Gå til innhold

Anerkjenner partneren din, som jobber offshore, deg og din innsats?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som er i full jobb selv, og har barn og gjerne dyr i tillegg.

Anerkjenner partneren din, din innsats og ditt offer?

Eller er vedkommende mest opptatt av seg selv og sin jobb, hvor fælt det er med 12-timersskift osv osv. Glemmer alle godene som hører med, for vedkommende? 

Reflekterer han eller hun rundt hva som gjør det mulig for dem å faktisk jobbe offshore, når de har barn? 

Anonymkode: 36b1f...a83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør han i alle høyeste grad. Vi har tre små barn. I går fikk eldste korona, i dag fikk minste. For et kvarter siden kom det blomster og sjokolade på døren fra han som er på sjøen.

Han har dog aldri klaget på jobben sin, han er veldig glad i den og ydmyk over å kunne ha den mens vi har 3 små og hund. Han jobber på båt, 4-4 rotasjon.

Anonymkode: 2fa9a...50e

• Hjerte 1
Skrevet

Eksen, nei. Jobbet 14-14 og brukte hele friperioden på hvile - stakkars jævel som fikk sove i fred og dusje lenge. Klaget kun på 12-timersskift - og ja, det er nok tøft - men han hadde jo 12 timer hver natt helt ALENE. Jeg hadde klistremerkebaby, så det skapte en enorm irritasjon hos meg som ikke hadde 5 min med kroppen for meg selv, og ble vekket hver time døgnet rundt. Å få mannen til å stå opp én morgen i friperioden var klin umulig, han var jo sliten må vite. Sov til kl 12-14 hver dag.  

Nåværende mann, ja!! Han jobber man-tors borte og behandler meg som en prinsesse i helgene. Han tar ALT med ungene, all matlaging og alt husarbeid i helgene - for å veie opp. Helt uoppfordret. Det er jeg som må be han hvile seg litt innimellom! Han sier han gjør det både for å makse tiden han får med ungene, og for at jeg skal få litt pause🥰 

Så tror dette er veldig varierende! 

Anonymkode: e3f71...ead

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Min samboer jobber ikke offshore, men er i perioder veldig mye borte pga jobb. Men han er veldig ydmyk og takknemlig for at jeg gjør ekstra hjemme for at han skal kunne være vekke 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har valgt ham ig det livet selv og synes det hadde vært veldig kleint om han skulle lovpriser og takke meg for at jeg gjør det som kreves. 

Anonymkode: fd762...8db

• Liker 3
Skrevet

Ikke litt engang.

Anonymkode: bab58...201

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har valgt ham ig det livet selv og synes det hadde vært veldig kleint om han skulle lovpriser og takke meg for at jeg gjør det som kreves. 

Anonymkode: fd762...8db

Eh - vel, vel. Det var dine ord. Du skal ikke være så sikker på at det hadde vært gjensidig, dersom du var den som jobbet offshore. 

Skrevet

Nei, jeg føler ikke det. Jobber 14-14 pluss MYE ekstra, han spør ikke meg om det er greit heller.. Og han blir forbanna hvis jeg sier nei til noe han skal bruke en hel dag på når han kanskje er hjemme åtte dager i måneden. Jeg tror generelt ikke folk som har vært «gressenke» vet hvordan det er.
Familien min skjønner ikke hvorfor jeg blir sliten eller lei meg når han er borte enda en 17. mai, bursdag, jul, påske og sammenligner det med broren min som jobber borte mandag-torsdag og har fem uker ferie + fri helligdager. Nei, det er ikke sammenlignbart. Jeg er helt alene om alt, hus, barn, handling osv i to uker (+++) uavhengig om det er helligdager, ferier, sykdom osv. Gud, så fantastisk det må være med en mann som jobber mandag-torsdag og hjemme resten. 
Jeg er drittlei den jobben, men mannen vil ikke gi den opp.

Anonymkode: a6f90...4b3

• Nyttig 1
Skrevet

Nja. Jeg gjør aldri nok på hjemmebane. Det er som oftest rotete når han kommer hjem, prøver å shine opp litt før han kommer. Men vi har bare ett barn som er hjemme ennå og to hunder, jeg jobber ikke fullt. Begynner i full jobb når barnet begynner i barnehage, blir spennende da...

Han er ikke sånn veldig takknemlig, nei. Han bidrar mest økonomisk så det går vel opp i opp, tenker han.

Anonymkode: b3f75...dbf

Skrevet

Absolutt. 

Anonymkode: d18ab...98a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, jeg føler ikke det. Jobber 14-14 pluss MYE ekstra, han spør ikke meg om det er greit heller.. Og han blir forbanna hvis jeg sier nei til noe han skal bruke en hel dag på når han kanskje er hjemme åtte dager i måneden. Jeg tror generelt ikke folk som har vært «gressenke» vet hvordan det er.
Familien min skjønner ikke hvorfor jeg blir sliten eller lei meg når han er borte enda en 17. mai, bursdag, jul, påske og sammenligner det med broren min som jobber borte mandag-torsdag og har fem uker ferie + fri helligdager. Nei, det er ikke sammenlignbart. Jeg er helt alene om alt, hus, barn, handling osv i to uker (+++) uavhengig om det er helligdager, ferier, sykdom osv. Gud, så fantastisk det må være med en mann som jobber mandag-torsdag og hjemme resten. 
Jeg er drittlei den jobben, men mannen vil ikke gi den opp.

Anonymkode: a6f90...4b3

Nettopp.

Han vil ikke gi jobben opp? Men hvem skal ta seg av hus, barn og hjem all del tid han er borte, da? Han kan jo ikke ha barn viss han ikke tar seg av dem?

