Gå til innhold

Hei. Jeg hadde korona I en uke. 3 av 5 dager er feriedager, de 2 andre er fravær for korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var borte mandag til fredag. Mandag, tirsdag og onsdag ønsket hadde jeg planlagt ferie. Ble koronasyk den fredagen før og ringte arbeidsgiver. Men sjekket nå visma appen så står det fortsatt ferie på de 3 dagene og sykdom på de 2 andre dagene. Bør ikke hele uken gå under sykdom? Skulle reist 5 timer og vært på langtur som jeg gjerne vil ta igjen, men kjedelig å miste 3 dager med ferie når jeg hadde korona... 

Anonymkode: daac9...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få tilbake ferie pga sykdom må msn vel ha legeerklæring? 

Anonymkode: edb5e...c6f

• Liker 1
Skrevet

Er vel ikke arbeidsgiver sitt ansvar at du var syk i ferien.  Tror du det er noen mindre kjedelig for arbeidsgiver å betale sykepenger for deg . Kreve kreve kreve .. 

Anonymkode: 77450...af4

Skrevet

Tok du kontakt med lege og fikk sykemelding da? Du får ikke automatisk omgjort ferie til sykedager med mindre du får sykemelding. 

Skrevet

Blir man sykemeldt i ferien kan man få feriedagene til gode. Usikker på om dette kun gjelder i hovedferien eller også enkeltdager.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For å få tilbake ferie pga sykdom må msn vel ha legeerklæring? 

Anonymkode: edb5e...c6f

Legeerklæring?, holder det ikke med å vise at jeg hadde koronasmitte og var i isolasjon i 6 dager? Har jo dokumentasjon på smitte på helsenorge. Litt sykt at man må skaffe seg legetime for å få omgjort ferien sin for koronasmitte

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Legeerklæring?, holder det ikke med å vise at jeg hadde koronasmitte og var i isolasjon i 6 dager? Har jo dokumentasjon på smitte på helsenorge. Litt sykt at man må skaffe seg legetime for å få omgjort ferien sin for koronasmitte

Leder hadde jo også kontakt med smittesporing

Skrevet

Du må være sykemeldt 100% for å få igjen feriedager - altså må du ha sykemelding fra lege, ikke egenmelding.

Anonymkode: d83ce...d8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må være sykemeldt 100% for å få igjen feriedager - altså må du ha sykemelding fra lege, ikke egenmelding.

Så dumt..

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg var borte mandag til fredag. Mandag, tirsdag og onsdag ønsket hadde jeg planlagt ferie. Ble koronasyk den fredagen før og ringte arbeidsgiver. Men sjekket nå visma appen så står det fortsatt ferie på de 3 dagene og sykdom på de 2 andre dagene. Bør ikke hele uken gå under sykdom? Skulle reist 5 timer og vært på langtur som jeg gjerne vil ta igjen, men kjedelig å miste 3 dager med ferie når jeg hadde korona... 

Disse 3 feriedagene får du igjen hvis du leverer inn egenmelding eller sykemelding for dagene. 

Anonymkode: e6c00...5e4

Skrevet

Disse 3 feriedagene får du igjen hvis du leverer inn egenmelding eller sykemelding for dagene. 

Glem det. Det er gammel praksis der jeg jobbet. Du må faktisk ha sykemelding i dag. Så gå å få deg sykemelding!

Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

for å ha krav på å få dem igjen må hun ha sykemelding. Men ts kan da fint spørre nærmeste leder om praksis i firmaet. 
Uanstet tenker jeg de fleste ikke automatisk overfører ferie til egenmelding når ikke arbeidstaker gidder gjøre en innsats. Hadde ts foreslått å jobbe inn igjen dagene ville arbeidsgiver tenkt at hen likte å jobbe. Nå tenker hen at ts liker å skulke. 
For, ja, en må være hjemme når en har korona. Men nesten ingen trenger å ha fri fra jobb. 

Anonymkode: 6e22e...35b

Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din - koronarelatert fravær, og i ditt tilfelle, covid-smitte, gir rett til sykemelding. Det er pålagt isolasjon. Dette er uproblematisk å ordne. 

Anonymkode: 8d7ad...596

Skrevet

for å ha krav på å få dem igjen må hun ha sykemelding. Men ts kan da fint spørre nærmeste leder om praksis i firmaet. 
Uanstet tenker jeg de fleste ikke automatisk overfører ferie til egenmelding når ikke arbeidstaker gidder gjøre en innsats. Hadde ts foreslått å jobbe inn igjen dagene ville arbeidsgiver tenkt at hen likte å jobbe. Nå tenker hen at ts liker å skulke. 
For, ja, en må være hjemme når en har korona. Men nesten ingen trenger å ha fri fra jobb. 

Du må være en kontorrotte som har ingen forståelse for hva slags yrker som finnes i samfunnet.

Anonymkode: 92326...fc5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobbe inn igjen dagene? Nei takk, jeg jobber 100% ellers og alene med 2 barn i alderen 2 til 4 år, jeg kan verken jobbe inn dagene pga barnehagetidene og jeg har heller ingen til å passe ungene da alt av familie bor langt vekk. Jeg kan heller ikke flytte nærmere da jeg er på hemmelig adresse pga eksen. Og hvorfor skal arbeidsgiver tro jeg liker å SKULKE når jeg var hjemme med KORONA.... Det ble pcr testet !! For et troll

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta kontakt med fastlegen din - koronarelatert fravær, og i ditt tilfelle, covid-smitte, gir rett til sykemelding. Det er pålagt isolasjon. Dette er uproblematisk å ordne. 

Anonymkode: 8d7ad...596

Tusen takk men kan jeg få virkelig få etterskudds sykemelding? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk men kan jeg få virkelig få etterskudds sykemelding? 

Ja, det kan tilbakeføres 2 uker 😊

Anonymkode: 0cdd9...a30

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jobbe inn igjen dagene? Nei takk, jeg jobber 100% ellers og alene med 2 barn i alderen 2 til 4 år, jeg kan verken jobbe inn dagene pga barnehagetidene og jeg har heller ingen til å passe ungene da alt av familie bor langt vekk. Jeg kan heller ikke flytte nærmere da jeg er på hemmelig adresse pga eksen. Og hvorfor skal arbeidsgiver tro jeg liker å SKULKE når jeg var hjemme med KORONA.... Det ble pcr testet !! For et troll

Han mente nok at når du likevel var hjemme så kunne du jobbe hjemmefra- så slapp du å bruke feriedager. At man har korona betyr ikke at man er så syl at man ikke kan jobbe, det betyr at du må holde deg hjemme. Men kommer selvfølgelig an på hva slags jobb man har da

Anonymkode: 9db6c...555

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han mente nok at når du likevel var hjemme så kunne du jobbe hjemmefra- så slapp du å bruke feriedager. At man har korona betyr ikke at man er så syl at man ikke kan jobbe, det betyr at du må holde deg hjemme. Men kommer selvfølgelig an på hva slags jobb man har da

Anonymkode: 9db6c...555

Åja sånn ja.. nei jeg jobber på sykehjem.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...