AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Fikk første barn i mars i fjor og vi har begynt å prøve igjen nå for å få nummer to i år før jeg blir for gammel. Er 39. Flere i samme eller lik situasjon? Anonymkode: 22d4e...62a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Nesten, får mitt første barn når jeg er 36, tenker å få neste så snart kroppen er klar for det, men vil vente hverfall et år, da blir det ca 2 år mellom dem. Håper det ikke blir for tøft med to små barn. Anonymkode: 91f3f...fa0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Nei, fikk barn samme mnd som deg men sliter fortsatt med kroppen så må vente en stund til... Men er noe yngre enn deg da. Så lenge kroppen kjennes bra og rehabilitert ut og dere er klare for to tette så er det vel bare å kjøre på Lykke til med prøving!😁 Anonymkode: fda0a...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nesten, får mitt første barn når jeg er 36, tenker å få neste så snart kroppen er klar for det, men vil vente hverfall et år, da blir det ca 2 år mellom dem. Håper det ikke blir for tøft med to små barn. Anonymkode: 91f3f...fa0 For tøft? Hva mener du? 😅 For tøft til å klare det? Jeg er forberedt på at det blir steintøft, spesielt de første årene. Anonymkode: 22d4e...62a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #5 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, fikk barn samme mnd som deg men sliter fortsatt med kroppen så må vente en stund til... Men er noe yngre enn deg da. Så lenge kroppen kjennes bra og rehabilitert ut og dere er klare for to tette så er det vel bare å kjøre på Lykke til med prøving!😁 Anonymkode: fda0a...3ad Takk, lykke til til deg og 😊 Anonymkode: 22d4e...62a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #6 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): For tøft? Hva mener du? 😅 For tøft til å klare det? Jeg er forberedt på at det blir steintøft, spesielt de første årene. Anonymkode: 22d4e...62a Det er mye lettere å få nummer 2 enn første barnet, sånn psykisk sett. Med barn nr en går man fra å bare ha seg selv å tenke på til å ha ett liv som kun dreier seg om babyen, det er veldig overveldende. Med nr 2 så er man blitt vandt med kaoset rundt det å ha en baby/barn. Det er to år mellom mine barn og hverdagslivet er såå mye lettere med 2 enn 1 😊 Anonymkode: a7aa8...307
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mye lettere å få nummer 2 enn første barnet, sånn psykisk sett. Med barn nr en går man fra å bare ha seg selv å tenke på til å ha ett liv som kun dreier seg om babyen, det er veldig overveldende. Med nr 2 så er man blitt vandt med kaoset rundt det å ha en baby/barn. Det er to år mellom mine barn og hverdagslivet er såå mye lettere med 2 enn 1 😊 Anonymkode: a7aa8...307 Takk for hyggelig svar, dette var fint å lese! Hvordan var det å gå gravid med et lite barn? Tror jeg er mest bekymret for det enn tiden etter ☺️ Anonymkode: 22d4e...62a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #8 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for hyggelig svar, dette var fint å lese! Hvordan var det å gå gravid med et lite barn? Tror jeg er mest bekymret for det enn tiden etter ☺️ Anonymkode: 22d4e...62a Ikke meg du spør, men jeg svarer jeg også For meg gikk det fint å være gravid med lite barn. Jeg tilpasset leken. Leste mye bøker, duplo, puslespill, klosser.. Ja du skjønner teininga. Det jeg synes var tøft var den første tiden etter. Det å være mamma for nummer en hele tiden og all oppmerksomheten gikk til henne, og så "plutselig" fikk vi en baby som tok plass, laget mye lyd (kolikk), hang på puppen hele tiden, måtte sove, bysse, kose, få fred. Det å være mamma til to som trengte så mye nærkontakt og kos var vanskelig synes jeg. Jeg følte jeg ikke kunne gi storesøster alt hun trengte, selv om faren var der og var god som gull. Når baby bikket 6 mnd ble ting enklere og enklere. Nå kan storesøster kose og dulle med baby mens jeg henger opp klær for eksempel. Anonymkode: a36cc...9bc
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #9 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke meg du spør, men jeg svarer jeg også For meg gikk det fint å være gravid med lite barn. Jeg tilpasset leken. Leste mye bøker, duplo, puslespill, klosser.. Ja du skjønner teininga. Det jeg synes var tøft var den første tiden etter. Det å være mamma for nummer en hele tiden og all oppmerksomheten gikk til henne, og så "plutselig" fikk vi en baby som tok plass, laget mye lyd (kolikk), hang på puppen hele tiden, måtte sove, bysse, kose, få fred. Det å være mamma til to som trengte så mye nærkontakt og kos var vanskelig synes jeg. Jeg følte jeg ikke kunne gi storesøster alt hun trengte, selv om faren var der og var god som gull. Når baby bikket 6 mnd ble ting enklere og enklere. Nå kan storesøster kose og dulle med baby mens jeg henger opp klær for eksempel. Anonymkode: a36cc...9bc Takk for svar, veldig fint å lese andres personlige erfaringer 😊 Anonymkode: 22d4e...62a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #10 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fikk første barn i mars i fjor og vi har begynt å prøve igjen nå for å få nummer to i år før jeg blir for gammel. Er 39. Flere i samme eller lik situasjon? Anonymkode: 22d4e...62a Hell no! 😅 Er fortsatt sliten etter forrige svangerskap. Syk ble jeg også. Rettere sagt skal jeg ikke ha flere barn. Blir 37 i år. Anonymkode: 29bd3...bd2 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #11 Skrevet 4. februar 2022 Jeg svarer jeg også, selv om jeg ikke er prøver nå. Men vi var i samme situasjon, og kunne ikke vente med å få nr. to hvis vi ville ha en til. Og jeg syns det har vært fint. Jeg har vært mindre sliten enn jeg trodde og praktisk har det gått lettere enn jeg trodde. Men akkurat dette som en bruker nevner over, å ha to som er så små at de trenger mye fra foreldrene, har vært tøffere enn ventet. Og jeg visste det ville bli tøft. Det var ikke bare lett for vår eldste da nr. to kom, og det var tøft. Nå er de to og snart fire, har det veldig fint sammen, og vi angrer på ingen måte. Jeg kjenner andre som syns det har vært skikkelig tøft, og tenker i etterkant at det var en dårlig idé med tette barn. Og flere som har det som oss, hvor barna har fått en veldig tett relasjon og hvor vi opplever flere fordeler uten å ha blitt utslitt. Men alt i alt varierer det. Svangerskap og fødsler er ulike, babyer er ulike og barn er ulike. Her ble det litt harde svangerskap, lette fødsler, rolige og tilfredse babyer og to barn som går godt overens personlighetsmessig (foreløpig i hvert fall). Anonymkode: 30916...58b
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #12 Skrevet 4. februar 2022 Fikk første i november i fjor, vi starter prøvingen på nesteman til sommeren (6 måneder etter fødsel). Ganske raskt, men vi brukte nesten 2 år på første, så vi vil komme i gang med prøvingen i tilfelle det tar like lang tid med neste (jeg har endometriose grad 4). Jeg ble akkurat 29 og mannen 33, så ikke hastverk sånn sett. Anonymkode: 3691e...82e 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #13 Skrevet 4. februar 2022 Fikk baby juli 2021! Tenker å begynne å prøve på nummer to i mai-juni, hvis ting klaffer like fort som nummer en får vi lillesøster/bror på nyåret 2023 med 1,5 år mellom dem tenker samme plan til nummer 3, så vi kommer til å være opptatte småbarnsforeldre en stund fremover🥶😂 Anonymkode: cfd55...4cf
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #14 Skrevet 4. februar 2022 Fikk kun barn i 25-27 års alder, så ja. Hata og ha gamle foreldre, moren min var 37 når jeg ble født. Anonymkode: d85af...234
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Fikk kun barn i 25-27 års alder, så ja. Hata og ha gamle foreldre, moren min var 37 når jeg ble født. Anonymkode: d85af...234 Du har openbart svart noe feil tråd, detter er ikke svar på det som spørres om her. Lær deg å lese. Anonymkode: 91f3f...fa0 8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #16 Skrevet 4. februar 2022 Så gøy! Hadde jeg hatt jobb, så hadde vi også gått for nummer to nå 😍 fikk baby i mars i fjor. Vi er begge veldig klare for en til, men økonomien tillater det ikke helt ennå. Anonymkode: 562b6...21c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #17 Skrevet 4. februar 2022 Jeg fikk barn i mars 2019 og føler fremdeles ikke helt klar for flere 😂 Men er dere klare så må dere bare kjøre på 😁 Anonymkode: 51d84...06c 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #18 Skrevet 5. februar 2022 Veldig interessant at så mange føler for å svare på noe som ikke gjaldt de 😂 takk til alle som svarte på det jeg spurte om og som fortalte om egne erfaringer Anonymkode: 22d4e...62a 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 Fikk barn i slutten av Juli-21 og har allerede prøvd 2 mnd på en til, men det har ikke klaffet enda😊 Hadde en kjemisk forrige mnd, og venter på neste EL nå! 🤞 Anonymkode: d61cd...9ed
Skylines Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 Fikk barn i april i fjor, vurderer å prøve igjen til sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå