Gå til innhold

Raglanfelling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal strikke ovenfra og ned. En genser. Jeg har strikket halsen ferdig. Nå står det i oppskriften at jeg skal sette «et trådmerke på hver side av de midterste (61) maskene på forstykke = halsmasker. 
 

spørsmålet mitt er: hvor skal disse trådmerkene settes? Hvor begynner jeg å telle fra??

75EB60F4-7A2B-4374-AD89-B93CCF43375E.jpeg

Anonymkode: f56aa...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ermene er de to delene med færrest masker med de markørene du har nå, så forstykket er enten der du er i strikkinga nå, eller på motsatt side. Står det i oppskrifta om du starter på ryggen eller foran?

Anonymkode: d3613...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis deler man inn i høyre bakstykke, høyre erme, forstykket, venstre erme og venstre bakstykke. Så øker man til raglan mellom disse delene 

Anonymkode: 2c4bb...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså fire steder du skal øke, åtte økninger i annenhver omgang vanligvis. 

Anonymkode: 2c4bb...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vanligvis deler man inn i høyre bakstykke, høyre erme, forstykket, venstre erme og venstre bakstykke. Så øker man til raglan mellom disse delene 

Anonymkode: 2c4bb...0c0

Økningene til raglan blir da før og etter begge ermene, hvis du skjønner. 

Anonymkode: 2c4bb...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

sette «et trådmerke på hver side av de midterste (61) maskene på forstykke = halsmasker. 
 

spørsmålet mitt er: hvor skal disse trådmerkene settes? Hvor begynner jeg å telle fra??

Hvor mange masker har du på forstykket?

Har du feks 65 masker på forstykket, så skal vel trådmerkene settes mellom 2. og 3. maske på forstykket og mellom 63. og 64. maske på forstykket? Antall masker mellom trådmerkene blir da 61.

Anonymkode: 61bc5...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...