Gå til innhold

Usikker på om jeg vil bli i forholdet. Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en mann på snart 4 året. Vi har bodd sammen hele tiden og har stadig hatt krangler. Vi har ofte forskjellig syn og verdier. Han dyrker sin egen hobby 6-10 timer hver eneste dag. Hver eneste dag. Dette er i tillegg til at han jobber 100%. 

Og det er i og for seg greit men problemet vi har er at vi kommuniserer på en veldig usunn måte. Jeg næger mye,og har høye krav til hvordan ting skal være. Han sliter psykisk og har både angst og depresjon. 

Jeg føler at hobbyen hans kommer foran meg,og har sagt ifra flere ganger. Vi snakket ifjor om at dersom det ikke blir bedre så kommer ikke vi til å funke. Jeg sa at jeg føler meg uønsket og han ble veldig lei seg og vi kom frem til at han har flere tegn på depresjon. Han oppsøkte da psykolog på oppfordring fra meg,og hadde rundt 4 samtalere før de avsluttet fordi han visstnok var bedre. 

Jeg har sagt ifra mange ganger om hva jeg trenger,at jeg føler meg oversett, at vi ikke finner på nok ting sammen og at jeg har behov for at han får mer terapi. Han blir ekstremt barnslig og går rett i angrep når vi diskuterer. Jeg er helt motsatt men har den siste tiden begynt å miste tålmodigheten med å alltid være the bigger guy. 

Så jeg føler egentlig at jeg har ytret meg nok,gitt advarsler om hva som ikke fungerer og bedt han jobbe med seg selv og sin psykiske helse. Dersom jeg slår opp vet jeg at han kommer til å bli totalt knust,og kommer til å be,angre og trygle om hva han kan gjøre,men tror det ville vært for sent for meg. Nå føler jeg litt på at det er hans ansvar nå. Noen med råd??? Forstår at han er litt inaktiv pga angst og depresjon men han fungerer jo nok til å ta tak i det han måtte ønske. Ville du gitt han en sjanse eller sagt at du har sagt ifra mange ganger og nå har toget gått? 

Anonymkode: fae63...94c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ville du gitt han en sjanse eller sagt at du har sagt ifra mange ganger og nå har toget gått? 

Jeg hadde avsluttet forholdet og ikke gitt han flere sjanser.

Anonymkode: 5b0d0...056

• Liker 5
Skrevet

Velg din egen lykke og gå. Du kommer til å bli deprimert selv hvis du fortsetter å gå i samme spor. Skjedde med meg. Gikk sånn i 2 år. Eks prioriterte egne hobbyer og det gikk på bekostning av oss som par. Tilslutt satt jeg foten ned. Angrer ikke den dag idag. 

Anonymkode: 4d774...bcd

• Hjerte 1
Gjest AnomynBruker
Skrevet

Jeg tror ikke han blir knust, jeg tror han blir letta. Du sier jo selv at han ikke orker å være sammen med deg. 

Gi han en sjanse til å bli frisk og få et godt liv, så gå i fra han. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han dyrker sin egen hobby 6-10 timer hver eneste dag. Hver eneste dag. Dette er i tillegg til at han jobber 100%. 

Man jobber i ca 8t, sover ca 8t, så er der 8t igjen. Man skal også spise, handle, betale regninger, gå på toalettet, vaske hus, tøy, transport etc. Hvordan kan han dyrke hobby 6-10t da?

Anonymkode: cc6a5...098

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Man jobber i ca 8t, sover ca 8t, så er der 8t igjen. Man skal også spise, handle, betale regninger, gå på toalettet, vaske hus, tøy, transport etc. Hvordan kan han dyrke hobby 6-10t da?

Dette er definitivt snakk om en slubbert som gamer hele dagen. Så det sier jeg egentlig litt om denne dama også.

Anonymkode: 3ae51...80e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han spiller heller enn å legge seg tidlig. Døgnet hans kan se sånn her ut: spille fra 00-01, sove fra 1-6, jobb fra 7-15, spille fra 16-21, gå tur med hunden,og spille igjen fra 22-01. 

Eller når han har fri: spiller fra 00-03:30/4. Sover til 10, spiller fra 11-16. Tur. Spiller fra 17-18, middag, spiller fra 19-01. 

Folk har forskjellige dager og ærender skjønner du. Vi handler på nett, han bor nærme jobb. 

Skrevet

Ikke gidd. Hva skal du med en mann som trygler og griner når du truer med å slå opp. Men som ikke gidder å bruke et minutt på deg når han er trygg på deg?

Anonymkode: f9c34...c11

• Liker 2
Skrevet

Hvilket forhold? Jeg ser bare en fyr har en minimum  6 timers hobby + jobb, han er i er forhold med jobben og hobbyen, ikke deg. 

Anonymkode: c9f9b...878

• Liker 1
Skrevet

La meg gjette, du lager middag hver dag og holder huset ryddig? Gratulerer, du er hans hushjelp som gjør livet hans komfortabelt slik at han kan game når han har fri. Her er det bare å gå fra han.

Anonymkode: 8e5ac...129

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

La meg gjette, du lager middag hver dag og holder huset ryddig? Gratulerer, du er hans hushjelp som gjør livet hans komfortabelt slik at han kan game når han har fri. Her er det bare å gå fra han.

Anonymkode: 8e5ac...129

Nei, han rydder, vasker klær og handler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...