AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Jeg har vært uheldig å brukt et hudprodukt fra Murad som huden ikke har tålt. Huden ble brennende rød å nå noen dager etterpå har det værste av rødheten roer seg. Problemet nå er at huden har blitt hard og ru på en måte. Er det huden som ble «etset» vekk som bygger seg opp igjen? Hvordan få huden myk og smidig igjen..? Har veldig sensitiv hud Anonymkode: b3617...d66
Roci Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har vært uheldig å brukt et hudprodukt fra Murad som huden ikke har tålt. Huden ble brennende rød å nå noen dager etterpå har det værste av rødheten roer seg. Problemet nå er at huden har blitt hard og ru på en måte. Er det huden som ble «etset» vekk som bygger seg opp igjen? Hvordan få huden myk og smidig igjen..? Har veldig sensitiv hud Anonymkode: b3617...d66 Hvilket hudprodukt fra Murad var der du brukte? Syreeksfoliering eller noe annet? Om man har sensitiv hud, må man være svært forsiktig med aktive ingredienser, og Murad er ikke et merke egnet for sensitiv hud. Jeg vil foreslå at du forsøker en krem fra Eucerin som heter Ultra Sensitive Soothing Care, varianten for tørr hud. Den er både fuktgivende, beskyttende og gjenoppbyggende, og inneholder ingen irriterende ingredienser.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Jeg brukte murad blemish control rapid relief spot treatment. Takk for tips Anonymkode: b3617...d66
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Når blir huden normal igjen? Anonymkode: b3617...d66
Roci Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg brukte murad blemish control rapid relief spot treatment. Takk for tips Anonymkode: b3617...d66 Ser at den inneholder mye alkohol og trollhassel. Alkohol er svært uttørrende, og trollhassel er hudirriterende. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når blir huden normal igjen? Anonymkode: b3617...d66 Det er umulig å si - alt fra noen uker til noen måneder. Det som er viktig nå, er at du kun bruker produkter for sensitiv og reaktiv hud som fukter, beskytter og reparerer. Det betyr at produkten ikke må inneholde alkohol, parfyme, essensielle oljer eller aktive ingredienser som syrer, C-vitamin eller retinoider. I tillegg til den kremen jeg foreslo, kan du også vurdere dette beroligende og gjenoppbyggende serumet: https://www.skincity.com/no/hudtilstand/ansikt/rodhet/calm-repairing-serum-30-ml. Endret 4. februar 2022 av Roci
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå