AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Blir bare så forvirret av stadige nye regler. Hvis barnet ditt tester positivt på selvtest (og har symptomer) samt vært i nærheten av andre smittede, må vi da ta pcr-test? Gjelder barn i barnehage. Anonymkode: c5c66...d8f
GammelKaktus Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Hvis mitt barn hadde fått korona nå så ville vi gått for PCR test så har han et gyldig koronapass om det skulle være nødvendig. Vet ikke om man må, en venninne sitt barn har korona og de bare ga beskjed og registrerte det hos kommunen tror jeg. 1
Pølsevann Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Hvis mitt barn hadde fått korona nå så ville vi gått for PCR test så har han et gyldig koronapass om det skulle være nødvendig. Vet ikke om man må, en venninne sitt barn har korona og de bare ga beskjed og registrerte det hos kommunen tror jeg. Jeg ville også tatt pcr for å få registrert mtp corona pass og evt senvirkninger som da kan relateres. 2 2
GammelKaktus Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Pølsevann skrev (1 minutt siden): Jeg ville også tatt pcr for å få registrert mtp corona pass og evt senvirkninger som da kan relateres. Ja, eventuell senvirkninger er og viktig å følge med på. Mener jeg leste det var mindre tilfeller av MIS-C nå med Omikron men husker ikke hvor jeg leste det. Uansett viktig å få det "offisielt" iallfall.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Kan man ikke registrere positivt svar selv nå på helsenorge? Anonymkode: 1727b...ae8
Pølsevann Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan man ikke registrere positivt svar selv nå på helsenorge? Anonymkode: 1727b...ae8 Tror det bare er for smittesporingshensyn/statistikk, ikke for å få i voronapass eller noe slikt. Da kunne jo alle registrert positiv test så de slapp vaksine/testing ifm reise Endret 4. februar 2022 av Pølsevann
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 Vi registrerte selv. Da ble vi oppring av smittesporerne og ble spurt om vi ønsket PCR... Anonymkode: eb4b0...60a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 Jeg registrerte barna selv via kommunen sine hjemmesider (link til ReMin). Pcr ikke nødvendig Anonymkode: 2e1ae...7c1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 Jeg har forstått det slik at kun den som har fått tre doser kan registrere selv. Anonymkode: 117c7...c81 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 Vi utsetter de ikke fir nok en test bare på grunn av koronapass, vi har ingen reiseplaner i sommer og å teste de er nærmest mishandling😫 Anonymkode: 04efa...868 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 Men får/trenger så små barn (under 6 år) koronapass? Er det ikke fokus på å utsette barn for minst mulig testing? Så da blir det jo dobbelt opp nå da? Både selvtest og PCR ? Anonymkode: c5c66...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Blir bare så forvirret av stadige nye regler. Hvis barnet ditt tester positivt på selvtest (og har symptomer) samt vært i nærheten av andre smittede, må vi da ta pcr-test? Gjelder barn i barnehage. Anonymkode: c5c66...d8f Kun pcr vil være gyldig. Barnet må ha 3vaksiner for å registrere det ellers.. Anonymkode: fe15d...ebf
Sophie-Ann Skrevet 5. februar 2022 #13 Skrevet 5. februar 2022 Mitt barn har en vaksine og det var ingen problem å melde inn positiv hurtigtest. Men vi bekreftet den med en pcr fordi hurtigtest ikke dukker opp i HelseNorge og koronapasset hennes. Alle kan ta pcr, men de med tre vaksiner trenger det ikke. Og alle kan registere hurtigtest. Spiller ingen rolle hvor mange vaksiner man har tatt. Men de dukker som sag ikke opp i koronapasset/HelseNorge.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #14 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men får/trenger så små barn (under 6 år) koronapass? Er det ikke fokus på å utsette barn for minst mulig testing? Så da blir det jo dobbelt opp nå da? Både selvtest og PCR ? Anonymkode: c5c66...d8f I tilfelle senvirkninger (feks. MIS-C), så er det viktig å ha god dokumentasjon. Vi vurderer at dette veier tyngre enn ubehaget ved å bli testet en ekstra gang. Anonymkode: cb1ea...f37 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #15 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men får/trenger så små barn (under 6 år) koronapass? Er det ikke fokus på å utsette barn for minst mulig testing? Så da blir det jo dobbelt opp nå da? Både selvtest og PCR ? Anonymkode: c5c66...d8f Det er godt mulig utover i Europa. Anonymkode: 04efa...868
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #16 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men får/trenger så små barn (under 6 år) koronapass? Er det ikke fokus på å utsette barn for minst mulig testing? Så da blir det jo dobbelt opp nå da? Både selvtest og PCR ? Anonymkode: c5c66...d8f Det er forskjellig i forskjellige land hvordan de praktiserer dette. Og vi vet jo ikke hvor lenge vi vil måtte bruke et coronapass ved reise heller. Anonymkode: 27462...538
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #17 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 15.47): Blir bare så forvirret av stadige nye regler. Hvis barnet ditt tester positivt på selvtest (og har symptomer) samt vært i nærheten av andre smittede, må vi da ta pcr-test? Gjelder barn i barnehage. Anonymkode: c5c66...d8f alle uvaksinerte skal ta pcr Anonymkode: f0a81...0b6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): alle uvaksinerte skal ta pcr Anonymkode: f0a81...0b6 Det er jo valgfritt. Anonymkode: 1727b...ae8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): alle uvaksinerte skal ta pcr Anonymkode: f0a81...0b6 Link? Anonymkode: 3ba81...afc
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Link? Anonymkode: 3ba81...afc Ingen blir tvunget til å teste seg. Anonymkode: 7e799...fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå