Mozart73 Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Datter 9 år testet positivt dag tidlig. Hun ble syk natt til torsdag , uten noe spesifikt. Sov veldig urolig. Våknet på torsdag av kraftige magesmerter, kun det. Testet fordi vi gjør det på mandag og torsdag, neg. Magesmerter tiltok utover dagen, hun fikk også litt feber. Måtte i løpet av dagen gi henne 2 runder med smertestillende for å døyve ubehaget, men det hjalp ikke så lenge. Hun sa ingenting om at hun måtte kaste opp. Ingen diaré. Ringte legevakt torsdag kveld, spurte om råd. Jeg sa hun hadde testet neg 3x den dagen. De anbefalte å øke smertelindring med 1/2 tablett, og kontakte de igjen om det ikke hjalp. Natta i natt var elendig, soving av og på, smertegråt og uro. Ringte legevakt igjen I dag tidlig, da smertene ikke ble så lenge lindret lengre(kun ca 1 t). Tok en ny test, neg. Legevakt ville sjekke henne-alle prøver var fine. De tok en huritgtest -den ble raskt pos! Legen sa da at magesmerter som minner om blindtarmbetennelse er et vanlig symptom hos barn som blir smittet av omikron.....det har jeg hverken hørt om eller lest noensted(sjekket FHI da jeg kom hjem). Flere barn med slike magesmerter før pos test?
Sermina Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Ja, hos 4 åringen vår startet det med oppkast og magesmerter.
MrsDoubtfire Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Ja, eldste på 8 år fikk veldig vondt i magen. Her måtte han på do da, men satt å gråt da han var på do. Dette var på kvelden. Hadde testet svakt positivt på morgenen og neste dag var det positivt - to sterke streker. Han hadde også hodeverk, litt forhøyet feber og hoste av di ‘vanlige’ symptomene. Hadde faktisk lest at barn kan få magesmerter som tidlig symptom. ( Kan si at jeg selv som voksen hadde noen magesmerter og diare’ 2 dager før jeg positiv test. Hadde da også dagen før svak positiv test og neste dag helt positiv).
Dyregod Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 Jepp. Datter på 8 år fikk vondt i magen som første symptom. Var også kvalm og kastet opp en gang. Hun hadde negativ test til tross for at hun fikk 40 i feber. Først kvelden etter ble den positiv. Men vi visste at det var det pga hun var nærkontakt. Hun våknet også på natta med magesmerter. Det samme med min andre datter som ble smittet rett etterpå. Så er nok vanlig det ja.
Fju Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 Jeg fikk intense smerter i siden, de kom og gikk. Det ga seg etter to dager, og da begynte de andre symptomene å komme.
Inwe Skrevet 5. februar 2022 #7 Skrevet 5. februar 2022 Jeg visste ikke det var et symptom engang, men har hatt voldsomme magesmerter i over 1 uke, på onsdag hadde jeg positiv test.
Poppeloppane Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 Hadde magesmerter og ekstrem kvalme. Var da sengeliggende. Testa positivt 4 dager etter det.
Gjest MrsMacchiato Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Både min sønn og jeg fikk skikkelig uggen mage forrige fredag. Min mann fulgte etter på lørdag. Så testet min sønn positivt på søndag, min mann på mandag, og jeg på torsdag. Litt forskjellig i hvordan sykdomsløpet så ut etter magevondten.
Anbefalte innlegg