AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Del Skrevet 4. februar 2022 Hei, jeg skal strikke ovenfra og ned. En genser. Jeg har strikket halsen ferdig. Nå står det i oppskriften at jeg skal sette «et trådmerke på hver side av de midterste (61) maskene på forstykke = halsmasker. spørsmålet mitt er: hvor skal disse trådmerkene settes? Hvor begynner jeg å telle fra?? Anonymkode: f56aa...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Del Skrevet 4. februar 2022 Du finner sikkert ut av det her Anonymkode: 61bc5...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Del Skrevet 4. februar 2022 Ermene er de to delene med færrest masker med de markørene du har nå, så forstykket er enten der du er i strikkinga nå, eller på motsatt side. Står det i oppskrifta om du starter på ryggen eller foran? Anonymkode: d3613...f94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Del Skrevet 4. februar 2022 Men du skal vel øke og ikke felle? Anonymkode: 17ea5...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Del Skrevet 4. februar 2022 Vanligvis deler man inn i høyre bakstykke, høyre erme, forstykket, venstre erme og venstre bakstykke. Så øker man til raglan mellom disse delene Anonymkode: 2c4bb...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Del Skrevet 4. februar 2022 Altså fire steder du skal øke, åtte økninger i annenhver omgang vanligvis. Anonymkode: 2c4bb...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Del Skrevet 4. februar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vanligvis deler man inn i høyre bakstykke, høyre erme, forstykket, venstre erme og venstre bakstykke. Så øker man til raglan mellom disse delene Anonymkode: 2c4bb...0c0 Økningene til raglan blir da før og etter begge ermene, hvis du skjønner. Anonymkode: 2c4bb...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): sette «et trådmerke på hver side av de midterste (61) maskene på forstykke = halsmasker. spørsmålet mitt er: hvor skal disse trådmerkene settes? Hvor begynner jeg å telle fra?? Hvor mange masker har du på forstykket? Har du feks 65 masker på forstykket, så skal vel trådmerkene settes mellom 2. og 3. maske på forstykket og mellom 63. og 64. maske på forstykket? Antall masker mellom trådmerkene blir da 61. Anonymkode: 61bc5...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå