AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Noen dager ferie gjenstår, men er ferdig i jobben min (kontrakten er over), skal fortsette som ringevikar. Hva gjør jeg med feriedager? Det er ikke snakk om mange men😊 Ikkje mulighet å tatt de ut... så må ha de i betaling, eller får jeg ingenting igjen? Anonymkode: eaae5...56b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Er det ferie du har blitt trukket i lønn for tidligere? Isåfall skal du vel få tilbakebetalt de pengene når arbeidsforholdet avsluttes. Ta kontakt med HR der du jobber/jobbet. Anonymkode: bed4b...b35
Taluno Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 Bruker du opp feriedagene nå, så har du ikke krav på ferie hos eventuell ny arbeidsgiver senere i år. Er du allerede trekt i lønn for ferien, så skal du ha det tilbakebetalt. Men man trekkes vanligvis i lønn i juni for ferie, eller når man avvikler ferien. Feriepenger du har tjent opp til nå skal du ha utbetalt, samme med feriepenger du tjente opp i fjor.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Op Anonymkode: eaae5...56b AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Opp Anonymkode: eaae5...56b AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Opp Anonymkode: eaae5...56b Det holder å bumpe èn gang dersom du ikke får svar. tre ganger i løpet av et minutt, når det har gått under en halvtime etter hovedinnlegg er virkelig ikke nødvendig. Anonymkode: c87ba...eda 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 6 minutter siden, Taluno said: Bruker du opp feriedagene nå, så har du ikke krav på ferie hos eventuell ny arbeidsgiver senere i år. Er du allerede trekt i lønn for ferien, så skal du ha det tilbakebetalt. Men man trekkes vanligvis i lønn i juni for ferie, eller når man avvikler ferien. Feriepenger du har tjent opp til nå skal du ha utbetalt, samme med feriepenger du tjente opp i fjor. Det avhenger litt av når på året man starter i ny jobb, man kan ha rett til full ferie i ny jobb uavhengig av hva du avviklet hos forrige arbeidsgiver, om du starter tidlig nok på året. Men ny jobb vil jo da også trekke for full ferie. Anonymkode: bed4b...b35
Taluno Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det avhenger litt av når på året man starter i ny jobb, man kan ha rett til full ferie i ny jobb uavhengig av hva du avviklet hos forrige arbeidsgiver, om du starter tidlig nok på året. Men ny jobb vil jo da også trekke for full ferie. Anonymkode: bed4b...b35 Nei, du har ikke rett på å avvikle full ferie hos begge arbeidsgiver. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/ferie/#Hvisdubegynnerinyjobb Sitat Du har både rett og plikt til å avvikle ferie selv om du begynner i ny jobb. For å kunne kreve ferie hos ny arbeidsgiver, er forutsetningen at du ikke har avviklet full ferie hos tidligere arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det holder å bumpe èn gang dersom du ikke får svar. tre ganger i løpet av et minutt, når det har gått under en halvtime etter hovedinnlegg er virkelig ikke nødvendig. Anonymkode: c87ba...eda Det var ikke med vilje.. fikk ikke opp at jeg postet noen av de så jeg ga opp men ser nå det gikk...😅 Anonymkode: eaae5...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå