Gjest Travller Skrevet 23. oktober 2005 #1 Skrevet 23. oktober 2005 Det jeg lurer på, er hva arbeidsgiver skal dekke av penger til mat. Jeg må jo reise internt i Norge pga. jobb, så det er er ikke noe jeg selv har valgt. Så da skulle det vel være naturlig at de dekker utgiftene til mat. For det er jo mye dyrere å spise ute, enn å tilberede mat i heimen. Er det noen som vet hva diettsatsene pr. dag i Norge er? Forkost er jo inkludert i hotellet som de har bet. Men så var det jo middag og kvelds.
Armonia Skrevet 23. oktober 2005 #2 Skrevet 23. oktober 2005 Når jeg er ute og resier med jobben dekker de iallefall all mat.. Vet ikke hva diettsatsene er.
siebaeo Skrevet 23. oktober 2005 #3 Skrevet 23. oktober 2005 Tror det kan variere fra bedrift til bedrift. Jeg får 3-400 kroner døgnet hvis jeg ikke husker feil.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. oktober 2005 #4 Skrevet 23. oktober 2005 Her har du link til Statens reiseregulativ med satser for kost på reiser. Private bedrifter må ikke følge dette, men mange gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #6 Skrevet 23. oktober 2005 Ja, som linken viser er dette statlige/kommunale satser for diett på reiser. Privat sektor forstår sikkert selv at dersom arbeidstaker er pliktig til å dra på reise, så må arbeidsgiver betale for maten og bensinen/transport. Det sier seg selv at arbeidstaker ikke skal ha utgifter i forbindelse med å jobbe for arbeidsgiver. Det er hevet over enhver tivil, at slik må det være.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #7 Skrevet 25. oktober 2005 Det jeg lurer på, er hva arbeidsgiver skal dekke av penger til mat. Jeg må jo reise internt i Norge pga. jobb, så det er er ikke noe jeg selv har valgt. Så da skulle det vel være naturlig at de dekker utgiftene til mat. For det er jo mye dyrere å spise ute, enn å tilberede mat i heimen. Er det noen som vet hva diettsatsene pr. dag i Norge er? Forkost er jo inkludert i hotellet som de har bet. Men så var det jo middag og kvelds. ← Når oppdraget er fullført pleier vi å sende inn reiseregning. Dette har vi skjemaer for. De dekker alt. taxi, mat.
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #8 Skrevet 25. oktober 2005 Du bør vel sjekke med din egen arbeidsgiver hva som er vanlig i den bedriften.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #9 Skrevet 25. oktober 2005 Jeg jobber privat og vi får statens diettsatser. Som regel ligger de jo langt over det jeg har spist for når jeg er ute og reiser, for da er det jobbing fra morgen til kveld og lite tid til dyre restaurantbesøk. I tillegg får vi dekket alle andre utgifter som vi kan legge fram kvitteringer for - taxi, leiebil, flybilletter, spesielle innkjøp hvis det er noe som trengs til den jobben jeg skal gjøre...
Lula Skrevet 26. oktober 2005 #10 Skrevet 26. oktober 2005 Du bør vel sjekke med din egen arbeidsgiver hva som er vanlig i den bedriften. ← Det er jo ulik praksis på dette. Min mann f.eks. får etter Statens regulativ når han er på reise. Jeg skriver reiseregning på det jeg har brukt av penger på mat, drikke, hotell, transport etc. Begge jobber i privat sektor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå