AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Noen andre som kjenner på det? Litt skviset mellom god HMS for de ansatte og ledelsens ønsker/det som er gjennomførbart. Synes ofte det er vanskelig. For eksempel hvis det foregår noe som ikke er helt bra, kanskje en arbeidspraksis som ikke er trygg men det finnes kanskje ingen alternativ måte å gjøre det på, eller det blir for dyrt/komplisert å endre på. Metoder som man selv mener ikke er innafor, men som man ikke får gehør for/støtte fra ledelsens til å gjøre noe med. Hvordan navigere dette her? Anonymkode: b56e1...3eb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #2 Skrevet 4. februar 2022 Ja, det er en drittrolle å ha dessverre. Dokumenter at du har gjort din plikt som verneombud (funnet avvik, ført det og gjort ledelsen oppmerksom på det) slik at du har ryggen klar hvis noe går skeis. Anonymkode: fc84c...9a1
A-hunter Skrevet 4. februar 2022 #3 Skrevet 4. februar 2022 Hvis du ikke har ryggrad nok til å stå for det ansvaret du faktisk har må du si det fra deg - nå! HMS er ikke føleri eller noe man kan snakke om. HMS handler om at mennesker kommer seg like hele hjem fra jobb som de kom til. Ikke noe annet.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #4 Skrevet 4. februar 2022 A-hunter skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke har ryggrad nok til å stå for det ansvaret du faktisk har må du si det fra deg - nå! HMS er ikke føleri eller noe man kan snakke om. HMS handler om at mennesker kommer seg like hele hjem fra jobb som de kom til. Ikke noe annet. Jeg har ikke ene-ansvaret for det - ennå. Men jeg ser jo hvordan organisasjonen (ikke) fungerer. Jeg er helt enig, det er alvorlig og et stort ansvar. Jeg jobber med å kartlegge og samle grunnlag, men hvis jeg ikke får gehør hos ledelsen så er det tyngre å gjøre noe med. Anonymkode: b56e1...3eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå