Gå til innhold

Blir gal av lukt i kjøleskap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det her er SOS på høyt nivå! Jeg blir gal av lukten i kjøleskapet, og føler at all mat smaker som det lukter. Jeg var innlagt på sykehus i 2 mnd og når jeg kom tilbake så hadde selvfølgelig maten som var der inne satt sine sylskarpe spor🙄

Jeg tømte og vasket hele kjøleskapet, kjørte skuffer og hyller i maskinen, men lukten var fortsatt der. Så prøvde jeg trikset med å vaske med eddik! Nydelig, lukta ble borte! Men det lukter BARE eddik der nå enda jeg har vaska på nytt med zalo og jif og latt natron stå i kjøleskapet over natta!

Hva nå? Eddiklukta må vekk! Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsvinner ikke den litt etter hvert? Er det lenge siden du vaska med eddik?

Anonymkode: 9bb60...237

Skrevet

Vask med klor også vasker du med zalovann etterpå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forsvinner ikke den litt etter hvert? Er det lenge siden du vaska med eddik?

Anonymkode: 9bb60...237

Igår! Lot en boks med natron og en sånn flaske med sitron stå åpen i tomt kjøleskap i natt, men det lukter fortsatt eddik når jeg åpna døra…🙄 

så nå lufter jeg ut for harde livet!

Skrevet
Djungelvrål skrev (3 minutter siden):

Vask med klor også vasker du med zalovann etterpå. 

Kan jeg ta fryseren med det også??

Skrevet

Eddik forsvinner om et par dager. Hold ut :)

Anonymkode: f35b9...8a1

• Liker 1
Skrevet

Ser at flere skriver noe om en beholder bak kjøleskapet, men jeg har innebygd og aaaner ikke hvordan jeg kommer til bak der??

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eddik forsvinner om et par dager. Hold ut :)

Og ikke sett en flaske med sitron, det hjelper ikke. Del en sitron i to, og legg den inni

Skrevet
Terapida skrev (4 minutter siden):

Ja

Skrevet

Jeg har gjort samme feil! Satt noen skåler med brun eddik inn i et gammelt stinkende kjøleskap og lot de stå i noen dager. Men eddik stanken var mye værre enn den opprinnelige stanken!! 

Løsningen her var å strø store menger med bakepulver inni hele kjøleskapet og la det stå til lufting (åpent) i et par dager til.  Så vasket jeg skapet igjen med klor, og så tilslutt med Zalo. Nå luker det ikke noe. (Ellers så har jeg bare blitt vant med stanken..?🤔)

Jækla styr.. burde bare ha kjøpt nytt kjøleskap😂

Anonymkode: d985c...5d0

Skrevet

På hytta setter jeg alltid inn en flaske eddik 7% uten kork. Da lukter det aldri vondt, men heller ikke eddik siden det er såpass lite hull i flasken. 
Eddiklukten er borte om en dag eller to, hold ut!

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har gjort samme feil! Satt noen skåler med brun eddik inn i et gammelt stinkende kjøleskap og lot de stå i noen dager. Men eddik stanken var mye værre enn den opprinnelige stanken!! 

Løsningen her var å strø store menger med bakepulver inni hele kjøleskapet og la det stå til lufting (åpent) i et par dager til.  Så vasket jeg skapet igjen med klor, og så tilslutt med Zalo. Nå luker det ikke noe. (Ellers så har jeg bare blitt vant med stanken..?🤔)

Jækla styr.. burde bare ha kjøpt nytt kjøleskap😂

Anonymkode: d985c...5d0

Amen!! 😂

jeg har sikkert blitt manisk på den lukta nå! Men føler at alt jeg har satt inn der har smakt sånn ekkelt etter jeg vaska.. 

Skrevet

Oppdatering og fortsatt SOS!

Det er nå flere dager siden jeg vasket kjøleskapet så grundig som det aldri har blitt vasket før, men nå er hovedproblemet eddiklukten som har satt seg i mat og alt!

Hva gjør jeg nå??😩

Skrevet

Sett inn kaffefilter med kaffegrut i. Det trekker til seg all lukt, du må kanskje bytte ut filteret etter noen dager.

Anonymkode: f9d91...e39

Skrevet
Terapida skrev (På 4.2.2022 den 12.50):

Ikke bruk klor der det skal være mat.

Anonymkode: cc605...5e8

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...