Naturen Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Har flere ganger prøvd meg på dette, steker uten folie. Har prøvd både med og uten olje, og et par ganger hvor jeg gnir inn olje kun på slutten. Har alltid på salt fra begynnelsen. Steker på rist. Har fulgt oppskrifter fra nett og YouTube. Når jeg tar ut potetene er skallet sprøtt og crispy kun fra midten av sidene og oppå, men seigt under. Etter å ha fylt potetene med godsaker må man bruke en skarp kniv for å kunne rive fra hverandre bunnen. Jeg vet at mange bruker folie, men da blir det ikke sprøtt skall, samt at poteten blir mere dampet eller kokt i stedet for bakt. Hvordan gjør dere dette? Tips?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Vender du de underveis? Anonymkode: 45984...bed 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Du må snu de halvveis Anonymkode: fdda4...d46
Naturen Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må snu de halvveis Anonymkode: fdda4...d46 Ja det gjør jeg. Djungelvrål skrev (1 time siden): Skal du spise skallet? Ja, skallet er det beste på hele poteten. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #6 Skrevet 5. februar 2022 Naturen skrev (5 timer siden): Ja det gjør jeg. Ja, skallet er det beste på hele poteten. Du steker på rist? Anonymkode: 3f2c8...677
Naturen Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du steker på rist? Anonymkode: 3f2c8...677 Ja på en vanlig rist. Etter at jeg har fylt potetene med masse godsaker og skal spise, er bunnen som gummi. Må nesten bruke biffkniv for å skjære gjennom om man ønsker å spise skallet. Får jeg ikke hele skallet sprøtt er det like greit å bruke kun folie.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Naturen skrev (1 minutt siden): Ja på en vanlig rist. Etter at jeg har fylt potetene med masse godsaker og skal spise, er bunnen som gummi. Må nesten bruke biffkniv for å skjære gjennom om man ønsker å spise skallet. Får jeg ikke hele skallet sprøtt er det like greit å bruke kun folie. Men er bunnen sprø før du fyller den? Når den kommer ut av ovnen? Ellers hadde jeg prøvd å sette rista lavere og skrudd opp underarmen en stund Anonymkode: fdda4...d46
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Jeg steker uten folie, har på olje, salt og pepper og steker i ildfast form og har aldri hatt sånne problemer du nevner. Jeg bruker vanlige, litt store poteter da. Har aldri forstått poenget med å kjøpe "bakepoteter" til mangedoblet pris, som heller ikke er så gode som "vanlige" poteter. Anonymkode: f2226...4f3
Naturen Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #10 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men er bunnen sprø før du fyller den? Når den kommer ut av ovnen? Ellers hadde jeg prøvd å sette rista lavere og skrudd opp underarmen en stund Anonymkode: fdda4...d46 Synes egentlig ikke den virker veldig sprø under nei, Jeg skal prøve med å sette den lengre ned. Kanskje jeg også kan snu den helt på slutten igjen og sette på grillen litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå