Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere forklare meg akkurat hvordan dere vil anbefale meg å ta eggløsningstest - og når vi bør ha sex/når det er størst sannsynlighet for å bli gravid?

Jeg forstår virkelig ikke dette. Kan gjerne ta hver eneste dag hvis det er det som skal til!

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noe uregelmessig mens forresten, syklus 25-29 dgr.

Skrevet

Jeg har også nylig begynt med EL-tester og har også uregelmessig mens. Nå fikk jeg mensen en uke før appen sa jeg skulle...litt fortvilende, og mistenker at jeg er blant dem der jeg ikke kan ta utgangspunkt i mens og liknende.

Jeg har forsøkt å ta hver dag, men har ikke klart det i det siste da jeg har vært på reise. Fra neste syklus skal jeg ta test hver dag fra mensen er ferdig. 

Du kan egentlig bare lese på testpakken - der står det at du bør ta den litt ut på dagen, og at du er mest fertil 24 timer etter at den viser positiv. 

Anonymkode: d73b0...5cb

Skrevet
Dhllgfehl skrev (4 timer siden):

Kan dere forklare meg akkurat hvordan dere vil anbefale meg å ta eggløsningstest - og når vi bør ha sex/når det er størst sannsynlighet for å bli gravid?

Jeg forstår virkelig ikke dette. Kan gjerne ta hver eneste dag hvis det er det som skal til!

Takk!

Hadde sex samme dag som positiv test.. ikke noe mer. Ble gravid :) Ta test morgen, formiddag og ettermiddag. Fant ikke el før jeg tok eltest ofte :) min ble positiv på formiddagen. Hadde da hatt negativ på morgen.

Anonymkode: 9e8d7...ab3

Skrevet

Anbefaler prøver-forumet, mange med mye kunnskap der :)

Det jeg fikk vite derfra var at man bør ta testen på samme tid hver dag, på ettermiddagen. Og helst ikke ha tisset på 2-3 timer før testen. Jeg tok den feks rundt 14. 

Har du nogenlunde stabil syklus ville jeg startet på dag 8-10 (telt fra første dag i siste mens). Er du veldig usikker så kan du starte før (kjøp multipakker fra nett så er de ikke så dyre). Har du først tracket en syklus så vet du bedre når du kan starte å teste neste, da trenger du sikkert ikke teste så mye.

Husk at den kun er positiv når streken blir like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Man kan ha svake streker lenge og det betyr ikke noe. Når den blir positiv pleier man å få EL 1-36 timer etterpå. Man kan ha positiv test flere dager men med en gang den blir negativ igjen har man hatt EL. Så om du fortsetter å teste etter første positive får du sett hvilken dag EL er på sannsynligvis :)

Anonymkode: 7fb3a...e61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...