Gå til innhold

Noen som har noen bra replikker jeg kan svare med når jeg blir seksuelt trakassert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten hver eneste gang jeg går alene om kveldene fra venninnene mine så er det en mann som kommenterer meg seksuelt. Jeg ignorerer han og går videre. Det er ubehagelig. Men noen ganger får jeg lyst til å svare noe bra for meg selv som får han til å holde kjeft. Disse mennene jeg går forbi gjør sikkert dette med andre også. Jeg har fått høre flere upassende kommentarer hvor de kommenterer kroppen min og sier hva de har lyst til å gjøre med meg. Har også opplevd en mann som begynte å gå etter meg sakte samtidig som han snakket seksuelt til meg (jeg tok opp telefonen å ringte min kusine). Jeg vil gjerne ha noen fraser klart som jeg kan bruke hvis jeg føler for det. håper noen av dere kan hjelpe! Tusen takk 💖

Anonymkode: 52a14...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke svare noe som helst. De kan bli provoserte og angripe deg. I deres øyne er du "hore", og det vil gå på ders ære dersom du svarer dem.

Du skal anmelde til politiet.

Akkurat som man skal anmelde når man som mørkhudet går forbi en gjen som roper "nigger" hver gang man går forbi.

Seksuell trakassering på gata er ikke noe annerledes enn rasisme på gata, og skal behandles på samme måte. Gjennom politiet.

Og om politiet ikke gjør nok så går du ut i media eller SoMe.

Anonymkode: 4d02a...606

• Liker 3
Skrevet

"JEG HAR KLAMYDIA OG FEMTEN ANDRE KJØNNSYKDOMMER!!! HOLD DEG UNNA!!!"

Anonymkode: 16428...c38

• Liker 2
Skrevet

Hvor i all verden er det du går om kveldene der du må gå forbi samme mann som står og henger ute hver gang? Jeg bor midt i Oslo, og har vanskelig for å se for meg akkurat dette. Gå en annen gate? Få en venninne til å følge deg? Si: dette er trakassering, slutt! Gå på andre siden av veien, med øreklokker og gå for å holde varmen? 

Anonymkode: fec70...7dc

Skrevet

Du får rope til han: Gi faen og gå hjem og runk. På Engelsk kan du si: You`re a wanker, and by you`re attitude I can tell you will always be a wanker, just stick to it.

Anonymkode: 0d200...483

• Liker 1
Skrevet

jeg hadde holdt kjeft - er nok lurest med tanke på egen sikkerhet.

men skjønner veldig godt at du blir provosert etterhvert.

jeg hadde sagt -- du blir filmet av politiet nå og vi lager bevis mot deg--, 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

"JEG HAR KLAMYDIA OG FEMTEN ANDRE KJØNNSYKDOMMER!!! HOLD DEG UNNA!!!"

Nå skulle jeg ønske at man kunne reagerer med latter emoji her.

Til TS: Du gjør det du selv vil, men vær forsiktig. Noen av disse krypene kan bli skikkelig provoserte av at du tar igjen.

Men det beste tipset jeg har sett fra andre kvinner som har vært i samme situasjon er å faktisk oppføre deg helt totalt kanakas kokkos gæærn. Grimaser, hyling, gurgling, spytting, you name it.

• Liker 1
Skrevet

Ville vært veldig forsiktig med å ta igjen. Som det blir sagt her, det kan provosere dem enda mer og de kan ty til vold.

Og de som sier at hun skal ta med en venninne når hun går ute. Det er det samme som å si at hun må ha følge av et mannlig familiemedlem når hun skal ut, ellers må hun holde seg hjemme.

Vi kan ikke et samfunn der kvinner får sin beveglesesfrihet begrenset. Da er faktisk dette verre enn rasisme. For de som opplever rasisme, kan fortsatt gå hvor de vil uten å være redd for sin egen sikkerhet. Selv om de sikkert blir lei seg av å få selngt rasisme mot seg.

Anonymkode: fe529...fcc

• Liker 2
Skrevet

«Vil du se pikken min??»

Anonymkode: 14e33...7dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

«Vil du se pikken min??»

Anonymkode: 14e33...7dd

😁

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

For de som opplever rasisme, kan fortsatt gå hvor de vil uten å være redd for sin egen sikkerhet.

Ehm, nei. 

Anonymkode: 2f685...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...