AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #1 Skrevet 4. februar 2022 Følelsen av å oppleve hersketekninn når jeg spør om enkelte spørsmål om hvordan du gjør søker opp noe innen faget. Fordi det finnes forskjellige variasjoner av fagordet, er dette et spesifikt ord vi skal frem til. Istedenfor begynner han å snakke om at det finnes flere definisjoner av ordet og at det ikke er kun en definisjon. Når hva jeg spør om, er hvordan programmet fungerer,for å få en oversikt over funksjen av programmet. Føler meg utelatt av folk i klassen og vet ikke hvordan ejg skal ta det opp. Spør en person trenger hjelp til oppgaven,fordi jeg sitter og ikke gjør noenting. Så sier han bare at»nei,dette er jeg som har fått hjernesperre,og det trenger vi ikke å gjøre om til et eget tema» Tar jeg opp noe,som kan bli sagt på en annen måte, blir en av de så sure, at de sier at det ikke er vits i så mye flisespikkeri. Faktisk går det så langt, som at han setter seg på et annet sted. Også føler en av de andre i gruppen også med. Deretter går det en annen jente i gruppen litt frem ov tilbake mellom oss. Det er jo ikke til å stikke under en stol at dette er indirekte mobbing. Jeg opplever at jeg ikke får taket på andre oppgaver, fordi jeg ikke får samarbeidet med noen. Dette blir et kjempeproblem når eksamen nærmer seg,fordi jeg får et ekstra stressmoment med at jeg må bruke mer tid enn hva de må,fordi ejg må sette meg inn i de andre oppgavene i ettertid. Når de jubler for å enderig være ferdig med oppgaven, så sitter jeg og ikke vet hva vi er ferdie med engang. Det virker som at det går sport i å si at «åh, ejg er så hjernedød» Også sitter jeg der,og har spurt tusen ganger om å hjelpe til med noe, men jeg fikk aldri lov.. Jeg vil ikke være hun som alltid må rydde opp og sette folk på plass. Men ejg gjorde det den dagen jeg hørte at en annen i gruppen, sa at «vi kan skrive det på en annen måte» Ettersom hendelsen tidligere på dagen,var at jeg ble refset for å gjøre Akkurat det samme. Endte opp med å høre bare et litt spakt «jah,..» Da jeg forklarte at dette var jo akkurat det samme ejg hadde gjort, og var urettferdig at det nå ble greit. Så jeg prøver å sette meg i respekt,men opplever at de i klassen umyndiggjør og bagatelliserer meg, meninger og min gjennomslagskraft Noen tips og råd til denn behandlingen? Anonymkode: 5115e...fec
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #2 Skrevet 5. februar 2022 Har du snakket med læreren om noe av dette? Anonymkode: 8489a...c79
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #3 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har du snakket med læreren om noe av dette? Anonymkode: 8489a...c79 Lærerene er klar over at det er litt vanskelig,men ikke konkret akkurat dette. Har tidligere gitt uttrykk for ubehagelig og ekskluderende oppførsel. Tenker at det blir flaut og ydmykende å måtte skaffe seg barne vakt på universitetet. Men opplever meg som en jente med gode og oppegående sosiale antenner tror bare at jeg må lære å sette ned foten go lage grenser på en tidligere måte Synes det er ydmykende å ikke klare å rydde opp i selv Kunne trengt litt innspill på det å stå opp for seg selv på en måte som gjør at de kan se seg selv litt Ts Anonymkode: 5115e...fec 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 11.39): «åh, ejg er så hjernedød» Også sitter jeg der,og har spurt tusen ganger om å hjelpe til med noe, men jeg fikk aldri lov.. Jeg vil ikke være hun som alltid må rydde opp og sette folk på plass. Jeg reagerer litt på dette. Om noen ikke vil ha hjelp av deg nytter det ikke å tvinge seg på de. Folk vil gjerne finne ut at ting på egenhånd noen ganger. Det er fint å ville hjelpe, men la heller folk komme til deg. Og hvorfor har du tatt på deg rollen om å være hun som må rydde opp og sette folk på plass? Ingen folk vil bli "satt på plass", da vil du bare møte motstand. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tenker at det blir flaut og ydmykende å måtte skaffe seg barne vakt på universitetet. Du er på universitetet, og gruppearbeid er en del av arbeidsformen. På godt og vondt. Har du prøvd å snakke med gruppen din? Noen ganger er det smart å snakke litt sammen. Spør rett ut om det er noe du har gjort, du føler deg utestengt, om det er noe du kan forbedre, men at slik gruppen jobber nå fungerer ikke. Om det ikke blir mulighet til å samarbeide, kan du bytte gruppe? Anonymkode: 86f16...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg reagerer litt på dette. Om noen ikke vil ha hjelp av deg nytter det ikke å tvinge seg på de. Folk vil gjerne finne ut at ting på egenhånd noen ganger. Det er fint å ville hjelpe, men la heller folk komme til deg. Og hvorfor har du tatt på deg rollen om å være hun som må rydde opp og sette folk på plass? Ingen folk vil bli "satt på plass", da vil du bare møte motstand. Du er på universitetet, og gruppearbeid er en del av arbeidsformen. På godt og vondt. Har du prøvd å snakke med gruppen din? Noen ganger er det smart å snakke litt sammen. Spør rett ut om det er noe du har gjort, du føler deg utestengt, om det er noe du kan forbedre, men at slik gruppen jobber nå fungerer ikke. Om det ikke blir mulighet til å samarbeide, kan du bytte gruppe? Anonymkode: 86f16...9b1 Til det første: Enig i hva du sier,vi har jobbet sammen i en uke. Oppgaven er nå innlevert,og dette er andre gang vi jobber som gruppe sammen. Hva jeg reagerer på er hvor lite respektert som ligger i måten å si ifra på. Jeg har desverre vært uheldig og hatt problemer med personlig hygiene og tidsmangel. Dette førte til at de mente jeg luktet svette. Istedenfor å ta det opp med meg,var de frekke,nedlatende og ekskluderte meg. Så drt er tydelig en trend for å ikke ta opp hva zom er den egentlige årsaken. Og dette gjør det umulig å vite noe om hvorfor. Fikk vite gjennom fakultetet,som er flaut nok. Synes bare det er så utrolig aggressiv måte å snakke på. Har tidligere ikke samarbeidet noe med noen i gruppen. På grunn av det at de har ekskludert og ikke er direkte,opplever jrg drt zom vanskelig å få tak på hva som egentlig ligger bak hele tiden..for tydeligvis,kan de oppføre seg frekt og ufint av grunner som er umulig å koble sammen. Har somsagt ikke samarbeidet med noen av de i gruppen. Klart det er lov å ville finne ut av ting selv. Men ettersom det er kun meg som aldri er blitt samarbeidet med,aldri får sagt eller sett noe på de andre oppgavene. Når det blir refsing av kun meg,fordi jeg også sitter og sier at vi kan skrive noe på en annen måte? Ingen forteller eller spør meg om noenting. Hvis jeg ikke zpør, tar kontakt eller går gjennom oppgaven som er skrevet. Så få jeg ikke vite noenting. Det har ingenting med å ønske å gjøre det selv,når det hver gang er jrg som ikke blir inkludert.somsagt har jeg ikke samarbeidet med noen. Opplever det zom en form for ekskludering. Tror det kan være at drt ligger litt i underflaten dette med hygiene. Men tror at drt egentlig er drt at jeg ikke sier ifra tydelig nok,og at det er enklere å overse meg fordi jfg ikke står opp nok for meg selv Kan være veldig engasjert og ha litt direkte fremtoning,så kansje en kombinasjon det er lett p gjøre litt narr av,og ha det gøy med? Til det andre: Jeg vi likke sette på plass noen men zom tidligere skrevet, opplever jeg at jeg blir tråkket på og overrsett. Bagatellisere og sagt at < det er ikke så farlig > underforstått at <det er ikke så farlig qt du ikke forstår hva oppgaven er> og det blir jo mitt problem. Fordi jegbikke har noen jeg snakker med i ettertid om oppgaven,løsningen og hvordan ma kommer frem til svaret Da kommer jeg til å sitte på eksamen helt alene og ikke kunne noenting,mens andre møter hverandre kver teams. Tar jeg kontakt,blir jeg møtt med slukking,stønning og himling med øynene. Typ at jegbikke har fått med meg noenting. Og det stemmer jo,men det er jo fordi jeg blir utelatt. Sier jrg ifra sånn,så blir det jo typ bare gøy og underholdning å se og høre og ryktet mitt er sikkert allerede dårlig Trenger hjelp til hvordan å takle situasjonen, hva man kan si og gjøre for å sette seg i respekt. Er gått over streken,jeg vurderer å slutte på universitetet TS Anonymkode: 5115e...fec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå