AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Får man sykemelding på sykehuset når man tar en abort? Eller er det noe som må fikses med legen og burde det fikes før man drar og gjør det? Skal ta pilla på tirsdag og selve aborten skjer torsdag og har jobb hele uka. Får jeg sykemelding fra tirsdag og ut uken eller er det så strengt at man bare får det på selve abort dagen? Anonymkode: 20438...1ee
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Jeg fikk 2 dagers sykemelding av legen på sykehuset. Spurte etter det selv da jeg har en aktiv jobb. Fikk beskjed om å ta kontakt med fastlegen om jeg trengte lenger. Var sykemeldt fra den dagen selve aborten var. Men måtte dra tidligere fra jobb dagen før da jeg begynte å blø etter første pilla og blødde igjennom alt. Anonymkode: 2dd69...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Får man sykemelding på sykehuset når man tar en abort? Eller er det noe som må fikses med legen og burde det fikes før man drar og gjør det? Skal ta pilla på tirsdag og selve aborten skjer torsdag og har jobb hele uka. Får jeg sykemelding fra tirsdag og ut uken eller er det så strengt at man bare får det på selve abort dagen? Anonymkode: 20438...1ee Tar jo bare en dag, gjør ikke vondt en gang. Anonymkode: 08fe0...185
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Jeg har tatt tre stk. Blødde mye. Men jobbet hele tiden Anonymkode: b74dd...22c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tar jo bare en dag, gjør ikke vondt en gang. Anonymkode: 08fe0...185 Det er ikke opp til deg å bedømme TS sine behov. Anonymkode: be742...7d2 18 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 Du kan be om sykemelding. Hvis ikke sykehuset gir så tar du kontakt med fastlegen. Anonymkode: c26da...615 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tar jo bare en dag, gjør ikke vondt en gang. Anonymkode: 08fe0...185 Ja for alle er jo helt like 🙄 Anonymkode: a703a...648 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tar jo bare en dag, gjør ikke vondt en gang. Anonymkode: 08fe0...185 Lol. Anonymkode: 18d00...509 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tar jo bare en dag, gjør ikke vondt en gang. Anonymkode: 08fe0...185 Og du vet hvordan det er for alle da eller? Det kan være vondt. Og det kan være at ts har en jobb som kan gi høyere risiko for infeksjoner, feks ved dykking o.l. ts; jeg fikk sykemelding i to eller tre dager. Anonymkode: e5f2c...bfd 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke opp til deg å bedømme TS sine behov. Anonymkode: be742...7d2 Abort er ikke så ille som alle vil ha det til. Veldig overdrevet. Anonymkode: 08fe0...185
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og du vet hvordan det er for alle da eller? Det kan være vondt. Og det kan være at ts har en jobb som kan gi høyere risiko for infeksjoner, feks ved dykking o.l. ts; jeg fikk sykemelding i to eller tre dager. Anonymkode: e5f2c...bfd Jeg hadde en krevende lager jobb. Abort er ikke så ille, og veldig overdrevet når det rette valget er tatt. Anonymkode: 08fe0...185
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lol. Anonymkode: 18d00...509 Nei, kanskje svake kvinner som blir tvunget til det, i mange tilfeller er det det beste for både marken, mor og eventuelle psykiske følger. Anonymkode: 08fe0...185
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #13 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde en krevende lager jobb. Abort er ikke så ille, og veldig overdrevet når det rette valget er tatt. Anonymkode: 08fe0...185 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Abort er ikke så ille som alle vil ha det til. Veldig overdrevet. Anonymkode: 08fe0...185 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tar jo bare en dag, gjør ikke vondt en gang. Anonymkode: 08fe0...185 Jeg mistet, men måtte være hjemme i to døgn pga rier, blod og hormoner så ute å kjøre at en forelska fjortenåring er fornuftig til sammenlikning. Ikke at hormonene var grunn nok, men det hjalp jo ikke på å takle intense rier og blodmengde på linje med renselse. Det å abortere et foster, uavhengig av om det er påført eller kroppen selv som ordner, er en slitasje for kroppen. Både fysisk, men også hormonelt. Sånn er det bare. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, kanskje svake kvinner som blir tvunget til det, i mange tilfeller er det det beste for både marken, mor og eventuelle psykiske følger. Anonymkode: 08fe0...185 En abort er en fysisk påkjenning uavhengig av om det er det rette valget eller ikke. Noen får lite blødninger og få smerter, og klarer fint å jobbe seg gjennom traumet det er. Andre trenger en rolig dag eller to. Og det er et traume, om ikke mentalt for alle, så er det jo det for kroppen. Det er en stor påkjenning å få ut et foster. Anonymkode: 72c28...2f4 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #14 Skrevet 4. februar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde en krevende lager jobb. Abort er ikke så ille, og veldig overdrevet når det rette valget er tatt. Anonymkode: 08fe0...185 Hva feiler det deg a? Kronisk mangel på evne til å være fornuftig? Alle aborter er altså identiske men din? Anonymkode: 461a8...205 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 jobber med mennesker som er avhengig av at jeg er tilstede og har ikke mulighet til å bare forlate når jeg vil. Så har ikke tilgang å springe på do så ofte heller som jeg kanskje hadde trengt. Å om det ikke skulle være fysisk vondt, vet jeg at det blir å gå utover psyken. Er jo ikke sånn at jeg vil ta abort, men jeg må av mange grunner... Skulle bare ønske ting var annerledes. Så trenger ikke å høre om det var vondt eller ikke, det blir jeg å bedømme selv, jeg bare lurte på om man ha krav til å få sykemelding slik at det var lettere og si i fra til jobb uten å må lyve om at man er syk eller noe. Å ja jeg har en sjef som bestandig spør hvordan syk man er eller hvorfor man ikke kommer på jobb når man ringer seg syk. Å har ikke lyst å fortelle at jeg skal ta abort. Anonymkode: 20438...1ee 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #16 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg hadde en krevende lager jobb. Abort er ikke så ille, og veldig overdrevet når det rette valget er tatt. Anonymkode: 08fe0...185 Sikkert stor forskjell etter hvor langt på vei man er! Hvor langt var du kommet? Anonymkode: 5f31e...649
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #17 Skrevet 4. februar 2022 Fikk tilbud, men takket nei. Orket ikke være hjemme med de triste tankene. Tok egenmelding den dagen jeg tok pilla, og så var det helg. Var MA, så måtte ta pille for å få ut resten. Hadde pressrier i flere timer. Hatt tre fødsler etterpå, og aborten var faktisk helt jævlig. Den holdt på i flere timer, sikkert for å få ut alt. Pressrier på fødsel varer max en time, før jordmor må gjøre noe (Mener jeg de sa) Heldige de som har hatt en fysisk smertefri abort😊 Anonymkode: d98e4...d14 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #18 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg hadde en krevende lager jobb. Abort er ikke så ille, og veldig overdrevet når det rette valget er tatt. Anonymkode: 08fe0...185 Det er ikke overdrevet når det kommer til infeksjonsfare, nei! Og det var en faktor for meg med min jobb. Med lagerjobb skulle jeg kunne jobbet raskt etterpå, som deg. Anonymkode: e5f2c...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #19 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk tilbud, men takket nei. Orket ikke være hjemme med de triste tankene. Tok egenmelding den dagen jeg tok pilla, og så var det helg. Var MA, så måtte ta pille for å få ut resten. Hadde pressrier i flere timer. Hatt tre fødsler etterpå, og aborten var faktisk helt jævlig. Den holdt på i flere timer, sikkert for å få ut alt. Pressrier på fødsel varer max en time, før jordmor må gjøre noe (Mener jeg de sa) Heldige de som har hatt en fysisk smertefri abort😊 Anonymkode: d98e4...d14 Ja etter alt jeg har lest om abort så et det første gang i denne tråden at jeg hører at det ikke er vondt.. Har født før og vet at fødsel er jo ikke godt, men var ikke så vondt heller. Du får jo en veldig fin premie etterpå. Hadde jeg hatt arbeid der ingen krevde så mye av meg og at jeg må være blid og glad hele tiden så hadde det vært lettere og vært på jobb. Men syns det har vært tungt bare denne uka på jobb. Helt utslitt både fysisk og psykisk når jeg kommer hjem. Nei gleder meg bare til jeg blir ferdig nå. Var grusomt og måtte vente så lenge på time og tror det blir en lang helg Anonymkode: 20438...1ee 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #20 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk tilbud, men takket nei. Orket ikke være hjemme med de triste tankene. Tok egenmelding den dagen jeg tok pilla, og så var det helg. Var MA, så måtte ta pille for å få ut resten. Hadde pressrier i flere timer. Hatt tre fødsler etterpå, og aborten var faktisk helt jævlig. Den holdt på i flere timer, sikkert for å få ut alt. Pressrier på fødsel varer max en time, før jordmor må gjøre noe (Mener jeg de sa) Heldige de som har hatt en fysisk smertefri abort😊 Anonymkode: d98e4...d14 Min opplevelse også. Smerter jeg i ettertid har kjent igjen som kraftige rier under fødsler. Holdt også på i mange timer, men først to dager etter kom fostersekk og innholdet ut. Det er ikke alltid bare smooth sailing… Anonymkode: 1ec01...e0e 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå