Gå til innhold

Må man teste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En nabo har vært i nærkontakt med en smittet på søndag. Siden da har hun testet seg hver dag. Negativ. Hun  symptomer i går . Er sykemeldt til Onsdag. Hun skal ikke ut før Onsdag. Men må hun teste seg hver dag da? Jeg har hentet test til henne hver dag denne uka. Så da må jeg sikkert hente tester til henne helt til hun tester positivt eller blir frisk 🙈

Anonymkode: eb688...809

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det må hun ikke. Og hvorfor henter du ikke en pakke eller to med 5 tester?

Anonymkode: 52414...cf0

Skrevet

https://www.helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon/

Her står det 5 dager. Om hun fikk symptomer i går, men er negativ fortsatt, kan det jo hende at hun rett og slett "bare" er syk? All hoste, sår hals, hodepine, slapphet osv er ikke Covid.

Om hun nå fortsatt er negativ og uten feber, vil jeg si at hun får ta på seg et munnbind og hente tester selv. 

En annen ting er at det høres rart ut å få en test om gangen. Her deles det ut testpakker med 5 tester i hver pakke. Og da jeg hentet, fikk jeg med 3 pakker.

Anonymkode: 6aba8...e25

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det må hun ikke. Og hvorfor henter du ikke en pakke eller to med 5 tester?

Jeg fikk bare 1 test. Men hvis jeg skal dra en gang til skal jeg spørre om flere 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon/

Her står det 5 dager. Om hun fikk symptomer i går, men er negativ fortsatt, kan det jo hende at hun rett og slett "bare" er syk? All hoste, sår hals, hodepine, slapphet osv er ikke Covid.

Om hun nå fortsatt er negativ og uten feber, vil jeg si at hun får ta på seg et munnbind og hente tester selv. 

En annen ting er at det høres rart ut å få en test om gangen. Her deles det ut testpakker med 5 tester i hver pakke. Og da jeg hentet, fikk jeg med 3 pakker.

Anonymkode: 6aba8...e25

bare 1 test. Men hvis jeg skal dra en gang til skal jeg spørre om flere 

Skal si at hvis hun er negativ, så kan hun dra selv 

Skrevet

Hun bor alene så hun smitter ikke noen andre. Så 5 dager isolasjon fra 1 dag med symptomer med negativ test også?

Skrevet

Hun kan enten teste seg ut av karantene eller gå i karantene. Uansett kan hun hente testene selv og det er ikke isolasjon hun er i.

Skrevet

Man må jo ikke teste lenger når man er nærkontakt? Er smitte i barnehagen til sønnen min nå. Før fikk vi beskjed om å teste på dag 3 og 5. Nå har vi fått beskjed om å bare teste ved symptom. 

Anonymkode: 39842...f4d

• Liker 1
Skrevet

Her fikk eldstemann covid på onsdag. Våknet med høy feber.  Ingen av oss andre har symptom, så yngste har gått på skolen, vi voksne har hatt hjemmekontor fordi vi kan.  Vi vil nå bare teste oss om vi får symptomer.   En eller gang må vi gjennom dette ser det ut som. Ungenes klasserom er halvert for tiden. Kun 1/9 av ene barnets vennegjeng har ikke blitt smittet. 

Anonymkode: e145b...366

Skrevet

Det er veldig slitsomt, vi får også bare en test om gangen. Men virker som folk tester seg for moro skyld hele tiden. Skal i forening - test, skal på fest - test, skal i bursdag - test, and so it continues! Synes man kan holde seg til test når man må, altså når man har symptom. 

Anonymkode: 15626...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...