Gjest gjest1 Skrevet 23. oktober 2005 #1 Skrevet 23. oktober 2005 ... virker det som, for den feller blader! Gule blader! Hva skjer a? Hva kan jeg gjøre? Virker ikke som den kommer til å bli bar, men likevel er det litt irriterende å omtrent måtte begynne å rake stuegulvet (den er 2 m høy, ganske stor). råd mottas med takk!
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #2 Skrevet 23. oktober 2005 Sjekk potta, rota har sikkert for liten plass.
smile Skrevet 23. oktober 2005 #3 Skrevet 23. oktober 2005 Bjørkefiken er løvfellende. Den liker ikke å bli flyttet på, da kan den også felle av. Det kommer nytt snart men det er jo ikke så pent om den står sånn bar i stua....
Gjest gjest1 Skrevet 23. oktober 2005 #4 Skrevet 23. oktober 2005 Helt normalt. Hadde tidligere en stor bjørkefiken, og den felte blader hver høst. Jeg pleide å stusse den endel for å holde fasongen, og da sprutet den ut med nye blader gangske så kjapt......
annie8219 Skrevet 12. desember 2005 #5 Skrevet 12. desember 2005 er spørrst hva bjerkefiken du har...noen er mer robuste enn andre men bladene skal ikke falle av....da er det enten får den for mye vann,trekk eller får den ikke nok lys...men det er som sagt vanskeligt å vite når jeg ikke vet hva ficus du har...vann ikke mer enn 2 ganger i uka på sommeren og med 7-10 dagers mellomrom om vinteren. tilsett flytende gjødsel hver 14 dag om sommeren og la planten få nok lys....disse plantene liker også en daglig dusj... lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå