Kopp Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Hei! Jeg og samboeren har endelig bestemt oss for å prøve å få barn, og det er så spennende! Merker allerede hvor utålmodig jeg er for å komme ordentlig i gang, men prøver samtidig å forberede meg på at det kan ta tid.. Jeg sluttet på p-pillen for 12 dager siden, fikk bortfallsblødning allerede første dag etter jeg sluttet på pillen. Har kjøpt eggløsningstester som jeg har tatt de siste dagene (mest fordi jeg er nysgjerrig på både hvordan de virker og om systemet mitt er i dvale da jeg har gått på pillen i over 10 år). Har skjønt at jeg bør vente på menstruasjon nå og prøve å kartlegge syklusen, men skulle veldig gjerne hørt andres erfaringer! 🙏🏻 Hvor lenge etter du sluttet på pillen ble du gravid? Testet du for eggløsning før du fikk første menstruasjon, og når ble den positiv? Fortell, fortell! 😁
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Ikke så oppløftende kanskje, men jeg sluttet på pillen 15. oktober og er fortsatt ikke gravid 😅 stabil syklus fra slutten av november. Jeg bruker preemom appen for å kartlegge, syns den er grei for å legge inn el-tester osv. Anonymkode: 1402f...14c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Sluttet på pilla i slutten av oktober. 31 desember satt spira 🤞🙌 Anonymkode: e35b6...43a
Kopp Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sluttet på pilla i slutten av oktober. 31 desember satt spira 🤞🙌 Anonymkode: e35b6...43a Ooii gratulerer! Det var kjapt 🙌🏻
Kopp Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke så oppløftende kanskje, men jeg sluttet på pillen 15. oktober og er fortsatt ikke gravid 😅 stabil syklus fra slutten av november. Jeg bruker preemom appen for å kartlegge, syns den er grei for å legge inn el-tester osv. Anonymkode: 1402f...14c Haha, oppløftende at syklusen ble stabil såpass raskt i hvertfall! 😅 Takk for tips! Og lykke til 🤞🏻🤞🏻
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 Kopp skrev (2 minutter siden): Ooii gratulerer! Det var kjapt 🙌🏻 Brukte el-tester. Først fant jeg ikke el med de... men siste månden tok jeg 3-4 løpet av dagen og da dukka det opp positiv test Og da traff vi 🙌😁 Anonymkode: e35b6...43a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 Kopp skrev (2 minutter siden): Haha, oppløftende at syklusen ble stabil såpass raskt i hvertfall! 😅 Takk for tips! Og lykke til 🤞🏻🤞🏻 Ja jeg er egentlig overrasket hvor fort den ble stabil. Nå kan jeg time eggløsning omtrent på dagen 🙌🏼 lykke til du å, håper spiren sitter fort ☺️ Anonymkode: 1402f...14c
Kopp Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Brukte el-tester. Først fant jeg ikke el med de... men siste månden tok jeg 3-4 løpet av dagen og da dukka det opp positiv test Og da traff vi 🙌😁 Anonymkode: e35b6...43a Åja, det var jo lurt! Så bra 😁🙌🏻
Kopp Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja jeg er egentlig overrasket hvor fort den ble stabil. Nå kan jeg time eggløsning omtrent på dagen 🙌🏼 lykke til du å, håper spiren sitter fort ☺️ Anonymkode: 1402f...14c Det er en god start i hvertfall, håper spiren sitter til deg snart 🤞🏻😊 Tusen takk 😊
Daisy'sDuckling Skrevet 5. februar 2022 #10 Skrevet 5. februar 2022 (endret) Sluttet på microgynon etter rundt 10 års bruk (litt av og på i perioder) i midten av august ifjor. Bortfallsblødningen kom noen dager etterpå, og fikk positiv EL test rundt CD17. Fikk deretter første skikkelige mensen tilbake rundt 10-11 dager etter EL (ca midten av september) Så hadde jeg EL igjen rundt CD19 og ble gravid denne syklusen🙊 Så det gikk raskere enn forventet! Krysser fingrene for at det går raskt for deg også, masse lykke til😍🤞🏻 Endret 5. februar 2022 av Daisy'sDuckling
Bruspulver Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 Sluttet på p-piller etter 10+ år i september 2020. Ble gravid før første mensen, men mistet. Fikk ikke positiv test på nytt før oktober 2021 og er nå 19 uker på vei.
Gjest Hottentått Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Ikke noe vits å vente, er bare å kjøre på. Jeg slutta på pilla i desember og ble gravid i januar første gangen. Andre gangen slutta jeg i september og ble gravid i oktober/november ☺️ fikk ikke tilbake mensen først noen av gangene.
Kopp Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #13 Skrevet 5. februar 2022 Daisy'sDuckling skrev (7 timer siden): Sluttet på microgynon etter rundt 10 års bruk (litt av og på i perioder) i midten av august ifjor. Bortfallsblødningen kom noen dager etterpå, og fikk positiv EL test rundt CD17. Fikk deretter første skikkelige mensen tilbake rundt 10-11 dager etter EL (ca midten av september) Så hadde jeg EL igjen rundt CD19 og ble gravid denne syklusen🙊 Så det gikk raskere enn forventet! Krysser fingrene for at det går raskt for deg også, masse lykke til😍🤞🏻 Åå så raskt! Godt å høre! Gratulerer så mye 😍 Tusen takk! 1
Kopp Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #14 Skrevet 5. februar 2022 Hottentått skrev (1 time siden): Ikke noe vits å vente, er bare å kjøre på. Jeg slutta på pilla i desember og ble gravid i januar første gangen. Andre gangen slutta jeg i september og ble gravid i oktober/november ☺️ fikk ikke tilbake mensen først noen av gangene. Jeg har tenkt det samme så kjører jo på! 😅🙈 Men har ingen positiv El test ennå så er veldig spent på når den kan komme 🤷🏼♀️ det var jo ekstremt kjapt! Håper det går ca like kjapt for vår del 🤞🏻😊
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 Sluttet på pillene i november pga. bivirkninger og ble gravid i juni, men det var fordi vi hoppet av i svingen og var forsiktige med sex på fruktbare dager fordi vi eegentlig ikke planla å bli gravide så tidlig, fordi det var rett etter fullførte studier osv. Men det ordnet seg fint, er 33 uker på vei nå 🥰 Uansett så stabiliserte syklusen seg så å si med en gang etter pilleslutt, etter at jeg hadde gått på piller i 6 år 😊 Anonymkode: c9d42...3dd
Kopp Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #16 Skrevet 5. februar 2022 Bruspulver skrev (1 time siden): Sluttet på p-piller etter 10+ år i september 2020. Ble gravid før første mensen, men mistet. Fikk ikke positiv test på nytt før oktober 2021 og er nå 19 uker på vei. Uff trist at du mistet 😔 gratulerer så mye med graviditeten nå! 😊😊
Kopp Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #17 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sluttet på pillene i november pga. bivirkninger og ble gravid i juni, men det var fordi vi hoppet av i svingen og var forsiktige med sex på fruktbare dager fordi vi eegentlig ikke planla å bli gravide så tidlig, fordi det var rett etter fullførte studier osv. Men det ordnet seg fint, er 33 uker på vei nå 🥰 Uansett så stabiliserte syklusen seg så å si med en gang etter pilleslutt, etter at jeg hadde gått på piller i 6 år 😊 Anonymkode: c9d42...3dd Åå, godt å høre! Gratulerer så mye og lykke til med innspurten 🥰🙌🏻
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 Jeg slutta på pilla ettet 10+ år.. tok over 1 år før regelmessig mens.. 😕 etter det tok det ca 5 måneder før jeg ble gravid 🥰 Ventetiden er sykt slitsom når du ellers føler deg klar 🙄 Anonymkode: 134a7...34d
Kopp Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #19 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg slutta på pilla ettet 10+ år.. tok over 1 år før regelmessig mens.. 😕 etter det tok det ca 5 måneder før jeg ble gravid 🥰 Ventetiden er sykt slitsom når du ellers føler deg klar 🙄 Anonymkode: 134a7...34d Ååh gud er det jeg er så redd for 😩 testet du for El i denne perioden eller? Gratulerer såå mye med å endelig bli gravid 🥰
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 Da jeg sluttet fikk jeg ikke snev av positiv EL test første mnd. Brukte 6 mnd fra pilleslutt til vi ble gravide. Anonymkode: b560c...9a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå