AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Jeg bor til vanlig i en litt større by der vi har en veldig bra sushirestaurant som vi bestiller take-away fra. Veldig høy kvalitet. Nå er jeg stuck i en annen (og liten) by for noen måneder, og får av og til desperat lyst på sushi. Jeg har sett at de selger pakker med sushi på de fleste supermarkeder, men jeg kjenner at jeg er skeptisk til kvaliteten. Så, sushielskere: Er det verdt å kjøpe med seg en pakke fra super'n? I såfall, hvilke matvarebutikker/kjeder har de beste? Anonymkode: 1d7ad...b81
lillejeg Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Nei-syns ikke det er verd pengene, kan ikke ikke sammenlignes med fersk sushi. Risen er ofte ganske tørr.. pleide spise det før jeg visste bedre😅 Kan jo være de har sushi på en butikk med ferskvaredisk kan være det hadde hvert et alternativ 1
Gjest AprilRyan Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Jeg synes heller ikke at det er verdt det og tipper at du vil bli skuffet.
Kemila Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Nei ikke verdt det! Har selv gjort det i desperasjon. Men kan ikke sammenlignes med fersk sushi fra restaurant. Du kan jo evt prøve å lage selv.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Nei det er ikke verdt det. Forskjellen mellom fersk sushi og butikk-sushi er like stor som rykende ferskt brød og tre dager gammelt brød. Anonymkode: abf98...dea 3
-jk- Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 Kjøper aldri butikk-sushi. Risen har som regel ganske dårlig og kornete konsistens, smaker ikke bra. Jeg kjøper aldri nedkjølt sushi heller, slik som ligger ferdig i disken hos f.eks Bambus. Kjøper kun take-away sushi som lages etter bestilling så den er riktig temperert. Ellers må man jo vente en evighet på at sushien skal få romtemperatur. Kald sushi smaker lite.
Miranda Bailey Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 Nei, de smaker forferdelig. Du har ikke prøvd å lage selv?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 Kjøp heller salmalaks og lag ponzusaus til (evt kjøp Lofoten sin). Jeg pleier å ha avocado til (funker veldig bra å duppe i ponzusaus det også). Ellers har jeg av og til mango til og av og til risnudelsalat m/grønnsaker og riseddikdressing. Mye bedre å kjøpe det enn de sushimenyene fra dagligvarebutikken. Anonymkode: 78d34...11d 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 lillejeg skrev (2 timer siden): Nei-syns ikke det er verd pengene, kan ikke ikke sammenlignes med fersk sushi. Risen er ofte ganske tørr.. pleide spise det før jeg visste bedre😅 Kan jo være de har sushi på en butikk med ferskvaredisk kan være det hadde hvert et alternativ Samme her. Spiste faktisk butikksushi i et par år (!) før jeg smakte fersk restaurantsushi. Har ALDRI spist butikksushi etter det. Anonymkode: 8f90f...484 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Tusen takk! Da dropper jeg tanken på å kjøpe i butikk. - ts - Anonymkode: 1d7ad...b81
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #11 Skrevet 5. februar 2022 Nei! For det første så inneholder de ofte crab sticks(🤮) istedenfor ordentlig fisk, og for det andre er de ofte gamle og tørre. Anonymkode: f40f5...982 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #12 Skrevet 5. februar 2022 Nei, de er vonde. Du må lage selv. Det funker. Anonymkode: 1730d...7fc
Paulinetta Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kjøp heller salmalaks og lag ponzusaus til (evt kjøp Lofoten sin). Jeg pleier å ha avocado til (funker veldig bra å duppe i ponzusaus det også). Ellers har jeg av og til mango til og av og til risnudelsalat m/grønnsaker og riseddikdressing. Mye bedre å kjøpe det enn de sushimenyene fra dagligvarebutikken. Anonymkode: 78d34...11d Enig med Anonym her, men jeg syns butikksushi går det også. Bare forvent deg en ganske annerledes opplevelse enn du er vant til, så er det mer enn godt nok, når suget blir stort.
Lilletrille79 Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 Jeg elsker sushi både den jeg lager selv og de jeg kjøper på sushibar. Spiser også den fra Kiwi i nød. Hvis jeg er heldig å få en med fersk ris så synes jeg den er helt grei. Synes også det er bedre å spise butikksushi enn å kjøpe boller, kaker eller annet skrot hvis jeg trenger mat fort😀 2
FrankDrebin Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 Her var det mange snobber ute og gikk, ja. Jeg har smakt Kiwi sine, og de er helt ok. Det blir selvsagt ikke som på restaurant, men det trenger det da heller ikke å være bestandig. Men mindre man er en snobb, vel å merke.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 Siden du har råd til å kjøpe sushi på restaurant, har du jo råd til å kjøpe på butikk også, særlig nå som du ikke har fått kjøpt på en stund. Merker da jeg synes det er veldig rart at du ikke bare kjøper en pakke og prøver, men spør vilt fremnede på nett om DU kommer til å like det. Hvis ingen likte sushi fra butikken, ville de ikke solgt det. Så mange liker det. Hvordan kan vi vite om du er en av dem? Anonymkode: fc124...a88 1
Zidji Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 FrankDrebin skrev (3 timer siden): Her var det mange snobber ute og gikk, ja. Jeg har smakt Kiwi sine, og de er helt ok. Det blir selvsagt ikke som på restaurant, men det trenger det da heller ikke å være bestandig. Men mindre man er en snobb, vel å merke. Mest idiotiske kommentaren jeg har lest 🙄 3
Margeritt Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 Kjempeenkelt å lage selv og det blir veldig godt 😃👍🏻 https://www.altasiatisk.no Vi har brukt oppskrifter herfra, hadde «sushi-verksted» men barna forrige lørdag, kjempesuksess 😃
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #19 Skrevet 7. februar 2022 Er jeg desperat nok kan jeg ty til de. Men kjøper kun fra Kiwi. Der går det så mye at den som regel er frisk og god. Meny synes jeg er for dyre og Rema1000 smaker ganske dritt (dumt, siden den er grisebillig) Anonymkode: 5e8ab...267
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #20 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 16.57): Nei! For det første så inneholder de ofte crab sticks(🤮) istedenfor ordentlig fisk, og for det andre er de ofte gamle og tørre. Anonymkode: f40f5...982 Hva i alle dager er galt med crab-sticks? Anonymkode: decf0...a9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå