Gå til innhold

14 år og muligens gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kjæresten min, som er like gammel som meg, overnatta hos meg for et par uker siden, lå vi sammen… Vi brukte kondom, men den sprakk, så jeg mistenker at jeg kan ha blitt gravid… Jeg skulle egentlig fått mensen for noen dager siden, men den har ikke kommet enda, og i dag tidlig var jeg så kvalm at jeg måtte kaste opp… Jeg er så redd for at jeg er gravid! Jeg er ganske sikker på at jeg hadde eggløsning da vi lå sammen, så sannsynligheten for at jeg er gravid, er vel ganske stor… Jeg har ikke fortalt dette til noen andre enn kjæresten min… Han sa at han lover å støtte meg 100% uansett om jeg velger å ta abort eller beholde barnet… Jeg vil egentlig ikke ta abort, men vi er nok ikke istand til å ta vare på et barn nå, så vi ble enige om at abort er den beste løsningen… Jeg vet at jeg må fortelle dette til mamma, men jeg aner ikke hvordan jeg skal si det til henne uten at hun klikker i vinkel… Vi har ikke akkurat det beste forholdet, og jeg vet at hun kommer til å bli skikkelig sint og skuffet over meg… Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre… Jeg hadde virkelig trengt noen gode råd! Jeg vet at jeg har driti meg ut, og jeg skammer meg veldig, men gjort er gjort… Håper noen har noen råd å komme med, det hadde jeg satt enormt stor pris på!

Anonymkode: 9b54a...dc2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst så må du ta en graviditetstest. Kanskje du bekymrer deg unødig. Graviditetstest får du blant annet kjøpt på alle matbutikker. Flott at dere brukte kondom forresten, dere ar ansvarlige. Uhell kan skje alle. Man kan kjøpe angrepille på apoteket dersom det skulle skje igjen. 

Anonymkode: 48d63...589

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Ta en graviditetstest

Anonymkode: fcf77...c0d

• Liker 2
Skrevet

Slapp av, man merker ingenting etter et par uker hvis man er gravid. Ta angrepille neste gang det skjer. 

Anonymkode: f8f3b...1e8

Skrevet

Ta en test, og ta det derfra! 
Og IKKE baser deg kun på kondom som prevensjon framover. 

Anonymkode: 80b24...1db

• Liker 7
Skrevet

Barn skal ikke ha sex. Så trist!

Anonymkode: 6a4f4...449

• Liker 11
Skrevet

Anbefaler å snakke med helsestasjon for ungdom. De kan hjelpe deg med å legge en plan.

Anonymkode: f0d59...0e2

• Liker 10
  • Hjerte 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Prat med helsesykepleier på skolen. 

Skrevet

Moren din har ingen rett til å bli verken skuffet eller sint. Slikt må hun regne med når hun lar deg ha kjæresten på overnatting.

• Liker 11
Skrevet

Ville ringt Amathea :)

Anonymkode: 6ae60...d46

• Nyttig 1
Skrevet

Graviditetstest kan du også kjøpe over nettet, da kommer den i en diskret pakke :) 

Dessverre må moren din få vite om den eventuelle graviditeten fordi du er under 16. lykke til, håper testen er negativ❤️ Mensen kan være sen av mange ulike grunner, som stress eller angrepille(om du brukte det).

Anonymkode: 6baf8...cc4

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen 14 åringer vet når de har eggløsning. Nice try

Anonymkode: 5f674...6b8

Jeg hadde full kontroll på eggløsning som 14åring - nice try. 

Ta en test, TS!

Anonymkode: b237f...d46

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da kjæresten min, som er like gammel som meg, overnatta hos meg for et par uker siden, lå vi sammen… Vi brukte kondom, men den sprakk, så jeg mistenker at jeg kan ha blitt gravid… Jeg skulle egentlig fått mensen for noen dager siden, men den har ikke kommet enda, og i dag tidlig var jeg så kvalm at jeg måtte kaste opp… Jeg er så redd for at jeg er gravid! Jeg er ganske sikker på at jeg hadde eggløsning da vi lå sammen, så sannsynligheten for at jeg er gravid, er vel ganske stor… Jeg har ikke fortalt dette til noen andre enn kjæresten min… Han sa at han lover å støtte meg 100% uansett om jeg velger å ta abort eller beholde barnet… Jeg vil egentlig ikke ta abort, men vi er nok ikke istand til å ta vare på et barn nå, så vi ble enige om at abort er den beste løsningen… Jeg vet at jeg må fortelle dette til mamma, men jeg aner ikke hvordan jeg skal si det til henne uten at hun klikker i vinkel… Vi har ikke akkurat det beste forholdet, og jeg vet at hun kommer til å bli skikkelig sint og skuffet over meg… Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre… Jeg hadde virkelig trengt noen gode råd! Jeg vet at jeg har driti meg ut, og jeg skammer meg veldig, men gjort er gjort… Håper noen har noen råd å komme med, det hadde jeg satt enormt stor pris på!

Anonymkode: 9b54a...dc2

Ikke fortell dette til din mor hvis du ikke vil. Snakk med helsesøster på mandag, så kan hun hjelpe deg.

Jeg vet hvordan det er å ikke ha et godt forhold til foreldrene sine, jeg hadde aldri sagt noe til min mor, men tatt abort i skjul.

Jeg hadde som du sikkert har skjønt også tatt abort i ditt tilfelle, men det er jo helt opp til deg. Husk at et barn trenger mye omsorg, oppmerksomhet, kjærlighet og masse annet. Utstyr må kjøpes. Barnehage må betales. På skolen må du følge opp barnets lekser. Det er møter med batnehage og skole, foreldremøter og oppfølging av barnet til jevnlige kontroller.

For at dette skal gå bra er du nødt til å ha masse støttespillere rundt deg. Har du ikke mange som kan passe på barnet og hjelpe deg så anbefaler jeg deg abort, for barnets skyld. Når barn ikke får det de trenger så vil de kunne bli ødelagt psykisk og ikke få et godt liv. Det vil du ikke.

Anonymkode: 52261...85b

• Liker 4
Skrevet

Vil tippe kvalmen kan skyldes at du tenker mye på det? Hørtes litt tidlig ut med svangerskapskvalme, men noen får såklart med en gang også.

Ta en test å se. Det er ikke deres feil, supert dere beskytta dere.

Mange klemmer 💖

Anonymkode: 777ab...d29

• Liker 4
Skrevet

Herregud. 14 år?! Du er ett barn!!! Du skal ikke ha sex. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ingen 14 åringer vet når de har eggløsning. Nice try

Anonymkode: 5f674...6b8

Det aner du ingenting om 😅 jeg har selv alltid hatt regelmessig syklus, helt fra jeg fikk mensen som 13åring. Såklart kan man vite det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Vifte said:

Herregud. 14 år?! Du er ett barn!!! Du skal ikke ha sex. 

Mennesker har en seksualitet helt fra starten av livet, så selvfølgelig er det barn som har sex. Sånn er det, og denne jenta her var veldig flink til å beskytte seg. 

Anonymkode: b237f...d46

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Slapp av, man merker ingenting etter et par uker hvis man er gravid. Ta angrepille neste gang det skjer. 

Jeg har vært gravid to ganger, og har vært kvalm, og kjent tydelig på kroppen at jeg er gravid 1.5 uke etter samleie, før positiv test.

Ts, Ta en test gjerne nå, og igjen om en uke.

Lykke til.

Anonymkode: 3dc1d...f2b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er feil. Ved begge svangerskap trodde jeg at jeg skulle få mensen tidlig. Var akkurat som passer symptomer uka før jeg får mensen. Med minste kom kvalmen allerede i uke 5 og varte i 11 uker. Veldig forskjell fra både kropp til kropp , og svangerskap til svangerskap 😊 med minste til og med før "mensen" dagen skulle kommet, var jeg ekstremt trøtt, litt uvel, og ble hekta på ostepopp 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...