Gå til innhold

Faren min er en lettere psykopatisk gretten gammel gubbe uten selvinnsikt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hatt kort lunte og vært streng hele livet, men nå har kommentarene blitt styggere og styggere og mangel på selvinnsikt mindre. Hans kommentarer til oss barna og mor har eskalert og skjer flere ganger om dagen.

Han vrir og vrenger på det vi sier, blander seg inn i samtaler han ikke har noe med og ofte får han med seg halvparten av hva vi snakker om og misforstår, dessuten lager han problemer ut av bittesmå bagateller og vrir situasjonen slik at det er vi som får skylden siden vi liksom startet diskusjonen og ikke han.

Hvis vi snakker helt vanlig så kaller han det krangel, og humøret hans skifter mellom å være smørblid til å være sur, så skulle nesten tro han hadde fått pms🙈

Han er over 82 år men er vital så jeg tror ikke demens, men han er en skikkelig gretten og sær gubbe, og det har blitt verre og verre med årene.

Nå er jeg på besøk hos foreldrene mine og i sted fant jeg flere tallerkener og kopper som hadde skår i seg og klar for å ende i søpla, og det var helt greit for mamma siden de har så mye tallerkener og kaffekopper.

Da pappa så at jeg skulle kaste en tallerken som hadde hakk i seg, ble han så irritert og sur og truet med å gå og legge seg i protest fordi vi var så vanskelig,

Jeg sa til han at de har masse tallerkner og kopper, så hvorfor skal de ta vare på kopper og krus som er ødelagt, men da fikk jeg bare beskjed om å passe mine egne saker og ikke bry meg!

Anonymkode: 1fcdf...769

Skrevet

Eldre mister litt filter når de blir gamle. Noen mer enn andre. Høres ut som faren din har mistet mye av sitt. 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo moren deres som lever med ham og primært lider under dette. Han er en eldre mann, så du får snakke med henne om hva dere kan gjøre for å lette sinnet hans.

Når man er over 80 synes jeg ikke man trenger å spare på noe. Spis og drikk det du vil, bare du har det bra. 

Det er ikke helt unormalt å bli deprimert i den alderen. At man er klar mentalt gjør det ikke nødvendigvis bedre. 

Anonymkode: 6b8a5...2d1

• Liker 1
Skrevet

Dette viser bare at man må velge sin livsledsager med omhu. Får man barn med en slik en så går det utover flere, og de blir bare værre med tida. Har aldri hørt om eldre som blir mer balanserte ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...