AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Jeg og min samboer har vært sammen i 8 år. Vi har et barn på 4 år. Selv føler jeg mye på at vi har sklidd litt fra hverandre og tar hverandre litt for gitt. Glemmer å sette pris på hverandre i hverdagen, og blir mer to stk som samarbeider om et barn og prøver å få logistikken til å gå opp, fremfor kjærester. Tenker dette er ganske normalt, særlig etter man får barn, men nå kjenner jeg at det er litt vanskelig å «finne tilbake», samtidig som jeg ikke føler helt at min samboer føler det helt på samme måte. Jeg savner liksom dette emosjonelle båndet, han vet knapt hva jeg snakker om. Dette går også veldig utover sexlivet vårt. Vi har naturligvis mye mindre sex etter at vi fikk barn sammen, men hos meg handler det også mye om lav sexlyst, noe jeg tror handler om at jeg ikke føler meg «nær» han lengre. Vi har liksom nesten ingen nærhet eller intiminitet i hverdagen (kanskje et lite kyss når vi legger oss eller sier ha det), sier aldri fine ting til hverandre eller snakker særlig sammen (annet enn om barnet, hverdagslige ting og overfladiske ting som skjer «her og nå»). Dette gjør at jeg ikke får lyst på sex når kvelden kommer. Med dette, tenker jeg at terapi kanskje er verdt å prøve. Jeg tror ikke jeg vil ha problemer med å få typen med på det, men jeg er litt usikker på hva grunnlaget skal være. Har kort nevnt for han at jeg tror at vi hadde hatt godt av terapi, men mer fordi «alle» har godt av det. Har altså ikke snakket ordentlig om det. Er også redd for at det bare skal bli kleint, og at jeg ikke skal få til å si noe hos terapeuten (er litt dårlig på å formulere meg og snakke om følelser). Noen som har opplevd noe av det samme og gått i terapi? Hvordan har det gått? Anonymkode: fef9d...b11
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Du skal ikke heller begynne litt roligere og sørge for barnevakt og ha en koselig hjemmedate med litt vin, hvor dere kan sitte i timesvis og bare snakke sammen? Det er det aller beste jeg og samboeren kan gjøre når jeg føler at vi ikke er helt "connected". Han gjør aldri initiativ til det fordi han aldri tenker over at vi sklir over i det hverdagslige, mens jeg er veldig var på det, men hver eneste gang takker han meg og sier at han elsker hvor nærme vi kommer ved sånne kvelder. Da kan dere også snakke om parterapi i løpet av en sånn kveld, og snakke om at det kan være lurt for å være i forkant før det eventuelt kommer problemer eller gjentakende irritasjoner og krangler (for det er dét som er den største skilsmissegrunnen utenom utroskap) Anonymkode: 3b32d...9eb 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Hei, er i samme båt. Eller 6 år sammen, ett barn på 1år. Føler også på distanse mellom oss, han synes ikke det eller kjenner ikke på det på samme måte. Vi har også noen kranglemønstre som sitter godt, eller dvs. de samme konfliktene som går igjen. Jeg kjenner også mer lyst når jeg kjenner meg nær han følelsesmessig. Han er ikke så gira på parterapi, han ser ikke helt poenget for vi har det jo fint og han tenker at det er naturlig at det er litt sånn i denne livsfasen. Det jeg tenker er at vi må prøve å få hodet over vannet sånn tidsmessig, sette av tid til oss to. Har også kjøpt en bok om parforhold og kjærlighet som jeg leser litt i, håper å plukke opp noen tips derfra. Prøve å huske på nærhet og prat innimellom alle gjøremål og all logistikken. Anonymkode: d585d...f48
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 Er intr i å høre hvordan terapi skulle fått mannen til å bli mere attraktiv. Eller kvinnen for den sak skyld. Man blir LEI etter en stund. Hvordan skal terapi gjøre deg mindre lei? Lære deg å leve med å ha det kjipt? Sette pris på de små tingene? Lære deg å ignorere følelsen av at det er et bedre liv der ute for deg? Vi finner på mye rart for å forsvare det at monogamiet bare ikke funker og er mindre morsomt enn alternativet. Anonymkode: 9b277...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sette pris på de små tingene? Anonymkode: 9b277...d9e Tja, er ikke det en fin plass å starte da?🤔 Anonymkode: c32a8...652 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er intr i å høre hvordan terapi skulle fått mannen til å bli mere attraktiv. Eller kvinnen for den sak skyld. Man blir LEI etter en stund. Hvordan skal terapi gjøre deg mindre lei? Lære deg å leve med å ha det kjipt? Sette pris på de små tingene? Lære deg å ignorere følelsen av at det er et bedre liv der ute for deg? Vi finner på mye rart for å forsvare det at monogamiet bare ikke funker og er mindre morsomt enn alternativet. Anonymkode: 9b277...d9e Her funket terapi som bare faen 🙌. Vi ble begge tydelige på å kunne formidle egne behov slik at den andre forstod (vært gift i 11 år uten å egentlig skjønne den andres perspektiv/ preferanser). Nå gir vi hverandre rom og tid til egne fritidsaktiviteter/ venner og har fast date kveld. Sexlivet har gått fra 1-2 til 5 gøye kvelder i uken, og Netflix har vi droppet. Gå for parterapi 👏👏👏 Anonymkode: b0f16...c46 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå