Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde det slutt med eksen i august i fjor, og jeg flytta ut i begynnelsen av november.

Grunnen til at jeg ikke flytta ut før i november var fordi jeg angret og vi ble enige om å prøve på ny men det funket ikke.

Jeg hadde det ganske tøft før det ble slutt når vi budde sammen, jeg gråt mye fordi han var veldig slem mot meg psykisk.

Noen eksempler er: Når jeg prøvde å snakke med han snudde han ryggen og var kald og ga meg ofte silent treatment. Han hadde ofte sinneutbrudd der jeg satt å skalv og var redd selv om han aldri var fysisk voldelig mot meg, prøvde å manipulere meg med at hvis han hadde sagt noe og jeg tok det opp med han senere på dagen nekta han for å ha sagt disse tingene. Hev meg under bussen og snakket ned om meg til mange av kompisene sine og medelever han gikk i klassen med. Hvis vi var på trening sammen overså han meg helt å latet som om jeg ikke var der. Gikk vi tur sammen tok han med seg headsettet og hørte heller på musikk enn å snakke med meg. Nekta meg sex og sov på sofaen de siste månedene før jeg flytta ut. Det er så mye mer enn dette men det blir altfor mye å skrive om.

Jeg gikk til psykolog den tiden og psykologen sa jeg hadde blitt utsatt for psykisk vold. Etter at jeg hadde flytta ut ble han enda verre, han kom plutselig med at han hørt noe jeg hadde gjort for over 1 år tilbake i tid, alså før jeg og han ble sammen.

Han ville aldri si va jeg hadde gjort og hva det gikk ut på, fikk bare svar at det hadde ikke jeg noe med og at han nå visste at det var rett valg at vi gikk fra hverandre og at han ikke ville ha noe med meg å gjøre, jeg var en dårlig person, two-faced ja you name it. 

På nyttår traff jeg en ny, som jeg nå er sammen med. Vi ble sammen etter litt over 2 måneder etter at jeg flytta ut fra eksen.

1 uke etter at vi ble sammen hadde eksen min fått med seg dette og skrev til meg. Jeg hadde ikke hørt noe fra han siden jeg flyttet ut og han skrev alle disse stygge tingene, og når han nå skrev til meg skrev han som om ingenting hadde skjedd, og gratulerte meg med ny type og begynte å stille spørsmål om hvordan det gikk med meg osv. 

Jeg svarte han voksent og care, for å vise han at jeg har kommet meg videre. Men jeg skjønner ikke hva han vil og hva som feiler han? Det var han som ville jeg skulle flytte ut og ville ikke ha noe mer med meg å gjøre, men når jeg får meg ny kjæreste skal han plutselig skrive til meg igjen og være "snill". 

Jeg driter i han nå og har ikke følelser for han lengre, men jeg bare lurer på om noen her har vært i lignende situasjon og vet hva det er han prøver på? 

Anonymkode: 032d9...996

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i ham. 

Han vil bare fore egoet sitt. Muligens få seg et ligg om du skulle bli ledig. 

Anonymkode: 389b3...422

• Liker 1
Skrevet

Større sannsynlighet for å vinne i ludo enn å vite hva den mannen prøver på. 

Anonymkode: 30ccd...3da

• Liker 2
Skrevet

Det er vel kontroll på deg han prøver på. 

Bare ikke svar han. Hvis det er vanskelig å ikke svare, blokker han så slipper du å få meldingene. 

Anonymkode: 4e9f2...4e2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 17.34):

Han ville aldri si va jeg hadde gjort og hva det gikk ut på, fikk bare svar at det hadde ikke jeg noe med og at han nå visste at det var rett valg at vi gikk fra hverandre og at han ikke ville ha noe med meg å gjøre, jeg var en dårlig person, two-faced ja you name it. 

Noe lignende holdt eksen min på når han skulle prøve å få meg til å røpe ting jeg hadde gjort, men når han ikke hadde noe på meg. Da kom han med sånne uspesifiserte anklager. At han hadde hørt noe, og at han var så skuffet, og så sa han det på en måte sånn at jeg skulle fortelle hva jeg hadde gjort. Men jeg ante jo ikke hva han bablet om (og det gjorde jo ikke HAN heller), for jeg hadde jo ikke gjort noe galt.

Eksen min har mange narsissistiske trekk, og har vokst opp med alkoholiserte foreldre. Mulig det har en sammenheng.

Anonymkode: 4b2a3...7a7

• Liker 3
Skrevet

Narsissist. Følg narcissistic and emotional abuse på fb, clusterbmilkshake på YouTube og tiktok. Aldri møt han igjen

Anonymkode: 0d286...59d

• Liker 2
Skrevet

Bare blås i ham, du skylder ham ikke noe. La vær å svare hvis du ikke vil.

Denne setningen var litt søt-morsom, da :P: "Jeg svarte han voksent og care"

Anonymkode: fbfd8...ba8

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som helst slags grunn til at du skal ha noe med exen å gjøre i det hele tatt? 
Blokkér han og kom deg videre med livet ditt.

Hvis du skal lære noe av det dysfunksjonelle forholdet du var i, så må du sette knallharde grenser både for deg sjøl og exen 

Anonymkode: c58e2...197

• Liker 3
Skrevet

Huff.. høres veldig kjipt ut. Kjenner meg desverre litt igjen fra tidligere forhold, og det er ikke mye gøy. 
ikke lett å vite hvordan han tenker! Kanskje han tenkte på deg og spontant sendte melding, eller om han bare ville si lykke til? 
hvor lenge siden var det siden siste kontakt ? 
hvordan gikk samtalen videre da? 

Sånn generelt sett høres han jo ikke ut som boe å beholde i livet, men det virker som det tydligvis er «noe» hos deg enda siden du reagerer og tenker på det? 

Lykke til 

Anonymkode: ea72c...411

Skrevet

Anbefaler "Why Does He Do That?" av Lundy Bancroft om du føler at du trenger en viss forklaring. Jeg har vært sammen med en sint og manipulerende mann og opplevde noe veldig likt. Ekstremt sint og kontrollerende under forholdet, men etter at jeg endelig slo opp var han plutselig så grei og forståelsesfull, gjorde alle endringene jeg hadde bedt om hele tiden. Han føler at han mister kontrollen over deg og prøver å oppføre seg på den måten du alltid ønsket i forholdet for at du skal tro at han kanskje har endret seg og tvile på bruddet. Synes du skal blokke ham og ikke ha noe mer kontakt. Manipulasjonen kan være vanskelig å motstå.

Anonymkode: 24ec3...c31

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en klassisk narcissist. De bryr seg ikke etter de har kvittet seg med deg, tenker ikke på deg engang. Helt til de oppdager at noen andre leker med deres «leketøy»(deg) og da må de sjekke om de fortsatt har kontrollen. D.v.s svarer du ivrig på alle deres spørsmål, prøver å virke grei etc. Da kan ha en fot innenfor livet dit, følge med på det som skjer og ha kontroll på deg. Du er narsissistisk supply- intet annet. Greit å ha 

Slutt å svar eller svar diffust og kort- se hva som skjer. Narcissisten blir mer og mer pågående eller flyforbanna alt ettersom de tror de mister kontrollen over deg eller ikke. 

Anonymkode: da0c8...2fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 17.34):

Jeg gjorde det slutt med eksen i august i fjor, og jeg flytta ut i begynnelsen av november.

Grunnen til at jeg ikke flytta ut før i november var fordi jeg angret og vi ble enige om å prøve på ny men det funket ikke.

Jeg hadde det ganske tøft før det ble slutt når vi budde sammen, jeg gråt mye fordi han var veldig slem mot meg psykisk.

Noen eksempler er: Når jeg prøvde å snakke med han snudde han ryggen og var kald og ga meg ofte silent treatment. Han hadde ofte sinneutbrudd der jeg satt å skalv og var redd selv om han aldri var fysisk voldelig mot meg, prøvde å manipulere meg med at hvis han hadde sagt noe og jeg tok det opp med han senere på dagen nekta han for å ha sagt disse tingene. Hev meg under bussen og snakket ned om meg til mange av kompisene sine og medelever han gikk i klassen med. Hvis vi var på trening sammen overså han meg helt å latet som om jeg ikke var der. Gikk vi tur sammen tok han med seg headsettet og hørte heller på musikk enn å snakke med meg. Nekta meg sex og sov på sofaen de siste månedene før jeg flytta ut. Det er så mye mer enn dette men det blir altfor mye å skrive om.

Jeg gikk til psykolog den tiden og psykologen sa jeg hadde blitt utsatt for psykisk vold. Etter at jeg hadde flytta ut ble han enda verre, han kom plutselig med at han hørt noe jeg hadde gjort for over 1 år tilbake i tid, alså før jeg og han ble sammen.

På nyttår traff jeg en ny, som jeg nå er sammen med. Vi ble sammen etter litt over 2 måneder etter at jeg flytta ut fra eksen.

1 uke etter at vi ble sammen hadde eksen min fått med seg dette og skrev til meg. Jeg hadde ikke hørt noe fra han siden jeg flyttet ut og han skrev alle disse stygge tingene, og når han nå skrev til meg skrev han som om ingenting hadde skjedd, og gratulerte meg med ny type og begynte å stille spørsmål om hvordan det gikk med meg osv. 

Jeg svarte han voksent og care, for å vise han at jeg har kommet meg videre. Men jeg skjønner ikke hva han vil og hva som feiler han? Det var han som ville jeg skulle flytte ut og ville ikke ha noe mer med meg å gjøre, men når jeg får meg ny kjæreste skal han plutselig skrive til meg igjen og være "snill". 

Jeg driter i han nå og har ikke følelser for han lengre, men jeg bare lurer på om noen her har vært i lignende situasjon og vet hva det er han prøver på? 

Anonymkode: 032d9...996

Da eksen din skrev etter du ble sammen med han nye så skulle du aldri svart...det er ikke voksen og "care", det er naivt og idiotisk å svare en drittsekk. Du sletter bare og blokkerer istedenfor for da skjønner han at du er over og du vil ikke ha noe med han å gjøre. Du plager deg bare selv med å svare, for du går rundt å teker på det etterpå. 

Ikke vær naiv. Slett han fra alle sosiale medier og blokker nummeret hans. Du må slette møkka ut av livet ditt. NÅ...gjør det nå. Ikke utsett det. 

Anonymkode: c2aa3...424

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...