Gå til innhold

Svak positiv test i går, i dag 4 negative tester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det? Snakker selvsagt om covid-tester.

Anonymkode: 3bedb...61e

Skrevet

Skjedde med meg også her om dagen. Tok PCR, negativ. Så falsk positiv. Men er forkjølet og hodepine. Blir spør. Er på jobb nå. Sliiiiten. 

Anonymkode: 0c9bf...d0e

Skrevet

Jeg hadde også to streker på testen på mandag,men blendahvitt dagen etterpå og påfølgende dager. Tok PCR i går siden sønnen min fikk positiv hurtigtest. Min PCR var negativ og hans positiv. Antar min hurtigtest på mandag da var falsk positiv. 

Blir helt sprø av all testinga.

Skrevet

Fikk positiv hurtigtest på morgenen og den var positiv, deretter tok jeg en i kveld-helt negativ, så tok jeg en til-også negativ. 2 i husstanden har corona og jeg er selv dårlig med influensa symptomer. Har tatt pcr som jeg venter svar på… Synes dette var rart også

Skrevet

Oh my god. Hvorfor tar du 4 tester på rappen? Om dette er tester du henter ut gratis er det ikke rart det blir tomt der de deles ut. 

• Liker 4
Skrevet
Sammy! skrev (13 timer siden):

Oh my god. Hvorfor tar du 4 tester på rappen? Om dette er tester du henter ut gratis er det ikke rart det blir tomt der de deles ut. 

Det er klart man vil ha bekreftet at testen evt. er positiv. Man hører jo fra mange kanter om dem som tester seg negativt  ørten ganger med selvtest, og så er pcr positiv. Vi blir oppfordret til å teste oss.

Skrevet
Tusseladen skrev (1 minutt siden):

Det er klart man vil ha bekreftet at testen evt. er positiv. Man hører jo fra mange kanter om dem som tester seg negativt  ørten ganger med selvtest, og så er pcr positiv. Vi blir oppfordret til å teste oss.

Ja det skjønner jeg. Men jeg stiller spørsmål ved å ta fire tester på en dag. Om det er tester man har kjøpt selv er det jo greit, men er det tester som deles ut gratis mener jeg der er sløseri. 

Skrevet
Sammy! skrev (4 minutter siden):

Ja det skjønner jeg. Men jeg stiller spørsmål ved å ta fire tester på en dag. Om det er tester man har kjøpt selv er det jo greit, men er det tester som deles ut gratis mener jeg der er sløseri. 

På en måte er det sikkert sløseri, men hvis man skal på jobb, varsle nærkontakter osv., er det jo viktig å få bekreftet en svakt positiv selvtest.

Skrevet
Tusseladen skrev (2 minutter siden):

På en måte er det sikkert sløseri, men hvis man skal på jobb, varsle nærkontakter osv., er det jo viktig å få bekreftet en svakt positiv selvtest.

Om du har positiv hurtigtest så kan en vel reise å ta en vanlig test teststasjon? Eventuelt ta en positiv test for en positiv test. 

Ellers tenker jeg at om jeg tar en test mandag morgen, den er negativ, ja så er den negativ. Da tar jeg en test igjen tirsdag morgen om det fremdeles er behov for det. 

• Opprett ny...