Gå til innhold

Bestekompisen til Støre - Jens Stoltenberg har blitt utnevnt som sentralbanksjef.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da er besluttningen tatt, og  Jens Stoltenberg ansatt som ny sentralbanksjef. Jens Stoltenberg har fått  gode skussmål, og stor internasjonal  anerkjennelse  for sin jobb som Natosjef  men ikkje blandt sine egne. 

Nesteleder i Norges Bank Ida Voll bakke vart også oppmoda om å søke jobben,  men slett ikkje sikkert hun var motivert for å ta over lederjobben i Norges Bank.  Misstenker at det har vert "snakket på bakromet" m/ Ida Voll Bakke.  Nåverende ledere i Norges Bank har ledet banken under eventyrlige oppgangstider, men  forskjell på å lede en bedrift i oppgangstider, og i nedgangstider. 

Ein kan undre seg over om nordmenn er litt rare ?

Dei aller fleste er enig i at Jens Stoltenberg har kompetansen. Hadde utfallet blitt noe  anerledes  om Solberg, og Co hadde sittet v/ kongens bord ? 

"Det er av sin egne ein skal ha det"

Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hans tvilsomme moral er vel ukjent i utlandet. For lite kjent hertilands også desverre tydeligvis. Folk glemmer fort.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jens Stoltenberg, Støre sin bestekompis er utnevnt som sentralbanksjef

Sitat

Jens Stoltenberg er i statsråd i dag utnevnt som sentralbanksjef og leder for Norges Banks hovedstyre for en periode på seks år. Ida Wolden Bache er beskikket som midlertidig sentralbanksjef fra 1. mars 2022 og til Stoltenberg tiltrer.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/jens-stoltenberg-utnevnt-som-sentralbanksjef/id2900024/

Rimelig spesielt.. Kameraderi på høyeste plan. 

Dette svekker tilliten til at Norges Bank er uavhengig....

Endret av NorthernLight
  • Liker 32
Skrevet

Det er så ekkelt. Det lukter dritt lang vei. 

• Liker 32
Skrevet (endret)
HalldirV2 skrev (1 minutt siden):

Det er så ekkelt. Det lukter dritt lang vei. 

Ja helt enig. 

Endret av Hr. Aktiv
Dette er rett og slett en katastrofe.
  • Liker 6
Skrevet

I dag forsvant Norges Banks uavhengighet.

I dag ble Norge avslørt som oligarki (fra SNL Oligarki, også kalt fåmannsvelde, er en styreform der en liten gruppe personer har makt til å styre over resten uten at disse har noen virkelig mulighet til å kontrollere de som styrer.)

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Gutteklubben Ugrei 🤮

• Liker 15
Skrevet

Jeg forventer at de mest høylydte på venstresiden, med Tusvik, Dagsavisen og resten av de som roper om likestilling, patriarkat og gutteklubben Grei nå forteller regjeringen hvor skapet skal stå.

Men jeg skal ikke holde pusten i forventning😂

• Liker 10
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

I dag forsvant Norges Banks uavhengighet.

I dag ble Norge avslørt som oligarki (fra SNL Oligarki, også kalt fåmannsvelde, er en styreform der en liten gruppe personer har makt til å styre over resten uten at disse har noen virkelig mulighet til å kontrollere de som styrer.)

Jo, men det helt i tråd med AP`s agenda. "Gjør som vi sier og ikke som vi gjør".

• Liker 9
Skrevet

Han kommer nok til å gjøre en utmerket jobb 🙂

• Liker 8
Skrevet (endret)
Skybe skrev (19 minutter siden):

Da er besluttningen tatt, og  Jens Stoltenberg ansatt som ny sentralbanksjef. Jens Stoltenberg har fått  gode skussmål, og stor internasjonal  anerkjennelse  for sin jobb som Natosjef  men ikkje blandt sine egne. 

Ein kan undre seg over om nordmenn er litt rare 

Dette er egentlig helt naturlig.

Det handler om at "der ute", så representerer han NATO og alle medlemslandene. Hvor gode skussmål han har fått av NATOs motstandere vet jeg ikke, men han virker å være populær og godt ansett blant medlemslandene, ja.

"Her hjemme" er han mest kjent som Arbeiderparti-mann og tidligere statsminister, som har hatt +/- 30 % oppslutning i hans tid, og de som ikke tilhører de som stemte på ham eller ønsket ham som statsminister vil selvsagt være skeptisk til det som nå har skjedd.

Ikke så veldig rart.

Jeg tror nok Jensemann fint skal klare å håndtere denne jobben, og støyet roer seg vel etter hvert. Så får vi se om han klarer å unngå å være en ny Jagland som "plager" tidligere politikerkolleger, noen fordel for regjeringen vet jeg ikke om det er akkurat.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 4
Skrevet

Hanne Skartveit i VG skriver at det er ett klokt og modig valg...

Sitat

Trygve Slagsvold Vedum kunne bøyd seg for det politiske presset. I stedet valgte han den han mener er best for Norge. Det er modig. Og bra.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/47Qq7q/et-klokt-og-modig-valg

Som tidligere AUF venn med Stoltenberg burde Skartveit vært inhabil til å kommentere denne saken i landets største avis, og det viser bare hvor pill råtten denne saken er. Vennskap, kjennskap....

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
Skybe skrev (20 minutter siden):

men ikkje blandt sine egne

Joda, vi er mange som anerkjenner arbeidet hans her hjemme også. 

• Liker 4
Skrevet

Han har jo hatt voldsom påvirkning på det norske samfunnet. Det er vel heller det at det kan bli litt mye. Ingen bør sitte evig på maktens tinder, mener jeg.  

• Liker 7
Skrevet

Det handler ikke om tillit til Jens eller å anderkjenne han som person. Jeg har tillit til mammaen min og ingen problemer til å anerkjenne at hun er kjempe flink til mye, men jeg er ikke positiv til henne som sentralbank sjef av den grund😂 Jeg er veldig negativ til Jens som banksjef for de jeg tror han vill bli veldig negativ for banken, ikke for de jeg har problemer med  å anderkenne at han sikkert er flink til mye han også.

• Liker 5
Skrevet
Applehead skrev (11 minutter siden):

Helt feil. Han har en agenda med dette og dette er ren og sjær AP politikk slik han vil styre den sammen med Jonas. Norge inn i eu for å drikke vin med de store der. Disse to har ingen tanker om hva som er best her hjemme og noen uavhengighet vil du på ingen måte få se fra den kanten. 

Dette er en god indikasjon på at korrupsjonen har kommet langt og vokst seg stor her på berget.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
Applehead skrev (15 minutter siden):

Tror du virkelig at han ikke kommer til å ødelegge for eksempel for en Høyre-regjering og støtte fult ut en Ap-regjering?

Stoltenberg er ikke nøytral, ikke upartisk og uansett faglige kvalifikasjoner er han 100% uegnet for stillingen.

At han mangler selvinnsikt og integritet å skjønne det selv og trekke søknaden, viser bare enda tydeligere hvorfor han ikke burde blitt valgt. 

Når man tenker Støre-regjeringen ikke kunne synke lavere ... Så klarer de det!

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Skybe skrev (37 minutter siden):

Ein kan undre seg over om nordmenn er litt rare 

Andre land vil nok bry seg om en så partisk og politisk belastet sentralbanksjef. Selvfølgelig reagerer folk. Når 2 av 3 ikke vil ha ham som sentralbanksjef, så burde det si noe til Støre og Vedum. Det er viktigere å ansette sine kompiser enn å ta hensyn til sentralbankens uavhengighet. 

Støre, du kan gå nå.

• Liker 11
Skrevet (endret)

At de tør! Med det så mener jeg ikke at de er 'modige'... De må da ha fått med seg at dette er noe det store flertallet er imot. Dette hadde jeg faktisk ikke trodd skulle skje, men tydeligvis finnes det ingen grenser for hva den gjengen der kan tillate seg. Enda et nytt bunnivå. 

Det er ingen tvil om at Bache hadde vært det beste valget, både faglig (utdanning og erfaring) og på alle andre måter. (Jeg er økonom selv). 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er tragisk! Jeg er klar over at det er vanlig å skrive stillings beskrivelser for å passe til den ønskelige kandidaten (og slik unngå lovverket som skal sikre rettferdig ansettelses prosesser i det offentlige) i kommuner og fylkes nivå, men at noen skulle gjøre noe slik på en av landets mest offentlige stillinger hadde jeg ikke trodd. 

Støre har jo allerede snublet og løyet om forholdet med Stoltenberg, så dette kan umulig gå bra fremover. Det er jo egentlig Ap og Sp som tapper mest på dette, de fremstiller seg selv som arrogante og virkelighetsfjerne. Ja også Norges bank da, som i det minste ikke jeg har mye tillit til nå. 

Of nå ble jeg skuffet altså!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...