Fy faen så provosert jeg blir av sånt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nja. Jeg gjør aldri nok på hjemmebane. Det er som oftest rotete når han kommer hjem, prøver å shine opp litt før han kommer. Men vi har bare ett barn som er hjemme ennå og to hunder, jeg jobber ikke fullt. Begynner i full jobb når barnet begynner i barnehage, blir spennende da...

Han er ikke sånn veldig takknemlig, nei. Han bidrar mest økonomisk så det går vel opp i opp, tenker han.

Anonymkode: b3f75...dbf

Du får ikke akkurat sjansen til å være den som bidrar økonomisk, med det bildet du skisserer her. 

Har han selv prøvd å være den som er hjemme og tar seg av alt, mens du er den som har offshorejobb hvor du bare trenger å tenke på deg selv mens du jobber?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2/4/2022 den 13.20):

Du som er i full jobb selv, og har barn og gjerne dyr i tillegg.

Anerkjenner partneren din, din innsats og ditt offer?

Eller er vedkommende mest opptatt av seg selv og sin jobb, hvor fælt det er med 12-timersskift osv osv. Glemmer alle godene som hører med, for vedkommende? 

Reflekterer han eller hun rundt hva som gjør det mulig for dem å faktisk jobbe offshore, når de har barn? 

Min mann jobber ikke offshore, men i næringsliv. Drar klokken 8 og kommer hjem klokken 5 for å spise middag med barna, drar på jobb etter det og er i seng rundt 1-tiden om morgenen.

Han ser ikke min side av livet, jeg er lege og jobber veldig mye jeg også. Han insisterer på at jeg bør trappe ned, men da insisterer jeg på at HAN bør trappe ned på sitt arbeid. Han behøver ikke jobbe så mye som han gjør. 

Han har aldri kjørt til trening, vært tilstede på ferie (tar med seg pcen) eller liknende. Det blir igrunn full arbeidsdag i påskeferien, sommerferien, jul og nyttår. 

Jeg føler meg litt låst sammen med han - og han ser i hvert fall ikke hva jeg gjør for oss, mtp barna og husholdningen generelt.

Han maser om tredjemann, veldig betent diskusjon ettersom vi alltid faller inn på det samme sporet med jobb og livet generelt. Andremann er adoptert, noe jeg vet han i utgangspunktet ikke ønsket, men det var et kompromi på grunn av graviditet (helseplager etc). 

Han ser åpenbart ikke lenger enn egen pc skjerm, men så valgte jo jeg å få barn med han også, da...

Anonymkode: bf0c1...9b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mann jobber ikke offshore, men i næringsliv. Drar klokken 8 og kommer hjem klokken 5 for å spise middag med barna, drar på jobb etter det og er i seng rundt 1-tiden om morgenen.

Han ser ikke min side av livet, jeg er lege og jobber veldig mye jeg også. Han insisterer på at jeg bør trappe ned, men da insisterer jeg på at HAN bør trappe ned på sitt arbeid. Han behøver ikke jobbe så mye som han gjør. 

Han har aldri kjørt til trening, vært tilstede på ferie (tar med seg pcen) eller liknende. Det blir igrunn full arbeidsdag i påskeferien, sommerferien, jul og nyttår. 

Jeg føler meg litt låst sammen med han - og han ser i hvert fall ikke hva jeg gjør for oss, mtp barna og husholdningen generelt.

Han maser om tredjemann, veldig betent diskusjon ettersom vi alltid faller inn på det samme sporet med jobb og livet generelt. Andremann er adoptert, noe jeg vet han i utgangspunktet ikke ønsket, men det var et kompromi på grunn av graviditet (helseplager etc). 

Han ser åpenbart ikke lenger enn egen pc skjerm, men så valgte jo jeg å få barn med han også, da...

Det er så mange eksempler på dette rundt omkring - hvorfor lar man det være slik? Det er jo bare helt SYKT at én forelder får melde seg totalt ut når BEGGE to er i full jobb. Du må jo begynne å gi faen og sette krav til mennesket?!

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er så mange eksempler på dette rundt omkring - hvorfor lar man det være slik? Det er jo bare helt SYKT at én forelder får melde seg totalt ut når BEGGE to er i full jobb. Du må jo begynne å gi faen og sette krav til mennesket?!

Jeg forsøker, men vi er jo fremdeles en god match, med tanke på personlighet, interesser etc. Det som slo feil var livsstilen, hvorav han forventet at jeg skulle være hjemmeværende, mens jeg forventet at vi begge skulle trappe ned på jobbtider.

Han forventer og maser fremdeles om at jeg skal bli hjemmeværende, selv om jeg har sagt nei i flere år. Han fortsetter å klandre meg for det ("om du bare ikke hadde hatt den jobben...").  

Begynner egentlig å føle meg dårlig av hele greia. Mannen bruker klandringen om barn. Han er jo aldri hjemme, så han skjønner ikke hvordan jeg kan ha så dårlig tid til de barna vi allerede har. 

Skrevet

Offshore arbeidere er latsabber, de ser ikke hva den andre gjør. 

Anonymkode: 4ab88...95e

• Nyttig 1
Skrevet

Han jobber riktignok turnus, ikke offshore. Og det har vært krevende nå med alle sykemeldingene. Samtidig har jeg hjemmekontor, og mer fleks enn noen gang (men i krevende lederstilling, med mye overtid). Så har nok blitt en "vane" at jeg tar unna mesteparten.

Dette viser han mye takknemlighet for, mye skryt for middag, og annet som er ordnet mens han var på jobb/vakt. Og det som ikke er gjort tar han selv. Da han kom hjem i går kveld tok han unna litt i huset på direkten. Så spiste vi middag, og jeg fikk slappe av mens han vasket opp. 

Anonymkode: 85c99...ca3

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...