , å kan deles 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 Ikke del. Denne lokalavisen kan være en amatør "skoleavis" som ikke kan pressens etiske regler. Anonymkode: d160f...a21
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Ting som står i en avis er offentlig informasjon , å kan deles AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Del i vei. Anonymkode: 4a568...a50 Det kommer an på hvordan det gjøres. Man har ikke lov til ta bilde av artikkelen og legge ut hele, det er brudd på opphavsretten. Man har lov til å ta et sitat, men ikke hele artikkelen eller så er det lov å dele linken. Anonymkode: 75a7a...9e7 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Er da ikke noe å dele. Tulle tråd. Anonymkode: f3109...b77 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er da ikke noe å dele. Tulle tråd. Anonymkode: f3109...b77 Det vet jo ikke du noe om. Anonymkode: 41793...758
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en offentlig avis, så det har jeg sett mange gjøre. Tror det går helt fint. Vi har jo uansett ytringsfrihet. Anonymkode: c4ef6...301 Det er noe som heter opphavsrett og det har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Anonymkode: a7fa4...dd3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #13 Skrevet 4. februar 2022 NiceOrNothing skrev (1 time siden): Ting som står i en avis er offentlig informasjon , å kan deles Nei Anonymkode: a7fa4...dd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå